Al meer dan 2 jaar schuiven ze met 2 maanden op en jagen ze me hier op kosten!!!!!!!!!!!

  • 21 September 2011
  • 50 reacties
  • 5512 Bekeken

Ondertussen ben ik al ongeveer een 6 tal keer in de store geweest en heb gebeld en gechat.

Reeds meer dan 2 jaar vraag ik digitale TV en telkens komen ze met" binnen 2 maanden".

2jaar lang!!!!

Ik heb een hele tijd geleden een nieuwe grote tv gekocht omdat het binnen 2 maanden in orde zou zijn...

Ook nu is het weer met 1 maand verschoven.

SCHANDALIG!

En ik kan nergens via geen enkel kanaal blijkbaar begrip krijgen.

Daarnaast hebben ze me hier ook nog op kosten gejaagd in de store.

Mijn internet was traag en dus vertelde ik hen dit op hetzelfde moment.

Dit lag aan mijn internetab: dus ik duurder abb -- Geen effect te zien

Toen lag het aan de modem: dus ik nieuwe modem -- geen effect

Toen was het de iets of wat oude pc -- ik nieuwe pc -- geen effect

En nu zeggen ze (nieuwe verkoper in store) "dat is logisch, het is dezelfde reden als dat u geen digitale tv heeft. De centrale is er niet op voorzien!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie gaat mij deze onkosten vergoeden? Hier durven ze niet op antwoorden hé!


Nee hoor, ze houden zich liever bezig met de baas die met wat gefoefel voor een zogenaamde "assistente" voor een contractje te regelen.


Ik ben het beu aan het worden en TELENET RULES! zeker?

Benieuwd of ze via deze weg dan durven reageren...


Ik denk dat ik met mijn meer dan 2 jaar wachten EN KOSTEN MAKEN wel meer dan voldoende geduld heb gehad mag ik denken?

Ikzelf werk al jaren op customer service en ben daarvoor vele jaren planner geweest.

Mocht ik dit meemaken hadden ze het management al lang opgekuist!

Wat krijg ik nu? Compensatie? Terugbetaling onkosten?

Oja, deze melding alleen al kost me ongeveer een 3 tot 5 minuten.


50 reacties

ik les net bij de poll

e denken eraan om midden oktober een (gratis) Community Event te organiseren in Brussel met een exclusieve rondleiding in onze Innovation Room en een drink. Is dat een goed idee?


rondleiding in onze Innovation Room??????????? Zouden ze niet beter eerst aan hun gewone service werken om die "aanvaardbaar" te maken voor ze verder "innoveren" ?
beste koimaster

u zit blijkbaar nog op een traag adsl lijntje... de aanwezig technologie beperkt uw internetsnelheid, heeft niets te maken met modem/abonnement/pc etc... jammer dat u blijkbaar verkeerd geinformeerd werd

hopelijk kan je binnenkort overschakelen naar vdsl2

je kan de beschikbaarheid online checken via:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv

mvg
Beste Xenne,

Dat begrijp ik en hoop ik ook/

Maar als je leest dat ze al meer dan 2 jaar telkens met 1 a 2 maanden opschuiven stelt hun info niets voor.

MEer zelfs, het is naar mijn mening buiten proportie en buiten het fatsoen.

Telenet lonkt want enige reden dat ik nog blijf is dat ik vele email inlogaccount gebruik en dit omzetten en huzarenstuk is.

MAar gaan zij nu hun fout ook goedmaken met een tegemoetkoming?

Als ik daar nog maar over begin wijken ze al af.

En daar hebben ze geen contact punt voor hoor...

Ik vraag me af, een boete voor vroegtijdig afsluiten als het nodig is zullen ze wel snel gebruiken vrees ik....

Zo zijn ze hier wel.
trouwens bedankt he Xenne.
Kan ik met alles kosteloos overschakelen naar telenet?
hangt er vanaf of je nog contractuele verplichtingen hebt, duur der contracten staan normaal op de factuur



mvg
 Beste xenne,
"hangt er vanaf of je nog contractuele verplichtingen hebt, duur der contracten staan normaal op de factuur"

Tja, natuurlijk is er een jaarcontract.
Maar gezien de redicule manier waarop ik enerzijds steeds geholpen ben en anderzijds op kosten ben gejaagd zou er wel eens meer respect mogen komen vanuit Belgacom.
Ofwel gaan ze mij nu eens concreet antwoorden welk stappenplan er zal gebeuren en welke tegemoetkomingen ze willen doen mbt de DOOR HEN! gemaakte fouten en mij kosten te laten doen, en anderzijds de enorm slechte planning die ze aanhouden en mensen aan het lijntje houden.
Ikzelf doe ook klantendienst en laten we eerlijk zijn, ik zou de job niet meer hebben mocht ik zo werken.

