Beantwoord

Afstandsbediening naar radiofrequentie werkt niet

  • 27 December 2015
  • 18 reacties
  • 3194 Bekeken

Hoi,
Wij hadden graag onze afstandsbediening overgeschakeld naar radiofrequentie ipv infrarood. Bij de eerste modem (V5) is dat enkele maanden geleden perfect gelukt.
Nu bij de tweede modem (V5)vinden we nergens deze optie terug in het menu. Bij de eerste modem even terug gaan kijken maar helaas is deze optie nu ook uit het menu verdwenen… Iemand een oplossing?
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Path 27 December 2015, 18:26

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 2
Ik heb een decoder die op RF werkt en de andere decoder werkt nog steeds via infrarood.
Via RF heb ik dus geen enkel probleem vastgesteld om de decoder in te stellen of van zender te wijzigen.
Wegens een bug in de menu van de nieuwe software staat de optie om de RF te activeren of deactiveren niet beschikbaar.

Eigenaardig genoeg is de mogelijkheid wel beschikbaar als je een nieuwe decoder aansluit. Als je een nieuwe decoder aansluit moet je je lijnnummer ingeven, het kinderslot en ... krijg je de keuze om je afstandsbediener als RF in te stellen.

Het is zoals aangehaald een drastische methode om je decoder te laten afschaffen en daarna terug aansluiten. Misschien is het best dus even te wachten tot het menu aangepast is.
Reputatie 7
Badge +3
Mij is het zo ook gelukt, zoals Path het uitlegt.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Swakke,

Het is een bepaalde reeks van de afstandsbediening waarbij de rf niet werkt. We zullen je eens een nieuwe afstandsbediening opsturen via kiala. Kan je via privé bericht een gsm nummer doorsturen (je krijgt een sms van kiala) en de k-code van het kiala punt dat je wil gebruiken? https://www.kiala.be/benl/zoek-kialapunt

klik op deze link om een privé bericht te sturen: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg,

Kim

Het Proximus team
Is inderdaad een bug in de software van de v5 decoder die moet opgelost worden
welke software versies staat er op je v5 decoders :
afstandsbediening Menu-knop indrukken
met pijtje naar beneden drukken
pijtje naar rechts aantal keren drukken tot aan Instellingen (tandwieltje)
pijltje naar beneden tot aan Systeem
pijltje naar beneden tot systeem Info
daar software versie aflezen
zie ook decoder softwareversies daar kijken voor de v5 decoder

