Beantwoord

Android 6 update voor Samsung Galaxy S5

  • 6 oktober 2016
  • 38 reacties
  • 2779 Bekeken

Beste,

Mijn vader heeft een toestel dat door proximus geleverd werd. Voor dit toestel is nog steeds geen update naar android 6. In onze familie zijn er 4 andere die deze update al wel hebben verkregen maar blijkbaar loopt enkel de proximus telefoon achter.

Is er nieuws wanneer deze update zal gereleased worden?
Bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door Wim 9 maart 2017, 12:38

Beste forumleden,
Goed nieuws!
De langverwachte update voor onze Galaxy S5 is dan toch eindelijk beschikbaar.
Deze update brengt de S5 naar Android 6.0 en brengt ook ineens VoLTE ondersteuning voor Proximus (voor diegenen die dat provisioned zijn natuurlijk, wat nog niet het geval gaat zijn op dit moment).
Let wel op:
De update is momenteel enkel beschikbaar via de Samsung Smart Switch desktop applicatie. Gewoon de S5 verbinden en je krijgt de melding dat er een update beschikbaar is.
De Over-The-Air update gaat beschikbaar zijn de komende dagen, afhangend van de throttling die ze hebben ingesteld voor de roll-out (niet iedereen gaat tegelijkertijd de melding voor update krijgen of zien dat er een update is).


Mvg,
Wim
Bekijk origineel

38 reacties

@Wim, bedankt voor de snelle reactie! Laat ons hopen dat het inderdaad voor binnenkort is 😉
is er over deze update al verdere informatie? mvg
Hello, I would like to ask you about the date of update for Samsung S5, Know you somethings new? Thank you.
@Wim: Dat Samsung de roll-out tegen houdt uitsluitend voor Proximus is toch wel op z'n zachtst gesteld vreemd. Voor alle andere operatoren is deze update al lang beschikbaar. Er is dan ook maar 1 logische conclusie en dat is dat het probleem bij Proximus ligt. Als jullie bepaalde apps/wijzigingen in die software willen, maar dat niet kunnen met de door Samsung vereiste kwaliteit, zorg dan voor een andere oplossing voor jullie klanten. De S5 was op moment dat de meesten die kochten het top-toestel van Samsung. Maw. iedereen heeft daar vrij veel geld voor betaald en zit nu opgezadeld met "crappy" support door Proximus. De Proximus specifieke aanpassingen in de software zijn - wat mij betreft dan toch - vrij nutteloos. Maak gewoon de officiële/standaard firmware van Samsung voor de S5 beschikbaar. Dan kan Proximus stoppen toch nog een aangepaste versie te bekomen (wat jullie duidelijk niet lukt) en krijgen de mensen die bij jullie een S5 kochten eindelijk de software update waar zij echt wel recht op hebben. Win-win voor iedereen en einde verhaal.
Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,
Goed nieuws!
De langverwachte update voor onze Galaxy S5 is dan toch eindelijk beschikbaar.
Deze update brengt de S5 naar Android 6.0 en brengt ook ineens VoLTE ondersteuning voor Proximus (voor diegenen die dat provisioned zijn natuurlijk, wat nog niet het geval gaat zijn op dit moment).
Let wel op:
De update is momenteel enkel beschikbaar via de Samsung Smart Switch desktop applicatie. Gewoon de S5 verbinden en je krijgt de melding dat er een update beschikbaar is.
De Over-The-Air update gaat beschikbaar zijn de komende dagen, afhangend van de throttling die ze hebben ingesteld voor de roll-out (niet iedereen gaat tegelijkertijd de melding voor update krijgen of zien dat er een update is).


Mvg,
Wim
@Wim: Bedankt voor je follow-up!

Ondertussen de update geïnstalleerd en deze blijkt goed te werken.
Reputatie 5
Badge +3
Jan,

Super! Zo is de issue helemaal opgelost! ;)

Geniet nu maar van je weekend!


Bij verdere vragen weet je ons te vinden.

Mvg, Nicky
Reputatie 7
Badge +6
Dag Filip,

Proximus heeft geen invloed op de releases van de updates van zijn smartphones, daarvoor zijn we afhankelijk van de leverancier van de software.
Meer info vind je op volgende websites (wel Engels):
http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/android-m-release-date-when-can-i-get-it--1297182
en
https://en.wikipedia.org/wiki/Android_Marshmallow

Groeten,
Wim
Proximus beheerd de android versie van de telefoon die mijn vader heeft. Deze firmware word gescreend door proximus.

https://fr.forum.proximus.be/telephonie-13/android-update-34886

Dit is een topic op ditzelfde forum in het frans waar er wel gezegd word dat proximus er mee bezig is.

De firmware en software versies wijzen allemaal naar proximus. Dus vandaar mijn vraag aan jullie gezien alle andere operator specifieke telefoons deze updates wel gekregen hebben.
Reputatie 7
Badge +6
De bal ligt sowieso in het kamp van de software leverancier.
Niets belet je om je toestel te updaten via de update-mogelijkheid op het toestel zelf.

Dat werkt niet omdat de firmware nummers niet overeen komen met die in de samsung databank zolang deze niet worden vrijgegeven.

Ik ben hier al 3 weken naar aan het zoeken. Geloof mij gerust ik heb men research echt wel gedaan.

