"Apparaat gedetecteerd" levert geen 3G-verbinding op

  • 2 July 2012
  • 8 reacties
  • 468 Bekeken

Beste,

Wij zijn in het bezit van het Office&Go Maxi pakket dat recht geeft op 250MB gratis 3G per maand. Hiervoor heeft mijn vader vervolgens de Vodafone Stick aangeschaft in combinatie met een Proximus sim-kaart.

Hiermee is het reeds gelukt een aantal keren op internet te zitten, toch ontstond er enkele dagen geleden een bizar voorval.

Zo bleek het dat, van zodra de stick in de USB-poort gestoken werd en na het starten van het Vodafone programma, er de tekst "Apparaat gedetecteerd" werd weergegeven. Jammer genoeg na herhaaldelijk een 10-tal minuten te wachten, kwam de blauwe knop met 'verbinding maken' niet tevoorschijn.

Ik heb reeds de software van Vodafone een aantal keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook de sim-kaart herhaaldelijk er uit genomen en opnieuw ingeplaatst. Toen werkte deze nog steeds niet! Uiteindelijk de computer heropgestart en toen werkte het wel...

Kan iemand mij vertellen hoe zoiets mogelijk is? Dit voorval is niet de eerste keer, het heeft zich nu al 2 dagen na elkaar voorgedaan!


OS: Windows 7 home premium, 64-bit

8 reacties

ik heb geen idee ofdat het een hulp is, maar ik werk met een Toughbook met ingebouwde 3G modem en simkaart.

Hier staat ook een Vodaphone software op.

Ik heb ook geregeld dat de computer blijft hangen op 'Netwerk wordt gezocht'.


Volgens mij blijft de software ergens verkeerd zoeken. bvb op 3G terwijl er enkel maar een Edge verbinding

mogelijk is door afgelegen gebied.


Enige oplossing tot nu toe is opnieuw opstarten.

Ik ben momenteel aan het testen ofdat het helpt van de software op GPRS te laten staan,

maar dat is uiteraard ook geen oplossing...
Inderdaad, tot nu toe de enige oplossing is het herstarten van de computer.
Zeer irritant om telkens te moeten doen! Ik vraag me af waarom dit niet vanaf de eerste keer wil werken...
Badge +1
Ik heb daar indertijd ook problemen mee gehad. Heb het dan ook op dit forum geplaatst en bij mij heeft de uitleg geholpen. Ik weet niet of het jou kan helpen. Ga eens naar onderstaand toppic:

http://community.belgacom.be/posts/b97cd03626
Bedankt Carooke, zal dit eens toepassen en nagaan of dit het probleem oplost!
Hoe belachelijk is het toch!

Ik heb exact de stappen gevolgd die jij aankaart carooke, maar nog altijd geen verbetering! Zo hebben we momenteel al 10x de 3G-stick uit laptop gedaan, in andere USB-poorten gestoken => geen resultaat. Zelfs het programma 2x verwijdert en opnieuw geïnstalleerd => geen resultaat. Dan maar de laatste 'truk' toepassen, de computer opnieuw opstarten. Na 3x gedaan te hebben => geen resultaat.

Echt dikken brol is het die apparatuur van Belgacom en Proximus :s .. En dan durft Proximus zich ook nog te profileren als dé grootste GSM-provider van België? Ook dikke zever! Kennissen van ons hebben met hun 3G stick van Mobistar perfect internet terwijl dat van ons (Proximus) geen enkel signaal kan krijgen. Krijgt hij dan wel signaal, is het ochot 1 onozel streepje...

Maar ja, ik werk mijn frustraties hier gewoon weg wetende dat hier toch niets aan gedaan zal worden. Toch zijn er blijkbaar een groot aantal gebruikers die hun storen aan de technische onkunde van Belgacom/Proximus .. Shame on you boys!!

Amper 1 maand overgeschakelt van Telenet naar Belgacom, toch reeds al ENORM veel spijt van gehad..
Vandaag dan maar even naar de Belgacom store geweest. Daar is het probleem niet bekend dus heeft men enkel een SIM-swap gedaan. Ook werd de laatste nieuwe software van Vodafone Mobile BroadBand geïnstalleerd. Dit levert jammer genoeg identiek hetzelfde probleem op!

In de store zelf kon ik succesvol enkele keren verbinding maken met het 3G-netwerk. De medewerker kon mij dan wel vertellen dat het ongewoon is om (in centrum Aalst) maar 1, uitzonderlijk 2 streepjes van de 5 ontvangst te hebben. Hij bevestigt dus dat er iets niet juist is. Jammer genoeg was het geluk van korte duur waardoor er nadien opnieuw geen verbinding meer mogelijk was.

Indien de SIM-swap geen resultaat gaf, mocht ik weerkeren naar daar. Dat is wat ik morgen inderdaad zal doen!

Wat me wel opvalt is dat het gebruik van de USB op mijn MacBook Pro zonder enig probleem is. Hij vindt telkens opnieuw de stick en kan dus verbinding maken...

Zijn er mensen met gelijkaardige problemen die in het bezit zijn van een Asus lapop met Windows 7, 64-bit ?

Die stick werkt op mijn HP laptop met OS W7-64bit in ieder geval zonder problemen.

Elsa
Mhm, dan is de kans groot dat het toch aan de stick ligt?

Reageer