Maar ja, waar... in godsnaam, waar kan ik terecht voor eindelijk eens een antwoord.
Langs de telefoon: nee, geprobeerd
Langs e-mail: nee, geprobeerd
Langs "eva"chat: nee, geprobeerd
Langs deze communitie: pending, maar vermoedelijk ook een nee
....

mss via de pers gaan en met de straat "op straat" komen dat mss wat druk zet.
hmm, da's eigenlijk een idee!
Eens rondvragen naar de interesse in de straat voor diegene die nog niet zijn overgegaan naar TELENET.
Reputatie 2
Badge +1
Hetgene jij aanklaagt staat 'mooi' vervat in de algemene voorwaarden en kan BGC enkel de technologie leveren die ter beschikking is.

Als je zelf ook klantendienst doet dan zou je ook moeten weten dat door de gevoerde bedrijfspolitiek over sommige dingen niet kan gecommuniceerd worden...
 Ja, helemaal correct.
Maar "afwimpelen" van klanten en het niet correct behandelen en accepteren van het probleem van een klant is in mijn visie een "nalatigheid" van een klantendienst. De service die wij leveren blijkt toch op een veel hoger niveau te staan. Als klantendienst verdedigen wij in eerste instantie de klant!
Da's hier al duidelijk anders!
Een klantendienst accepteerd de problemen, aanvaard dat de klant het probleem heeft en de klantendienst tracht de klant! bij te staan in support naar een oplossing en neemt ZELF als klantendienst de acties.
Da's hier ook al duidelijk anders!

en... het probleem van mijn gemaakte kosten OP ADVIES VAN DE BELGACOM VERKOPER DIE VOOR BELGACOM WERKT! daar komt niets over terug....
En natuurlijk kan ik dit niet bewijzen, had ik geweten dat ik dat moet bewijzen had ik de gesprekken wel opgenomen.
Maar tja, als je Belgacom vertrouwd en de expertise van zijn verkopers kom je duidelijk bedrogen uit.

Jammer eigenlijk want ik ben helemaal zo niet.
Het is niet in mijn aard om dit probleem zo te melden.
Maar je staat echt wel met je rug tegen de muur...

Belgacom..rules... NOT!
No Digitale TV, No (al was het maar relatief)snel internet, No respect,...
 O ja,
De mogelijkheden om de technologie aan te leveren is ondertussen mogelijk.
Enkel de centrale moet gebouwd/gemaakt worden.
Doo... Belgacom!
En die plannen lopen nu in totaal al meer dan 2 jaar!

En vooral, dit is voor mij op zich geen probleem.
Al is het 5 jaar.
Maar dan moeten ze niet "schijnheilig" al meer dan 2 jaar telkens met 1 of 2 maand opschuiven en de klanten bedriegen.
Dan was ik gewoon ofwel gaan wachten (EN GEEN KOSTEN GEDAAN!)of was ik naar TELENET gegaan die deze service wel verlenen.

Het ligt mij vooral dan dwars dat ik op het advies van Belgacom kosten heb gedaan, een hele tijd een te duur abonnement heb gehad, een planning heb gekregen die gewoon nergens op gebaseerd lijkt.
En in ruil voor mijn klacht en mijn miserie met belgacom krijg ik... Het deksel op de neus ipv begrip.
Reputatie 2
Badge +1

O ja, De mogelijkheden om de technologie aan te leveren is ondertussen mogelijk. Enkel de centrale moet gebouwd/gemaakt worden.


Dus de technologie is eigenlijk niet beschikbaar... en het wordt BGC ook door geen enkele instantie opgelegd om dit binnen X tijd of voor iedereen beschikbaar te maken.
Zoals je al in diverse topics hebt kunnen lezen hangt dit meestal zelfs af van de gemeenten / gewesten / provincies aangezien er gegraven dient te worden. Jouw veronderstelling van 'centrale' klopt namelijk niet. Tot aan deze ROPS dient telkens glasvezel gelegd te worden. Deze rops bedienen dan een beperkt aantal klanten.