Dus jij gaat nu je collegas op het franse deel tegenspreken en zeggen dat proximus hier absoluut niets mee te maken heeft? Nogthans staat op alle websites waar je de baseband versies en dergelijke kan opzoeken dat enkel de proximus gerelateerde nummers op android 5 blijven steken.

Zelf een update forceren vanuit de telefoon of KIES is trouwens onmogelijk zolang er geen update gereleased is.

Ter info en zoals in het eerste bericht al gezegd. Alle andere S5 toestellen hebben deze update al! Enkel proximus toestellen niet. Of misschien duidelijker toestellen met proximus firmware.
Update met wat leesvoer:

http://www.galaxys5update.com/change-csc-code-samsung-galaxy-s5/
Hier kan je dus lezen dat er geen update mogelijk is tenzij alle codes kloppen, waar proximus dus een specifieke code heeft en dus ook de firmware moet releasen.

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G900F/PRO/
Lijst met beschikbare firmwares voor proximus branded S5's. Waar proximus dus ook de enige is die geen 6.0.1 heeft.

http://www.samsung.com/ae/support/model/SM-G900FZDAXSG
Officiele site waar enkel nog manuals zijn voor 6.0.1, gezien samsung de update al maanden geleden gereleased heeft.
Reputatie 7
Badge +6
Filip,
Ik ben mijn licht gaan opsteken bij de product manager. Ondanks ons verzoek heeft Samsung nog steeds geen versie aan Proximus geleverd ter goedkeuring. We hebben wel een testversie voor de Galaxy S5, maar die is door Samsung/Google niet goedgekeurd en zal dus nooit beschikbaar worden voor onze klanten. De release moet toch kortbij zijn, maar wij beschikken over geen details i.v.m. de reden waarom dit voor Proximus wordt uitgesteld. Wij volgen evenwel de geleverde software ter goedkeuring onmiddellijk op. Proximus houdt nooit bewust software tegen tenzij er blocking issues gevonden worden, wat hier niet het geval is.

Groeten,
Wim
Bij mij helaas hetzelfde. Ook nog altijd geen android 6 op mijn S5 (zowel OTA als via Kies geprobeerd). De vorige update duurde ook al veel langer dan bij andere aanbieders.
Het kan toch niet zijn dat Proximus als "enigste" nog niet de beschikking heeft over deze versie ? Het getuigt niet van veel klantvriendelijkheid of een degelijke update-aanpak. Kan Proximus op z´n minst duidelijkheid geven wanneer de release verwacht wordt ?
Als dit nog lang blijft duren zal mijn volgende toestel (S8 ?) zeker niet meer via proximus komen ...
Inderdaad , onverantwoord dat Proximus deze update tegenhoud of niet meer doet om dit in orde te brengen.
De update is bij Samsung reeds meerdere maanden beschikbaar.
Ondertussen worden wij hier (enkel bij Proximus België) in de kou gelaten met alle veiligheids risico's van de oudere android versies.
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G900F/PRO/
De Neo met zelfde Proximus extra layer werd reeds vrijgegeven op 27/5/2016 !
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G903F/PRO/

Ik begrijp deze strategie absoluut niet ? klantenreductie?
Hallo filipvdb, welk csc code hebben de toestellen van je familie die wel de upgrade gekregen hebben.
Ik zou volgende jaar de s8 willen kopen, ik ga er wel voor uitkijken dat ik geen PRO toestel meer aankoop.
bedankt
Is hier ondertussen reeds enige vooruitgang? Ondertussen is android 7 reeds actueel....
PROXIMUS, graag reactie!
Reputatie 7
Badge +6
Promy,
Ik heb een nieuw antwoord gekregen van onze productmanager.

"De Android 6 update voor S5 die commercieel moet gaan, zit momenteel in testing (vorige week geleverd door Samsung).
Er zitten nog een paar cruciale fouten in maar die moeten snel opgelost zijn.
Als het meevalt hebben we misschien de update voor onze klanten 2de week van januari.
Maar ik wil niets beloven, Samsung heeft al veel updates voor onze S5 niet goedgekeurd
."
Mvg,
Reputatie 5
Badge +2
Hello Henrich!

For information about updates of Samsung deviced we recommend you to contact Samsung.

Kr,

Wouter
Wouter, we gaan niet zeveren he. De info komt niet van samsung maar van jullie.
Zie hierboven de antwoorden van Wim jullie community manager.

Ik zou het echt apprecieren als dit pingpong spelletje zou stoppen want ik ben het grondig beu.
Het is om nog nooit een toestel te kopen waar proximus voor verantwoordelijk is.
Beter in Nederland gaan kopen, daar hebben ze de update al ongeveer 1 jaar geleden gehad.
Nog steeds niks
Reputatie 6
Badge +3
Beter nog koop nooit een toestel verbonden aan of gepersonaliseerd door een operator.
we zijn nu al de eerste week van februari voorbij! gaan jullie nog communiceren naar ons over deze update of komt hier niets meer van in huis?
Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,
de Galaxy S5 update naar Android 6 die wij begin januari hebben goedgekeurd, is afgekeurd binnen Samsung en zal dus niet beschikbaar worden gesteld voor onze Proximus Samsung S5.
Wij vinden dit uiteraard ook uitermate spijtig.
Mvg,
@wim wat moeten mensen met een s5 nu doen als ze deze update toch willen?

Reageer