Beantwoord

Afstandsbediening defect

  • 29 November 2017
  • 9 reacties
  • 13776 Bekeken

Hallo,

Wij zitten met het vervelende probleem dat ons afstandsbediening van de decorder weer voor de zoveelste maal stuk is gegaan. Ik heb al een paar keer proberen contact op te nemen met de klantendienst zowel telefonisch als per mail maar telefonisch heb ik na telkens een uur aan de lijn te hangen nog geen medewerker aan de lijn gehad en de mails worden precies niet bekeken indien dit wel gedaan word dan worden ze allesinds niet beantwoord aangezien ik na een week nog geen antwoord heb. Wij zouden graag een nieuw afstandsbediening aanvragen en ontvangen maar volgens de proximus winkels moet je hiervoor contact opnemen met de klantendienst. aangezien we geen antwoord krijgen over mail en telefoon lukt het ons dus niet om zo een nieuw afstandsbediening te bekomen. In de mail had ik ook vermeld om de dienst R&D naar deze afstandbedieningen onderzoek te laten verrichten om deze te verbeteren van kwaliteit aangezien het steeds over dezelfde toetsen gaat van de afstandsbediening. namelijk: TV on/off, pijltoetsen omhoog en omlaag, OK toets en de back toets. Het mag niet de bedoeling zijn dat klanten steeds na 2 maand een nieuw toestel moeten aanvragen en steeds zo moeten rondbellen en lopen om dit te bekomen. Volgens mijn mening kan dit voor frustratie zorgen en het verlies van klanten tot gevolg hebben. Graag had ik zo spoedig mogelijk een nieuwe afstandsbediening verkregen en een antwoord en oplossing voor deze problemen.
Klantennummernummer: 614469072 op naam van Annelies Toelen

MVG. Hillaert Jonathan
icon

Beste antwoord door Martin 29 November 2017, 19:46

Bekijk origineel

9 reacties

hier vind je de procedure om een toestel om te ruilen
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return_end/particulieren/support/klantenzone/verhuizen-of-opzeggen/contract-opzeggen/een-toestel-omruilen-of-terugsturen.html
Badge +4
Ik vind het bijna niet mogelijk dat dit na 2 maanden defect is, je kan wel eens proberen de afstandbediening te resetten ofzo.... maar dat het helemaal niet meer werkt vind ik vreemd.
ter info:
> Factory Reset Afstandsbediening:
- cijfertoetsen 1 + 6 gelijktijdig indrukken gedurende 3 seconden.
(wat de toets combinatie is om alle afstandsbedieningen in programmatie stand te zetten)
- na 3 seconden zal de aan/uit_toets of rode lampje branden (afhankelijk van model)
- Voer het getal 981 in met de cijfertoetsen
de afstandsbediening staat nu in fabrieksinstelling.

> afstandsbediening universeel maken
Het is niet dat het toestel totaal niet meer werkt het begint met af en toe niet te gaan dan in de volgende stadia gaat het enkel met heel hard te drukken op de betrokken toetsen en daarna gaan de betrokken toetsen in het geheel niet meer.
Het universeel maken is al geprobeerd ik ben namelijk ook niet van gisteren en krijg telkens dit voorstel en vragen mij telkens om dit opnieuw te proberen om uiteindelijk tot de eerdere conclusie te komen dat het toestel defect is. Wij hebben namelijk 2 decorders staan op 2 verschillende tv's dus heb het betrokken toestel ook proberen te resetten op het andere toestel met hetzelfde resultaat namelijk defect van de toetsen TV aan/uit, OK, Back en toetsen omhoog en omlaag.

MVG Hillaert Jonathan
Dat kan soms ook gebeuren dat je dergelijke problemen krijgt als de batterijspanning wat te laag wordt, maar deze zul je hoogst waarschijnlijk ook al eens vervangen hebben door nieuwe, om eens te testen, dus zal omruilen dan wel het beste zijn wat je kan doen.
Ja batterijen zijn Idd vervangen geweest. Ik vind persoonlijk zelf ook de reset stap een overbodige stap aangezien het hier niet gaat om enkel en alleen tv toestel gebonden toetsen. Want wat word er hier opgelost moest reset lukken? Volgens mij enkel en alleen de aan/uit toets voor de tv. Maar wat met de volgende toetsen?
Menu: dient voor het menu van de decoder op te vragen.
Pijl omhoog en omlaag: navigeren in menu en tv gids.
OK: bevestigingstoets in het decoder menu en tv gids.
Back: weerkeren naar het vorige scherm in het decodermenu.

Dus eigenlijk bied reset naar mijn mening geen oplossing voor het probleem. Daarom ook deels mijn frustratie en vind ik redsfan zijn opmerking onterecht en onjuist. Ik vind het gewoon jammer dat dit telkens rond de 2 maand gebeurd en kan niet geloven dat enkel wij dit probleem hebben. Dus daarom mijn opmerking van dit mss eens te onderzoeken.

Mvg
In ieder geval kan ik niet uit ervaring zeggen dat de afstandsbedieningen vlug defect gaan als ik kijk naar mijn pa die heeft al al de types decoders versleten van Belgacom /Proximus en nog nooit moeten de afstandsbediening vervangen de decoders zelf zijn eerder na jaren moeten vervangen worden wegens problemen.
Natuurlijk zouden de mensen van Proximus zelf dit inderdaad eerder moeten uit ervaring weten of ze regelmatig problemen hebben dat klanten melden dat hun afstandsbediening vlug problemen vertoont.

Nu moet ik wel zeggen dat ik uit mijn eigen, zelf al zou ik zeer sterk vermoeden dat een reset niet zou nodig zijn, ik dit toch altijd uit principe doe (met alle apparatuur trouwens, als ik niet op korte termijn een reden van het probleem kan vinden of een oplossing vinden)
Nu in uw geval is het natuurlijk al minder waarschijnlijk dat een reset dit gaat oplossen aangezien het niet de eerste keer is dat het op korte termijn voorvalt ! ik zou dan op den duur denken dat het in de decoder zou zitten maar aangezien je het ook op de andere decoder voor hebt met de zelfde afstandsbediening als ik het goed begrijp kan het weeral niks met de decoder te maken hebben.
Enfin ik probeer maar mee te redeneren om eventueel een beetje licht bij te brengen in de duisternis 😉
Idd dezelfde afstandsbediening op een andere decoder geprobeerd. Elke mogelijke test geprobeerd omdat ik verbaasd was dar ze snel stuk gingen. Maar mijn schoonmoeder heeft net hetzelfde voorgehad samen met ons ongeveer 2 maand geleden. Dus mij lijkt nu de enige oplossing een ruiling.

Mvg
Mss zitten ze inderdaad met een (recente) levering afstandsbedieningen bij Proximus die vlug defect gaan, wie weet?
Hopelijk krijg je er dan weer geen van deze serie 😉
In ieder geval moest mijn gissing kloppen dan moeten ze dat toch bij Proximus dit ook al ontdekt hebben volgens mij.
In ieder geval meer succes met de omgeruilde remote.

Reageer