Anno 2016 nog steeds ADSL verbinding ipv VDSL (internet uit het verleden)

  • 11 September 2016
  • 26 reacties
  • 770 Bekeken

In het jaar 2016 kunnen ( x % ) proximus klanten nog steeds maar enkel beschikken over de verouderde adsl technologie en niet over VDSL.
Dit roept toch wel zeer grote vragen op van hoe men omgaat met hun klanten daar men de klanten die over een verouderde technologie beschikken evenveel laat betalen voor minder.
Kunnen maar 1 tv aansluiten , geen hd zenders , bedroevend lage internet snelheden , enz
Wij zijn hier nu al meer dan 2 jaar aan het wachten op een upgrade naar vdsl die er maar niet komt( wonen niet afgelegen )
Belofte genoeg maar daden ?
De download snelheden zijn hier 3,70 mp en de upload 0,41 ( onafhankelijk gemeten )
Daarom beste proximus zorg er eerst eens voor dat je het netwerk voor iedereen gelijk maakt voor je weer nieuwe technologie
uitrolt.
Dat zou pas klantvriendelijkheid zijn die jullie zo hoog in het vaandel voeren.

26 reacties

bij sommigen die op geen VDSL kunnen gezet worden plaatst Prox een 3G/4G modem die samen werkt met de bbox ( Mutipath TCP) wat hogere internet snelheden mogelijk maakt. Voor TV mogelijkheden is dit voorlopig toch nog geen echte oplossing maar wel om hogere internetsnelheden te halen.
Als ik de cijfers van het BIPT moet/mag geloven dan zit in België 7% van de klanten (algemeen) niet op een "snelle lijn" .. tel uit uw winst(kansen) ..FWIW
Daarom dat er in die gevallen ook kan als oplossing MPTCP aangeboden worden als er voorlopig geen andere oplossing kan aangeboden worden, om toch nog een deftige surfsnelheid te halen.
Weet er trouwens al iemand of proximus al vdsl kan aanbieden over het coax netwerk van TN (als TN er wel ligt natuurlijk)
Maar Minister De Croo gaat zorgen om het aanleggen van fiber gemakkelijker maken door het bv mogelijk te maken van glasvezel op de voorgevels van de huizen ipv in de grond te moeten leggen !! :8
En hoe geraken wij aan die 3G/4G modem.
Tegen welke kostprijs?
Zoals ik recentelijk heb gelezen heeft Proximus gekozen voor de gemeente Frasnes-Lez-Anvaing als testgebied en is het voor de rest van hun klanten nog meer dan 6 maanden wachten ( als de evaluatie goed is ) om dan misschien ook te kunnen genieten van snel internet .Tot dan is het voor ons ( wonen in centrumstad ) en voor 8% van bestaande klanten nog steeds wachten en wachten en wachten.En zich mateloos ergeren aan de bestaande toestand.
Mss weet TimWitt hier meer over en kan je mss eens proberen hem de vraag te stellen want bij hem hebben ze die 3G/4G modem ook geplaatst.
zie =>
https://nl.forum.proximus.be/nieuws-3/proximus-combineert-vaste-mobiel-4g-netwerk-voor-sneller-internet-34796?postid=556281
Reputatie 6
Badge +4
MiFi

Vanaf 1 augustus zijn we gestart met een piloot met de vervanger van de 3G stick: de MiFi, ofwel de Mobile WiFi R216 4G router.

De MiFi is een apparaat dat het internet ontvangt via het 4G netwerk en het via WiFi verdeelt aan maximum 10 toestellen gelijktijdig. In de MiFi zit een Pay&Surf kaart met een datavolume van 5 GB.

Voorlopig dus nog in pilootfase .

mvg sabine
Ik had het eigenlijk over iets anders:



dus het internetsignaal komt langs twee wegen binnen zowel over DSL als over 3G/4G
Antwoord van onze vrienden van proximus :

Momenteel zit deze technologie nog in een testfase en is die dus nog niet beschikbaar, het is dus nog even geduld hebben tot de testfase voorbij is, we kunnen u op dit moment niet zeggen wanneer dit zal zijn,

Dit gaat over de multipatch tcp en niet over de MiFi zoals aangehaald door de support medewerker van proximus
Reputatie 2
En je hebt ook onze vrienden van PXM er niet kunnen van overtuigen dat je heel graag aan deze testfase zou willen deelnemen!
Ik ben nog steeds wachtende op een antwoord om deelname aan de testfase , deze testfase loopt alleen in gemeente Frasnes-Lez-Anvaing ( raar he ) het is precies zo of er alleen deze problemen zijn in afgelegen gebied.
Toen ik op internet kwam was dat in de tijd dat de snelheid nog 56k was, draadloos bestond toen nog niet.

Toen PX uitkwam met ADSL was dat een revolutie en de klant betaalde voor de upgrade en de klanten zagen het verschil.

Nu is de standaard VDSL dus in mijn ogen is het ook logisch dat de klanten die erover beschikken er ook meer voor betalen en klanten die enkel ADSL hebben minder. Zelf heb ik VDSL dus spreek nu in mijn nadeel maar het is wel eerlijk tegenover de klant.

