Al Jazeera

  • 23 March 2016
  • 26 reacties
  • 1409 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Hola,

Wou gisteren eens op Al Jazeera zien wat onze Arabische vrienden te zeggen hadden over de aanslagen.
In tegenstelling tot Telenet heeft Proximus enkel Al Jazeera Arabic ( kanaal 276 ). Vreemd.

Groetjes

peter V

foutje in " onderwerp", moet Jazeera zijn.

This topic has been closed for comments

26 reacties

Reputatie 5
Badge +1
laat maar zitten, geef in 't vervolg mijn portie maar aan de kat, als ze ze al wil ..
Ach Regulus, laten we niet dramatiseren: ik zou het zeer betreuren je beeldrijke, recalcitrante proza te moeten missen. Blijf hier, en keep the aspidistra flying 🆒
Reputatie 7
Badge +6
Bon, dit topic wordt gesloten. De laatste commentaren zijn niet terzake.
Groeten,
Wim
Reputatie 3
OMG !
Ik zou de klagers aanraden om als de gesmeerde bliksem Arabisch te leren als de aangehaalde "argumenten" hun angsten moeten verdoezelen .. en gooi er gelijk maar een klad Russich bdoorheen ook .. 't kan van pas komen aangezien Brussel nu al de facto tweetalig is zijnde Frans en Magrebijns ..
.. en begrijpend lezen is nog steeds de sterkste kant niet van dit forum ... maar ja het nut van dit forum is zogoed als nul en wie het minste te zeggen heeft, heeft altijd de grootste bek ... laat maar zitten, geef in 't vervolg mijn portie maar aan de kat, als ze ze al wil ... de onzin druipt hier onderhand van de muren, de moslim executieve is waarschijnlijk een ondergrondse 5 colonne .. ikhoor die kompleet andere discoers houden .. maar soit ..
Reputatie 1
Russia Today is in vele gevallen een objectievere zender dan de VRT! Al Jazeera is met zekerheid een radicale Sunnitische zender! Ze zijn even weinig objectief in de Syrië-kwestie als de Turkse TV. Het is vandaag sowieso niet verantwoord om salafistische propaganda op onze jongere nieuwe 'Belgen' los te laten! Dat is één van de mechanismen waardoor Syriëstrijders vertrekken naar IS! mivdschu ik kijk nooit naar Al Jazeera en kijk je nu in de Engelstalige versie of de Arabische is in mijn ogen gewoon een nieuwszender die geen radicale programma's daarop uitzenden, zoals je zegt. Ben zelf blij dat het de zender zelf kan beslissen wat hij uitzend en niet een regering.
Kijk naar Rusland of Turkije daar hebben de zenders te zeggen wat de regering wilt en kan je nog tientallen geven hoor.
mivdschu ik kijk nooit naar Al Jazeera en kijk je nu in de Engelstalige versie of de Arabische is in mijn ogen gewoon een nieuwszender die geen radicale programma's daarop uitzenden, zoals je zegt. Ben zelf blij dat het de zender zelf kan beslissen wat hij uitzend en niet een regering.

Kijk naar Rusland of Turkije daar hebben de zenders te zeggen wat de regering wilt en kan je nog tientallen geven hoor.
Reputatie 1
Hmm, dat zal dan een politiek-correcte reactie zijn veronderstel ik Patrick? Ik keek heel regelmatig naar Al Jazeera in het Engels toen ik (vorige week nog) bij Telenet was. Ik ben dus ontgoocheld dat ik deze zender nu niet meer kan volgen. Al Jazeera is trouwens geen lokale zender maar een internationale zender gesponsord door het wahabitische Qatar. Er wordt blijkbaar verondersteld dat enkel Arabisch-taligen willen weten wat daar gezegd wordt, of beter nog, men verkiest blijkbaar dat autochtone Belgen er niets van begrijpen. In elk geval zijn er duidelijk veel meer Arabisch-taligen die voldoende Engels begrijpen dan er Vlamingen of Walen zijn die Arabisch begrijpen! Doet me een beetje aan de censuur bij de VRT denken eerlijk gezegd. Een beetje logica zou u sieren!
😠
Reputatie 4
Oh ja niet aan tillen, met de komst van het nieuw forum heb ik alleen maar kunnen vaststellen dat er hier maar één persoon is die het alleen maar altijd bij het rechte einde heeft.
Reputatie 3
Amai, niet te verwonderen dat er overal ruzie en oorlog gemaakt wordt.
Patrick, je geeft geen adequaat antwoord op mijn vraag. Als je de oorzaak van het terrorisme wil bestrijden moet je geen zenders uit het Midden-Oosten toelaten die het extreme salafisme promoten in een taal die enkel door de doelgroep begrepen wordt. De Engelse versie van Al Jazeera wordt door iedereen begrepen, ook door de Marokkaanse jongeren in ons land, maar ook wij begrijpen wat daar gezegd wordt. De Arabische versie van Al Jazeera is veel extremer qua discour en nefast qua invloed. Bovendien eis ik alles te begrijpen en te horen wat mijn Marokkaanse leerlingen horen en zien op TV. Ik wijs er je graag op dat de Marokkaanse zenders geen radicale programma's hebben en dus niet gevaarlijk zijn, maar met zenders uit het Midden-Oosten moet je opletten!