NB: iemand heeft hier gezegd dat dit op te lossen is door naar de helpdesk te bellen 0800 22 800 (7/7 tot 22u) en de decoder van je lijn te laten halen om hem dan terug als nieuwe decoder te kunnen aansluiten, maar aan al die waaraan ik het gevraagd heb te proberen is dit niet gelukt, trouwens als het dan terug in je menu zou terug komen en hem op RF zou kunnen zetten ga je nog problemen ondervinden en zal er op de commando's die je geeft met de remote, traag of bijna niet gereageerd worden.
Dus enig goede definitieve oplossing is dat Proximus de bug eerst oplost.
Path je zegt: "Eigenaardig genoeg is de mogelijkheid wel beschikbaar als je een nieuwe decoder aansluit"
Dit lukt niet altijd, want ik heb het al aan verschillende gevraagd van het zo te proberen en dat lukt dus niet, en sommigen krijgen die menu maar dan reageert de Afstandsbediening niet goed tot niet op de commando's hier in een andere post ook al gemeld. Misschien kan het een rolspelen welke software er op de v5 staat. Net als er hier melden dat het op hun v5-c met softw 10.82 de RF remote traag en soms niet reageert en bij anderen gaat het met de zelfde decoder en softw wel op RF Remote.
Je kan het altijd proberen van de decoder van je lijn af te halen door naar het gekende nummer te bellen ( zie ▬►hier ), maar het is niet altijd gegarandeerd dat het zal werken zoals het moet zelf al krijg je dan de menu voor de instelling te doen.
Uw oude decoder deactiveren
Uw decoder deactiveren is eenvoudig: bel naar het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies.
Aangezien u via de stemcomputer onder meer zal worden gevraagd om uw lijn- en klantnummer in te geven,
houdt u best een recente factuur bij de hand.
Uw decoder activeren
Vervolgens kunt u uw nieuwe decoder aansluiten en activeren.
Volg hiervoor de instructies op uw tv-scherm.
Ook hier zal u worden gevraagd om een aantal gegevens in te leiden, gevolgd door uw geheime pincode.
Als u die code nooit hebt gewijzigd, is die nog altijd 1234.
Hou er rekening mee dat het heropstarten enkele minuten kan duren.
Opgelet: als u over meerdere decoders beschikt, zult u ook de andere decoders moeten activeren,
zelfs als u ze niet hebt afgekoppeld.
Volg hiervoor dezelfde instructies op uw tv-scherm.
Via menu > instellingen > systeem > HD activeren of deactiveren
(of instellingen > systeeminstellingen> HD, afhankelijk van uw TV-menu) kunt u nagaan of uw decoder op de juiste beeldkwaliteit is ingesteld.
Pas zo nodig de instellingen aan.
Reputatie 2
Het werkt mij perfect met de gewone V5. Het zal dus zijn redenen hebben om het uit de menu te halen omdat er nog problemen zijn met de compac versie.
Reputatie 2
De methode van uit registratie halen werkte bij mij ook niet.
Bij de gebuur werkte dit wel, maar zoals Elsa beschrijft reageert de afstandsbediening niet goed en moet je soms twee tot drie maal dezelfde toets indrukken tot het lukt.
Met de v5 mini werkt het wel goed bij mij en bij de gebuur werkt het op zijn v5 mini ook goed.
Inderdaad Axel, bij de meesten waar ik het aan gevraagd heb ook bij ons in de club aan verschillende gevraagd van het eens te willen testen, werkt het niet of gaat het commando's doorsturen stroef, hopelijk wordt dit binnenkort allemaal opgelost net als al de variaties van problemen met opnames, het houdt gewoonweg niet op!
Al komen de meest klachten toch meer met de v5 decoder, dus ik denk dat ze met de software van de v5-compact op goede weg zijn, laat ons hopen.
Voor de V5 schijnt dit nog niet opgelost wel voor de V5-mini
Je kan dit gemakkelijk zelf zoeken door een blad aluminium metaalfolie (die in de keuken gebruikt wordt) tegen het voorfront te leggen en te verschuiven bv van links naar rechts tot je ziet dat de commando's die op de afstandsbediening geeft niet meer doorgegeven worden en je kan van rechts naar links ook schuiven en daar zit het oog dan daar midden in.
Reputatie 7
Badge +4
Ja hoor, ze zijn goed toegekomen.
Heeft proximus dit problem met RF aansturing van de V5 opgelost? Aanvankelijk werkte dit uitstekend tot enkele maanden geleden...
Waar zit trouwens het IR oog op de V5?
Reputatie 3
Badge +1
Ook bij mij lukt het niet om de afstandsbediening na installatie van een nieuwe V5 modem
In te stellen op Radiofrequentie
Word hier nog aan gewerkt of gewoon bij neerleggen dat de aangeboden mogelijkheden
niet kunnen benut worden
Reputatie 6
Badge +4
Hi

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_radio/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/afstandsbediening-via-radiofrequenties.html

beschik je over de v5 decoder of de v5 mini?

Mvg sabine
Reputatie 3
Badge +1
V5 decoder niet de MINI
Reputatie 6
Badge +4
Daar ga je probleem mee hebben, dat is niet stabiel op de v5 decoder nog, is nog in onderzoek
Hey swakke,
Dat zal ook maar werken als je de juiste versie van afstandsbediening hebt en daarboven op nog de allerlaatste v5 decoder software versie hebt (die maar beperkt uitgegedeeld werd)
zie hier
V5 decoder niet de MINI
Reputatie 3
Badge +1
Waarom de ene klant wel en de andere niet
Wanneer word de juiste software dan verdeelt
Reputatie 3
Badge +1
Hallo KimB
Al mijn gegevens ontvangen??

Reageer