Al 5 dagen storing vaste lijn + Internet + Belgacom TV: Belgacom klantendienst ronduit onbekwaam

  • 23 July 2014
  • 1 reactie
  • 723 Bekeken


Ik weet niet waar beginnen met mijn verhaal, maar het is iets wat je nooit wilt meemaken.


Ik heb vorig jaar mijn eigen bedrijf opgestart en heb mijn gsm over dit bedrijf lopen (Proximus). Tegelijkertijd had ik nog privé Internet en i-talk.


Op 5 juni belde ik de klantendienst om alles in een Bizz pack te plaatsen op naam van mijn bedrijf. 'Komt in orde' zeggen ze, ik moest nog een overnameformulier tekenen voor mijn telefoonnummer (i-talk) en Internet, ze gingen dan i-talk omzetten in een klassieke vaste lijn en mij de decoder opsturen en alles zou in orde zijn. Het Bizz pack zou met kortingen 72 Euro kosten (zonder btw), er er zouden geen activatiekosten aangerekend worden (promo juni 2014).


De decoder werd idd na 3 dagen ontvangen, echter viel het signaal af en toe weg bij het tv kijken ;-(


Na vier weken kreeg ik een factuur op mijn privé-naam met alle onderdelen apart gefactureerd voor 218 Euro (inclusief mijn business-gsm nummer). Dit is heel wat meer dan de 72 Euro die beloofd waren, dus klantendienst gebeld op 5 juli. Daar konden ze me niet echt helpen want ze waren niet verantwoordelijk voor de 'business klanten'. Ik zou 0800 22500 moeten bellen (wat ik gedaan had), maar daar werd ik elke keer automatisch naar de residentiele klantendienst doorgeschakeld (ja, het nummer waarvoor ik belde stond ook bij hen verkeert als prive-nummer geregistreerd). Uiteindelijk en na dagenlang uren in de wachtrij te hebben gezeten (ik overdrijf niet!) toch iemand aan de lijn gekregen die mij wist te vertellen dat er blijkbaar iets mis was gelopen bij hen en dat ze dit gingen rechtzetten. Ondertussen had ik ook al klacht bij de ombudsman ingediend, daar ben ik nog op het antwoord aan het wachten. De factuur van 218 Euro heb ik uiteraard niet betaald.


Het verhaal is nog niet gedaan, het begint pas! Blijkbaar hebben ze vorige week vrijdag (18 juli) dan toch alles op naam van mijn bedrijf gezet, en de i-talk veranderd in een klassieke lijn. Ik de telefoonstekker uit de modem gehaald en in de splitter gestoken, maar geen beltoon. Ik kon dus niet meer bellen. Terug de klantendienst gebeld: 'U heeft een slechte lijn, we sturen een technikus langs op zaterdag 19/7 tussen 8 en 17 uur'. OK, dacht ik. Maar die kwam niet opdagen, en heeft ook niet verwittigd. Ik dus terug gebeld op zaterdag avond, en nog eens op zondag ochtend, uiteindelijk kwam de technieker langs op zondag namiddag en wat blijkt: 'er moet een nieuwe kabel getrokken worden van de straat naar mijn huis, Belgacom gaat u contacteren voor een afspraak'. De technieker heeft de oude draad helemaal afgekoppeld, dus sinds zondag heb ik ook geen Internet en Belgacom tv meer 😢 Hij heeft wel een USB stick achtergelaten om met 1 PC via proximus te kunnen Internetten. Maar ja, ik geraak niet op mijn NAS en kan ook niets printen op mijn netwerk-printer, en dit is als je een bedrijf hebt niet erg handig...


Belgacom heeft me niet gecontacteerd voor een afspraak, dus belde ik hen gisteren (dinsdag) terug. Ze zagen dat idd iets moest gebeuren, maar ze konden me niet vertellen wat en wanneer. PS: De arme mens aan de telefoon heeft éérst 10 minuten tijd gevraagd om mijn dossier te lezen terwijl ik aan het wachten was ;-(


Eigenlijk heb ik een SLA met Belgacom: 'herstelling ten laatste op de volgende dag'. Dit stelt dus niets voor blijkbaar.


Ik heb dus enkel nog mijn gsm dat werkt, maar hoe lang nog? Hallo Belgacom? Is er echt niemand bij jullie die klantvriendelijk is? Niet te geloven.


Kan Eva_van_Belgacom misschien helpen?


Alvast bedankt, Thomas

1 reactie



- Geen antwoord van Eva_van_Belgacom op mijn pb verzonden deze middag



Dat kan natuurlijk als ze de bevoegde personen contacteert en op hun response moet wachten, maar zeker dan haar nog eens vragen of ze al iets meer vernomen heeft, het antwoord komt niet altijd na de eerste PB dat heb ik hier al dikwijls ondervonden !!

Reageer