Beantwoord

Afstandsbedienings code Medion TV?

  • 19 March 2016
  • 33 reacties
  • 11673 Bekeken

waar tik je die code 1787 in, (medion tv) voor je stap "c" begint, om de afstandsbediening aan te passen.
icon

Beste antwoord door RobrechtB 21 March 2016, 08:27

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Kijk hier eens
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken.html
Als het niet lukt is het soms nodig van de afstandsbediening eerst eens te resetten vooral je ze universeel kunt maken.
1+6 indrukken tot lampje tv blijft branden
voer 9 8 1 in en wacht tot TV lampje dooft
Hallo
ja dat heb ik gedaan, heb ook kunnen terug zetten nadat ik de remote helemaal niet meer kon gebruiken, maar in uw link is er geen verwijzijng hoe je die code moet plaatsen, enkel hoe je kan proberen met 1 en 3 indrukken en proberen of uw tv herkend word, als dat niet zo is, kan je naar support site gaan, waar je weer op hetzelfde uitkomt. die video zegt op het einde als het niet lukt, etc. er staat wel een link naar een pdf waar je uw toestel kan vinden, in mijn geval is dat 1787, maar zie geen enkel mogelijkheid dat ergens in te vullen
Reputatie 7
Badge +4
Dag Karma,

Als je de procedure op onze site bekijkt, zie ja dat bij stap 3 twee opties zijn, de manuele of de automatische methode.

Nadat je 1 en 3 hebt ingedrukt, kan je ofwel de TV on-off-toets indrukken om je TV automatisch te laten herkennen, ofwel geef je op die moment eerst de code van je toestel in en zet je dan de TV uit met de on-off toets.

Mvg,

Kim
Ik heb mijn code gekregen via de technische dienst van proximus 0800 22 800 (7/7 tot 22u) die stond toen ook niet in die lijst.
Moest het echt niet lukken kan je ook voorlopig je plan trekken met de kopieer methode van je TV afstandsbediening

Hi, Kim, nadat ik 1 en 3 samen indruk, licht de tv knop rood op, vervolgens druk ik op tvmode, al gebeurd er zichtbaar niets, tik ik, de code 1787 in, weer zie ik niets gebeuren. Erger nog mijn remote. Reageert nergens meer op en moet ik weer, de insteling doen, om die terug te zetten. Doe ik dezelfde stappen zonder op tvmode te tikken, blijft het rood tv oplichten, dan probeer ik weer de code in te tikken zonder zichtbare handeling, en werkt de remote weer niet en moet weer instellen met 4 en 6. IK kan gerust naar een proximus kantoor gaan, waar ik kan zien hoe het moet, kan ik terecht in het shopping center van wijnegem? Georges
Zonder tv-mode te drukken kan je dan het geluid verhogen of verlagen of uitzetten of werkt dit ook niet
De codes van de tv remote naar die van proximus, lukt ook niet , ofwel werkt dat niet, ofwel doe ik iets verkeerd, ofwel ben ik niet lang genoed naar school geweest
Reputatie 7
Badge +4
Dag Karma,

https://www.youtube.com/watch?v=xImB-qddEy8&list=PLTdre3HM8tOoh6wA3tIAWWxXg4HjGW4Vl&index=16

Hier legt mijn Collega uit hoe het precies moet. Wel moet je weten dat het met sommige tv's niet altijd lukt.

Ik heb even gekeken of er nog andere mogelijke codes zijn.

Medion 0004, 0012, 0100, 0422, 0451, 0457, 0549, 0551, 1787

Mvg,

Robrecht
Dag Karma
Probeer even met nieuwe batterijen in de afstands bediening, het zaldan wel lukken.
Hij kan nog zijn decoder bedienen , maar hij kan het altijd proberen de wonderen zijn de wereld niet uit 😉
Dag Karma,
https://www.youtube.com/watch?v=xImB-qddEy8&list=PLTdre3HM8tOoh6wA3tIAWWxXg4HjGW4Vl&index=16
Hier legt mijn Collega uit hoe het precies moet. Wel moet je weten dat het met sommige tv's niet altijd lukt.
Ik heb even gekeken of er nog andere mogelijke codes zijn.
Medion 0004, 0012, 0100, 0422, 0451, 0457, 0549, 0551, 1787
Mvg,
Robrecht


ha ja die video, juist ja. die is bedoeld voor als het zou werken. enkel op het einde zegt die man doodgewoon, als dat niet lukt je contact moet opnemen met de support groep. heb die enkele keren bekeken om te zien of ik niets heb overgeslagen, duurt ook maar 1 1/2 minuutje
Hallo, heb dat nog eens geprobeerd om de remote van mijn medion tv aan die van proximus toe te voegen, ivm de knop om aan en uit te zetten van tv en het gebruik van de geluidsknoppen. Ik druk dus eerst 1 en drie in, dan licht de aan en uit knop rood aan, vervolgens tik ik "1787" de code voor medion in, en er gebeurd verder niets, de knop om tv uit te zetten , nog de geluidsknoppen. Zou het kunnen dat de remote van proximus op radiogolven werkt en de meeste anderen op infrarood?, want er bestaat nog een mogelijkheid om signalen te laten herkennen door de remotes samen te laten werken, want dat werkt ook niet. omdat het ene radiobestuurd is? en de andere via infrarood? het is maar een vraag, Karma Georges
Het instellen van je proximus remote (universeel maken of kopiëren van commando's van andere remote)
heeft niks te maken of je remote gekoppeld als met Infra rood of als radio gestuurd.
Het beste is nog van niet te werken met codes maar met de automatische methode waarbij alle codes overlopen worden tot de juist gevonden wordt waarbij de TV uitschakelt.
Reputatie 6
Badge +3