Sorry maar dit slaat echt nergens op ... gelooft er nu werkelijk iemand dat een gekuiste "engelstalige" versie van een zender, aangepast aan "het westen" van enige nieuwswaarde is in dat westen ? komaan zeg, hoe naief kan men wel zijn. Straks komt men mij nog vertellen dat de aanslagen hier te lande aangekondigd werden op Al Jazeera ? Alsof radicalisering gebeurt met het lokale nieuws, er zijn nogal wat betere web sites daarvoor. Noem mij trouwens eens één zender op die radikaler en fundamentalistischer is dan het Amerikaanse Fox News ? Als er vanzeleven een republikein president wordt dan zullen uw oren aan twee kanten "radikaal" fluiten ! Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.
Al dit om maar te zeggen dat ik het nut van de keuzes voor een antal aangeboden zenders ook wel betwijfel en ik durf hopen dat die keuzes gerechtvaardigd worden door enig serieus kijkcijfermateriaal. maar om nu klakkeloos elke nieuwszender van een totalitair regime mee door de molen te draaien met het argument dat men daar "informatie" sprokkelt dat is IMO nogal simpel ... Ik denk niet dat het OCAD daar veel van zijnen tijd aan verprutst. (Ik mag hopen van niet, allez, toch niet te veel !!)
Dat iedereen tegenwoordig "engels" verstaat neem ik met een heel dikke brok zout .. 't zal wel engels "met haar op" zijn en dan al zeker niet voldoende engels om een, zij het nog maar nieuwsbericht, foutloos te verstaan zoals het bedoeld is. Ik geloof daar niets van. oh ja .. sms steenkolenengels ook wel dunglish genoemd, dat misschien wel maar voor de rest ?
.. en voor de cultuur is er nog altijd kanaal 95 of iets ergens in de 300 😃
Reputatie 1
Niet akkoord, ook Proximus draagt verantwoordelijkheid in deze. Dat geldt trouwens voor alle media. Ik verwacht ook enige trouw aan de eigen cultuur en waarden bij typisch Belgische bedrijven als Proximus en Telenet.
Snap je redenering mivdschu.

Maar dan is het antwoord simpel de fout ligt niet bij PX maar bij de regering die blokkeren wel de website van IS enz.. dus ligt het aan de regering om aan PX te zeggen niet meer uitzenden.
Reputatie 1
Patrick, je geeft geen adequaat antwoord op mijn vraag. Als je de oorzaak van het terrorisme wil bestrijden moet je geen zenders uit het Midden-Oosten toelaten die het extreme salafisme promoten in een taal die enkel door de doelgroep begrepen wordt. De Engelse versie van Al Jazeera wordt door iedereen begrepen, ook door de Marokkaanse jongeren in ons land, maar ook wij begrijpen wat daar gezegd wordt. De Arabische versie van Al Jazeera is veel extremer qua discour en nefast qua invloed. Bovendien eis ik alles te begrijpen en te horen wat mijn Marokkaanse leerlingen horen en zien op TV. Ik wijs er je graag op dat de Marokkaanse zenders geen radicale programma's hebben en dus niet gevaarlijk zijn, maar met zenders uit het Midden-Oosten moet je opletten!
Ieder land gelijk waar te wereld zal een aanbod doen van zenders uit andere landen voor de immigranten. Bevoordeeld in België zijn er veel Italianen en Arabische mensen dus is het logisch dat er op dat gebied meer zenders zijn.

En dat PX Al Jazeera in aanbod geeft en niet Telenet is appelen met peren vergelijken.
Telenet heeft die zender die PX die zender niet enz...