Lees hier veel over snelheden en klachten op topics maar die snelheden tellen enkel als je pc rechtstreeks verbonden is met kabel, niet draadloos met je pc, tablet, gsm, enz...
Doe maar even een speedtest draadloos en dan verbonden met kabel je zal het wel zien.

Heb kennissen in Frasnes-Lez-Anvaing is 5 kilometer van mijn deur en die ook meedoen aan die test van PX en ze vertellen dat het een zeer grote verbetering is dat ze geen zandloper meer hebben om via internet blz. te openen wat vroeger het geval was en zoals de meeste mensen werken ze ook draadloos.
Hier is er een onafhankelijke snelheidsmeting gebeurd ( verbonden met kabel ) zelfs meermaals en de snelheden zijn echt bedroevend ( 3,70 mp download en de upload 0,41 ).
Heb proximus/belgacom daar meermaals mee geconfronteerd en dan wordt het stil van hun zijde of geeft men een uitleg die nergens nog kant of wal raakt.Als klant sta je dan gewoon nergens.
Reputatie 6
Badge +3
Het is gewoon dat voor de klanten die nu nog niet op VDSL zitten het economisch gezien niet winst gevend is de vele werken uit te voeren. Nu zijn ze blijkbaar aan het testen (en opgelet, slechts testen, er is geen enkele zekerheid of dit ook zal lukken) of ze met 4G een winst gevend oplossing kunnen bieden.

Als je niet afgelegen woont, kun je dan de kabel niet nemen? Indien je niet voor het dure Telenet wil gaan, Orange heeft nu betaalbare pakketten.
Reputatie 3
Dan moet er zeker niet veel aan te verdienen zijn als je al de concurent TN en Orange aanprijst 😉
Reputatie 6
Badge +3
Ik ben net als jij gewoon een klant hoor. En ja, ik vind dat als je ergens niet content bent dat je mag veranderen. Het is uiteindelijke het enige dat bedrijven verstaan: minder klanten die betalen.
Reputatie 3
Als je op het forum niet mag liegen, dan zal ik je wel moeten geloven zeker 🆒
Reputatie 7
Badge +6
Als je op het forum niet mag liegen, dan zal ik je wel moeten geloven zeker 🆒
Off topic, ik weet het, maar het hebben van dubbele accounts op ons Forum wordt ook niet gewaardeerd, noch aanvaard.
Ik zal een en ander onderzoeken, want er gebeuren vreemde dingen de laatste dagen.:?
Reputatie 3
Iemand van Proximus op het forum moet die dan niet officieel herkenbaar zijn ?
Tiens misschien is dat bij anderen anders maar bij mij staat er "support medewerker" bij sommigen hun profiel ...🆒 PX mdewerkers dan vrees ik ... 😉
Reputatie 6
Badge +4
Hi Philippe

Ja, je kan ons herkennen als Proximus medewerkers, we mogen geen foto plaatsen maar logo, etc..
Off topic, ik weet het, maar het hebben van dubbele accounts op ons Forum wordt ook niet gewaardeerd, noch aanvaard. zeg Wim had er zelf geen flauw idee van dat dit kon.
Vraag mij nu af wat het nut ervan is om dubbele account te hebben?

En de medewerkers zijn toch klaar en duidelijk herkenbaar op het forum er staat Support medewerker of Community Manager, simpel. Het is PX die beslist wat er naast de nick.
Reputatie 3
Hallo Patrick,

Off topic,
Dit is niet helemaal juist als je zegt "En de medewerkers zijn toch klaar en duidelijk herkenbaar op het forum er staat Support medewerker of Community Manager, simpel"
Er zijn hier forumleden waarvan je niet kunt zien dat ze werken voor proximus, wel kun je het afleiden uit de verschillende berichten die geplaatst worden.
Hallo Patrick,

Off topic,
Dit is niet helemaal juist als je zegt "En de medewerkers zijn toch klaar en duidelijk herkenbaar op het forum er staat Support medewerker of Community Manager, simpel"
Er zijn hier forumleden waarvan je niet kunt zien dat ze werken voor proximus, wel kun je het afleiden uit de verschillende berichten die geplaatst worden.


Kan zijn maar forum leden mogen IHMO posten vanuit hun functie als support bij PX zowel als ten persoonlijke titel, ik zou niet weten waarom een medewerker geen "persoonlijke mening" zou mogen hebben alhoewel dat delikaat is maar een helpende hand uitsteken ten persoonlijke titel lijkt mij wel mooi meegenomen ... maar eerlijk gezegd zal dit soort "non-probleem" mij koude eenheidsworst wezen.
Reputatie 3
zeker als je ziet wat voor antwoorden er hier gepost worden
Titel :proximus gaat miljarden investeren in glasvezel voor bedrijven ( min 80 % ) en particulieren ( 50% )
Deze titel zou moeten zijn: proximus gaat EERST zijn klanten die nog steeds op ADSL( enkele honderdduizenden ) zijn aangesloten op vdsl over zetten .
Maak uw netwerk eerst eens eenvormig voor iedereen.

Reageer