    * Ik druk dus eerst 1 en drie in, dan licht de aan en uit knop rood aan, * vervolgens tik ik "1787" de code voor medion in,


Je vergeet de laatste stap (of hebt hem hier niet vermeld)
    * Druk gedurende 3 seconden tegelijkertijd de toetsen 1 en 3 in tot de TV on-off-toets (bovenaan links) oplicht. =>OK heb je gedaan * Manuele methode: voer de code van uw tv-toestel in. => heb je gedaan * Tot slot drukt u de digitale televisie-toets (bovenaan rechts) in. => staat niet in de lijst van acties die je gedaan hebt
hallo, weer,
die laatste tot slot is the key denk ik, dus voor de 231ste keer: ik druk 1 en 3, wacht even het rood lampje blinkt, ik tik "1787" in in de hoop dat er iets gaat gebeuren, in de veronderstelling dat die handeling juist is, druk ik de knop bonenaan rechts, voor mij is dat de proximus aan en uit knop? ik kan eventueel een foto opsturen hiervan. en verder gebeurd er niets, ben al blij dat ik de remote verder kan gebruiken, maar aan en uit en geluid via "nieuwe insteling" werkt niet, dus is er nog altijd iets niet juist, als ik zeker zou kunnen zijn dat de proximus mensen hieriets van kennen in het wijnegem shopping center dan ging ik er naartoe. maar vrees er een beetje voor , want zelfs de technieker die de instaltie gedaan heeft kon dit niet.
Reputatie 5
Badge +4
Dag Karma,

Het is niet de knop bovenaan rechts die je moet ingedrukt houden maar de aan/uitknop bovenaan links.

Stap 1

Dus gedurende 3 seconden gelijktijdig de knoppen 1 en 3 totdat het lampje (Aan/uit TV) brandt

Stap 2

Voer de codes in dat overeenkomt met het merk van de tv

Hou de toest (aan/uit TV bovenaan links) ingedrukt.

Als uw tv zich uitschakelt, laat dan de toets los.

Stap 3



Om deze configuratie af te sluiten drukt men eerst op TV Mode (toets met 4kant en pijl naar boven gericht erin) en dan op TV toets ( toets waar alleen TV opstaat)



Probeer de tv uit te schakelen door te drukken op de toets (aan/uit TV)

Mvg,

Andy

Het Proximus-team
hallo,
zodus, was de info van motivator * Tot slot drukt u de digitale televisie-toets (bovenaan rechts) in. => staat niet in de lijst van acties die je gedaan hebt) NIET juist.
dus probeer ik nogmaals, knop 1 en 3, de code, na uw stap 2 gebeurd er niets,( de aan uit bovenaan links) de tv schakelt niet uit, erger nog de remote reageert nergens meer op, uw stap 3 zal pas nodig zijn moest stap 2 werken? juist? mijn remote werkt terug zonder er iets aan veranderd te hebben, na enkele minuten wel te verstaan. werken ttz zoals bij aankoop , dus nog niet geprogrameerd voor medion TV
Georges
Reputatie 7
Badge +4
Als geen enkele van de codes werkt voor jouw tv, kan het natuurlijk altijd zijn dat je tv deze functie niet ondersteund.

Mvg,

Kim
Dag Karma

Hoe eigenaardig het ook lijkt, toch eens batterijen vervangen afstands bediening, daarna :
Fabrieks instellingen als volgt zetten
1en6 drukken tot tv lampje brand
Dan code 981 invoeren
Even enkele seconden wachten en daarna:
1 en 3 drukken tot tv lampje flikkert
Tv knop blijven duwen tot tv uitgaat en dan deze knop direct lossen
Knoppen tv mode en Proximus drukken.
Weet dat in programmeer modus de batterij veel zwaarder belast word. Ik heb nog nergens gezien dat je de batterijen al vervangen hebt.
De fabrieks instellingen waarborgen altijd een goed begin
Ook goed richten en redelijk dicht bij TV staan.
Groetjes
@Karma,
Ik wil je toch ook nog eens aanraden om eens te surfen naar -> Procedure bij problemen om de Remote universeel te maken
Waar het heel duidelijk in detail uitgelegd wordt.
Enfin in ieder geval hoop ik dat het je lukt.
groetjes,
Elsa
Hi Elsa,
vroeger gebruikte in een universele remote, en weet hoe je dat moest doen, alleen lukt dit niet met deze, had uiteraard al enkele malen geprobeert. maar ik gebruik die van tv om het geluid, en om af te zetten, en die van proximus voor de rest. ik had vroeger die van telenet. maar die van proximus reageert sneller, en veel meer gebruiksvriendelijk en handiger...toch nog steeds raar dat er voor medion duidelijk wel een code is 1787, en de Tv een van 106 cm is van den aldi met alle toeters en bellen, eraan. er zijn er ook veel van verkocht, dus ik kan niet de enige zijn.
Ik had dit ook voor met mijn Sony TV en er stond ook een code in de Proximus lijst voor Sony, maar werkte ook niet.
Maar de ander manier zonder code in te geven zoals in de link beschreven die ik hier juist boven gepost heb ging dan wel bij mij.
Je zou ook voorlopig kunnen werken met de methode voor codes te kopiëren van je TV Remote naar Proximus remote, zoals ze hier beschreven staat
=> https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/afstandsbedienings-code-medion-tv-34127?postid=543057
Of heb je dit ook al geprobeerd en werkt het ook niet.
Correctie 17:13=
nu zie ik dat dat je dit hierboven ook al gemeld hebt dat het niet werkte.!
TER info : deze methodes vind je ook op de P⌘-Site hier
-> codes van de ene afstandsbediening naar de andere over te seinen
Afstandsbediening V5

U kunt uw home cinema niet bedienen met deze afstandsbediening.

Reageer