Is idd niet netjes dat ze het telkens met 2 maanden schuiven als er nog geen concrete plannen zouden zijn.
Eva geeft je anders normaal gesproken wel duidelijk aan of er reeds iets in de planning staat of niet.
Misschien de vraag eens aan haar stellen via ene prive-bericht?

Reputatie 7
Badge +1
Die modem krijg je m.i. toch gratis in huur, de nieuwe flatscreen en de nieuwe PC zijn toch ook zeker geen weggegooid geld..En het duurdere internetabonnement moeten ze je dan wel gratis terug laten downgraden vind ik (normaal kost dat 6,20€). Maar in deze hele affaire ben jij écht wel niet fair behandeld geweest en eerder op "stoopjes getrokken" ! Helaas hangt nog teveel af van de betreffende medewerker waarmee je ofwel aan de telefoon ofwel in een Belgacom Center te maken krijgt. Ik heb er daar al héél goeie gehad, die mij écht goed geholpen hebben, maar ook al andere die mij wat probeerden wijs te maken, wat bij mij niet zo gauw lukt maar het zou toch niet mogen gebeuren. Als de technologie er niet is op jouw locatie, en er geen concrete plannen zijn om die binnen afzienbare tijd te verwezenlijken, moeten ze je niet vanalles aansmeren, contractclausules of niet. Wat je niet hebt, mag je niet verkopen, punt uit ! Ik koop ook geen auto als die maar binnen 2 jaar geleverd kan worden, tenzij hij héél exclusief is en ik die absoluut wil hebben, en ik vooral op voorhand weet dat het zolang gaat duren....
Dag Axs en Sinjoor71,

Dank voor het meeleven.

Uiteindelijk is het probleem voor mij (nog) niet dat het er niet is, maar dat we me steeds bedrogen hebben met uitleg.

En als ze het niet weten, moeten ze het ook niet er op zetten of zeggen (telkens de volgende of binnen 2 maanden).

Enige verontschuldiging en een soort tegemoetkoming lijkt mij ook het minst dat ze mogen doen.


Wat nog erger is trouwens is dat bij mijn ouders een paar straten verder vorig jaar een vertegenwoordiger die mensen een pakket hebben aangesmeerd met telefoon, gsm en digitalen TV. Een vertegenwoordiger aan huis!!!! En ook daar, traag internet, geen digitale tv.

Conclusie, ook zij zijn bedrogen. Is er dan niet duidelijk iets fout bij Belgacom.

Dit is kortweg liegen, bedriegen en afzetten.

En Belgacom, horen we nog steeds niet....
Badge
beste koimaster

ik begrijp uw frustratie maar iets zegt me dat er iets niet klopt. In uw geval "telkens met 2 maanden verschoven en dit reeds 2 jaar " Ik betwijfel of dit in een Belgacom-Center gebeurde. Bij uw ouders "verkoop pack met digitale tv" en ze bezitten geen digitale TV ?

Best is om beide problemen correct omschreven aan klantendienst - Belgacom K.albert 2 laan 27 te 1030 Brussel over te maken. U zal gegarandeerd een correct antwoord mogen verwachten.

muisje
Dag muisje,

Hier klopt iets niet... klopt! Helemaal mee eens, maar het klopt niet bij Belgacom!

Het is idd zo dat we al 2 jaar telkens met 2 maanden opschuiven. Da's echt niet gelogen en in "eer en geweten" gemeld.

Daarom ook dat ik er zo "woedend" van ben. Dit is gewoon een ongehoorde werkmethode dat een gemiddeld management niet kan aanvaarden!

Daarnaast, mbt de ouders, dit is ook zo. Een vertegenwoordiger heeft hen dit pakket verkocht, documenten aanwezig met de bijwijzen.

Echter na een paar weken wachten (omdat ze contact zouden nemen vanuit belgacom voor de aansluiting van digitale TV) kregen ze geen reactie en na zelf contact te hebben genomen vertelde ze er doodleuk "amai, dan hebben we goei verkopers, want bij jullie is het nog niet mogelijk om digitale tv aan te sluiten!".

Goei verkopers? slecht management ja! Dit zijn noch goede verkopers, noch goed management dat deze verkopers (al dan niet externen) coördineerd.