Dit is gewoon het aanbod en de prijs en de provider beslist welke zenders hij aanbied in zijn pakket, SIMPEL en wij als klant kunnen dit niet veranderen.

2/3 van de buitenlandse zenders bekijk ik nooit maar ik betaal er wel voor.
Vind ik dat eerlijk NEEN.
Utopie hier is en het kan perfect technisch dat iedere klant uit een lijst aanvinken welke zenders hij wil ontvangen en hij betaal dan wat hij wil zien. Is in mijn ogen de eerlijkste formule dat je kan vinden.

En wat vinden jullie van mijn antwoord beste mede forum gebruikers.
Reputatie 1
Dus vragen jullie zenders bij ...de laatste tijd verdwijnen er alleen maar haha ...straks enkel VRT en VTM zeker...
Reputatie 1
Er zijn goede redenen om Al Jazeera enkel in de Engelstalige versie toe te laten op Proximus TV (in analogie met Telenet):

- De inhoud van Al Jazeera in het Arabisch is radicaal sunnitisch, het land waar de programma's gemaakt worden is immers Qatar... alles behalve een democratisch land.
- De Engelse versie is veel neutraler/meer objectief en bedoeld voor een internationaal publiek. En zeg nu eens eerlijk wie kan er geen Engels?
- België heeft een grotere controle nodig wat het inhoudelijke betreft van de zenders die hier ontvangen worden! We moeten allemaal weten wat de "jongeren" te slikken krijgen van propaganda uit extreme salafistische hoek.
- Een 'Belgisch publiek' heeft recht om te begrijpen wat buitenlandse zenders van "informatie" in de breinen van onze jeugd pompen.
- Verder wens ik ook RT (Russia Today) in Engelse versie te kunnen ontvangen wat vandaag een zeer redelijke vraag is.
Hopelijk nemen jullie bij Proximus mijn argumenten aan.

mivdschu
Hola,

Er is niets verkeerd om te proberen alle informatie te vergaren. Dat beslis ik, niet Proximus.
Als ik " gekleurde " nieuwsgaring wil, zal ik wel naar het vRT journaal kijken.

groetjes

peterV


UIteraard maar dat heeft totaal niets te zien met PX en het is totaal geen argument om wat dan ook in vraag te stellen .. misschien wil ik mij wel verwonderen waarom PX mij geen Chinese TV zenders meegeeft in het Engels, of course, of Indiaase Urdu zenders in vertaling ... idd 't is even belachelijk ... en zoals ik al zei, als dat uw prioriteiten zijn, neem dan idd het initiatief om uw eigen nieuws te vergaren, het internet biedt u n-tig bronnen naar keuze ! .. en Al Jazeera door een Amerikaans filtertje .. bah ja .. als u dat kan plezieren, waarom niet ... google is zoals altijd uw beste vriend. ... en never mind, maar leeftijd is IMHO een lam excuus voor een zekere eigengereidheid, trust me I know what I'm saying ! LOVL !
Reputatie 2
Badge
Elsa,

Ik ben zover in de jaren van wijsheid ( + 50 tinten grijs haar ) om een kleurenfilter in te schakelen. :?

Groetjes

peter V
Helaba,

En welke nieuwsgaring is er dan niet gekleurd :-))
Reputatie 2
Badge
Hola,

Er is niets verkeerd om te proberen alle informatie te vergaren. Dat beslis ik, niet Proximus.
Als ik " gekleurde " nieuwsgaring wil, zal ik wel naar het vRT journaal kijken.

groetjes

peterV
Misschien moet men er zich rekenschap van geven dat deze zender aangeboden wordt voor het arabisch sprekende gedeelte van "onze" bevolking en niet zozeer voor het "engels" sprekende gedeelte (als dat al bestaat?) .. als men al "gekleurde" nieuwsgaring wil dan zijn er n-tig andere zenders te vinden. Tenzij men een rabiate fan is van Al Jazeera zie ik de meerwaarde niet in van zulk aanbod, en dan nog is er een engelstalige live stream van deze zender via internet .. so what ?
Reputatie 2
Badge
Hola,

de min-punten bij Proximus stapelen zich op.

groetjes

peterV
Via smart TV op tinternet :-))
"k ga nu maar stoppen want we zijn serieus off-topic aan 't gaan‼
Reputatie 6
Badge +2
Zal moeilijk gaan om dat via de TV decoder te doen.
Google translate 😉