Beantwoord

Android 6 update voor Samsung Galaxy S5

  • 6 October 2016
  • 38 reacties
  • 2835 Bekeken

Beste,

Mijn vader heeft een toestel dat door proximus geleverd werd. Voor dit toestel is nog steeds geen update naar android 6. In onze familie zijn er 4 andere die deze update al wel hebben verkregen maar blijkbaar loopt enkel de proximus telefoon achter.

Is er nieuws wanneer deze update zal gereleased worden?
Bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door Wim 9 March 2017, 12:38

Bekijk origineel

38 reacties

Ik vind het niet kunnen dat er geen reactie komt op de vragen van wat de mensen moeten doen om toch een update te krijgen. Ik heb mijn toestel onafhankelijk van Proximus gekocht, maar door mijn abonnement (of opgelegde CSC-code) hang ik nu blijkbaar wel vast aan hun en kan ik dus niet genieten van de nieuwste updates. En "nieuwste" is relatief aangezien deze update ondertussen ook al verouderd geraakt. Mag ik vragen wat er zo speciaal is aan jullie versie, en waarom jullie niet gewoon de update van Samsung zelf beschikbaar kunnen maken? Een woordje uitleg is hier toch niet misplaatst.
Reputatie 7
Badge +6
Het is wel Samsung die de rollout van de software telkens heeft tegengehouden, dit werd mij door onze productmanager bevestigd.
Mvg,
Reputatie 6
Badge +3
De vraag is waarom er niet gewoon een standaard Samsung soft wordt geplaatst in plaats van een proximus-versie.
Dat dacht ik ook. Een standaard software zonder Proximus apps zullen ze toch wel zeker accepteren.
Reputatie 2
Geen klagen hier.Ik heb een samsung galaxy S5 mini,niet bij proximus gekocht maar wel met proximus abonnement.
Op 22 februari heb ik de update naar android 6.0.1 ontvangen.

Aan zij die nog geen update ontvangen hebben,
de schuldige is dus niet Proximus en het proximus abonnement.
Gefeliciteerd dat U bij de gelukkigen hoord. Ik heb al mijn les geleerd. De volgende keer dat ik een gsm koop ga ik min. 3 keer controleren wat voor een versie het is.
@Wim: Dat Samsung de roll-out tegen houdt uitsluitend voor Proximus is toch wel op z'n zachtst gesteld vreemd. Voor alle andere operatoren is deze update al lang beschikbaar. Er is dan ook maar 1 logische conclusie en dat is dat het probleem bij Proximus ligt. Als jullie bepaalde apps/wijzigingen in die software willen, maar dat niet kunnen met de door Samsung vereiste kwaliteit, zorg dan voor een andere oplossing voor jullie klanten. De S5 was op moment dat de meesten die kochten het top-toestel van Samsung. Maw. iedereen heeft daar vrij veel geld voor betaald en zit nu opgezadeld met "crappy" support door Proximus. De Proximus specifieke aanpassingen in de software zijn - wat mij betreft dan toch - vrij nutteloos. Maak gewoon de officiële/standaard firmware van Samsung voor de S5 beschikbaar. Dan kan Proximus stoppen toch nog een aangepaste versie te bekomen (wat jullie duidelijk niet lukt) en krijgen de mensen die bij jullie een S5 kochten eindelijk de software update waar zij echt wel recht op hebben. Win-win voor iedereen en einde verhaal.
Het is ook niet te geloven dat Proximus gewoon niet kan toegeven en dat ze nog Samsung de schuld geven. Proximus' aangepaste software kan niemand schelen. Een standaard versie is voldoende, het kost ook minder moeite. Waarom maken jullie het zo moeilijk?
Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,
Goed nieuws!
De langverwachte update voor onze Galaxy S5 is dan toch eindelijk beschikbaar.
Deze update brengt de S5 naar Android 6.0 en brengt ook ineens VoLTE ondersteuning voor Proximus (voor diegenen die dat provisioned zijn natuurlijk, wat nog niet het geval gaat zijn op dit moment).
Let wel op:
De update is momenteel enkel beschikbaar via de Samsung Smart Switch desktop applicatie. Gewoon de S5 verbinden en je krijgt de melding dat er een update beschikbaar is.
De Over-The-Air update gaat beschikbaar zijn de komende dagen, afhangend van de throttling die ze hebben ingesteld voor de roll-out (niet iedereen gaat tegelijkertijd de melding voor update krijgen of zien dat er een update is).


Mvg,
Wim
bedankt, eindelijk goed nieuws!!
Heel erg bedankt, dan sluiten we deze forum met een goed einde!
@Wim: Bedankt voor je follow-up!

Ondertussen de update geïnstalleerd en deze blijkt goed te werken.
Reputatie 5
Badge +3
Jan,

Super! Zo is de issue helemaal opgelost! ;)

Geniet nu maar van je weekend!


Bij verdere vragen weet je ons te vinden.

Mvg, Nicky

Reageer