Mss is dit nog de laatste mogelijkheid, een "klasieke" brief schrijven, wel grappig dan dat de multimediamethodes in een multimediabedrijf dan net niet kunt gebruiken.... zegt weeral maar eens veel over onze "Belgacom", 't lijkt nog RTT...

toevalling nog eens gechecked
Weeral maar eens een maandje langer:
"beschikbaar vanaf 1 oktober"

Ik heb net opgezocht dat mijn contract eindelijk op het einde van het jaar komt te vervallen. Dus als het meezit TELENET here I come!
Tot op heden trouwens nog geen klein woordje van verontschuldiging ontvangen, wat eigenlijk nog het ergste is.
In de store, daar lachen ze er eigenlijk gewoon mee want serieus pakken doen ze het niet.

countdown: nog 3maanden miserie te gaan, want dat het 1 oktober zal zijn...
Ik vrees ervoor want na meer dan 2jaar een correcte planning. bwahahaha...
1 oktober? da's volgende week eh...

hopelijk tot op vdsl2

mvg
 Ja, maar ik wilde maar aangeven dat het "bijna gaat veranderen" :-)Ik zou ervan verschieten mocht het nu effectied 1 oktober zijn... en trouwens dan zal het volgende probleem zich weer aandienen dat we plots lang moeten wachten voordat er een installatie kan gebeuren mag in vermoeden...
Eigenlijk zie je al dat men tegenwoordig al standaard gaat rekening houden met het feit dat ze hun beloften niet kunnen houden...
Maar enfin, ik ben geen Belgacom promotor meer, da's wel duidelijk denk ik...
Ik raad tegenwoordig altijd mijn buren en familie (ben een regelmatig gecontacteerd iemand bij comp. problemen)Telenet aan.

Trouwens thx Senne!
beste

van installatie is er niet echt sprake, enkel van een activatie van vdsl2. en tussen aanvraag en activatie zitten er meestal zo'n 10-15 dagen.

ik kom van Telenet en zou het aan niemand durven aanraden (het gras is altijd groener aan de overkant....) , Belgacom op adsl zou ik echter ook aan niemand aanraden.... maar vdsl2 is een ander verhaal, eentje waar u mogelijk nog zal kunnen van genieten. overschakeling naar vdsl2 is trouwens geen nieuw jaarcontract, dus zeker de kans niet laten liggen als ze zich aandient, bovendien is het volledig gratis tot 6/11

mvg

ps: 't is xenne, niet senne
 Hoi Xenne 😉,

Thanks voor de info. Da's altijd interessant om te weten en mee te nemen.
Ik heb in de naaste kennissenkring Telenetinstallateurs en ik was er toch van onder de indruk hoe snel alles gaat...
Maar ja, zelfs de paus met een rollator is sneller dan mijn internet. :-)
En hoop doet leven zeker...

Bedankt voor de info.
 en taratatata!!!

Belgacom TV is momenteel niet beschikbaar. Beschikbaar vanaf 01/11/2011

Moet ik nu echt nog meer zeggen....
 haha, niemand van Belgacom die toevallig hier nog een, al was het maar om te lachen, antwoord kan over geven?
Badge
Belgacom TV is momenteel niet beschikbaar. Beschikbaar vanaf 01/11/2011

dwz dat u vanaf 01 nov 2011 over een VDSL2 verbinding kan beschikken. En dat u de noodzakelijke omvorming vanaf 02 nov kan aanvreagen.

muisje
JA voorlopig weer wel, maar die berichten zijn er nu al meer dan 2 jaar... telkens met 1 of 2 maanden opgeschoven... Echt waar al 2 jaar!
 Allez, contract zal vervallen eind dit jaar.
Dus ze krijgen nu meer dan 2JAAR!!! het voordeel van de twijfel (lees hun eigen voordeel van hun contractverplichting en slechte informatie en ons nadeel). Maar aangezien ik na 2 jaar mag vermoeden dat ze het nu ook weer niet gaan halen dank zij hun onovertroffen planning, heb ik alles klaar om snel naar telenet te kunnen gaan op het juiste moment. Mss moet ik dit met de mensen uit de buurt tijdens een buurtfeest of zo eens bespreken... en wie weet is er een extra voordeeltje te halen... bij telenet wel te verstaan als we met velen overgaan.

Reageer