Afspelen van opnames wordt steeds gestopt na de waarschuwing 'Opgelet'

  • 4 January 2011
  • 25 reacties
  • 2305 Bekeken

Bij het bekijken van opgenomen programmas krijgen we telkens na 15 of 20 minuten afspeeltijd de waarschuwing 'Opgelet' op het scherm te zien, zonder verdere tekst of uitleg. Vlak daarna wordt de opname vanzelf stopgezet. Als we diezelfde opname terug opzetten dan begint deze terug vanaf het begin af te spelen.
Kent iemand dit probleem?

Verdere irritante problemen met opnames zijn:
2 verschillende programmas opnemen, maar later blijkt hetzelfde programma 2 keer opgenomen te zijn.
Een opgenomen programma verschijnt soms pas 1 of 2 dagen later in de lijst.

25 reacties

ik krijg het asap bij het "spelen".

heel vreemd, alleen bij opnames met x aantal dagen (dus niet op de decoder)
Badge
Beste Sofie,het stoppen na een waarschuwing heb ik ook wel al enkele keren gezien,maar dan alleen op nPVR opnames,en niet bij opgenomen programma's op mijn eigen harde schijf.

Dus waarschijnlijk zal het probleem bij nPVR liggen.
Bedankt computerken. Maar wat exact is nPVR? Heeft het iets te maken met de meerdere decoders? (we hebben er 2)
En hoe kan je kiezen tussen PVR en nPVR opnemen?
Badge
Een programma die opgenomen is via nPVR komt niet op uw eigen harde schijf terecht en u hebt maar dertig dagen de tijd om het te bekijken.Het heeft ook helemaal niets te maken met het aantal decoders.U kunt bij de programmatie kiezen tussen PVR en nPVR,door middel van de groene knop op de afstandsbediening.Opgelet,ge kunt dat niet bij HD zenders en ook niet bij de Nederlandse zenders b.v.In het Belgacom magazine staat de lijst van de zenders waarmee het wel mogelijk is.

Grtjs.
Heb hun technische dienst aan de lijn gehad, en het is blijkbaar een Bug in hun systeem waar ze weet van hebben... ik krijg na 5 min telkens "opgelet" bij bekijken van nPVR opname..
Badge
Heb hier net hetzelfde.

Ik dacht dat het te maken had met overlappende programma's. Daar krijg ik tegenwoordig ook geen melding meer van vooraf: vroeger als ik iets programmeerde om op te nemen en het overlapte met een eerder geprogrammeerde opname, dan moest je een keuze maken welke van beide je wilde opnemen.

Nu lijkt het of alles tegelijk kan opgenomen worden maar krijg ik een "opgelet" als ik een opgenomen programma wil afspelen en kan ze niet afspelen.

nPVR en PVR ? Nog nooit van gehoord... Ik zie wel hier en daar 30d bij staan, maar hoe dat komt heeft nooit iemand mij verteld.

Leggen jullie mij uit wat er veranderd is?
Badge
Het eerste programma dat u instelt gaat naar uw eigen harde schijf en al de volgende gaan naar nPVR.Maar na de instelling kunt u een keuze maken met de groene knop (zie hierboven),PVR of nPVR (30d).
Reputatie 7
Badge +1
Het valt mij ook op dat bij PVR opnames (op harde schijf) licht overlappende progamma's (van zelfde zender) geen conflicten meer worden gegeven...Vroeger was één minuut overlappen al een oorzaak van conflict. Nieuw was sedert enige tijd, dat bij opeenvolgende programma's op dezelfde zender de eindtijd van het eerste en de begintijd van het 2e automatisch op nul werden gezet (nadat eindtijd begrensd werd op max. 30 min.). Als je nu bv. een serie hebt geprogrammeerd, die al een tijd loopt, en nadien een programma dat daarvoor is eenmalig programmeert (met 15 min nà bv.), dan geeft de overlappende tijd met de serieopname (met 5 minuten voor) geen conflict meer (moet wél van dezelde zender zijn) . Bij nPVR zijn er door de aard van het systeem (30 d beschikbaar houden op de server) nooit conflicten geweest.
Dag allemaal,

We zijn op de hoogte van het probleem dat bij het bekijken van een Npvr opname de melding 'opgelet,...' op het scherm komt. Het Belgacom TV team is reeds bezig met het onderzoek.

Vriendelijke groet,
Eva
Badge
Aha, dat is goed nieuws, Eva 🙂. Hopelijk komt het nu gauw in orde.


Maar hoe komt het dat wij niet werden ingelicht over deze vernieuwing? :O

Zou je je abonnees geen berichtje kunnen sturen als mogelijkheden wijzigen ?
Ik had daar vorige week over geklaagd bij de technische dienst en heb deze morgen telefoon gekregen van Belgacom.

Ze zei dat het aan een fout ligt in de software van de decoder, ze hebben hem gevonden en zijn een oplossing aan het zoeken. Maar het kon nog even duren voor het in orde gaat komen.
Vanmorgen 8 januari wilde ik een op nPVR opgenomen programma bekijken, maar toen ik op " afspelen" klikte, kreeg ik onmiddellijk de balk met daarin de tekst OPGELET , en onmiddelijk kwam ik weer in het keuze menu terrecht !.

Ook een bij een ander programma was dit het geval.

Probleem is blijkbaar nog niet opgelost

Ik hoop maar dat die opgenomen programma's niet verloren zijn gegaan, en dat ik die later alsnog zal kunnen bekijken.

Ik heb bepaalde programma's dus met nPVR opgenomen, en hoe kan ik die "bewaartijd" bij de server ook weer verlengen ??.

B.v. bij een programma staat 20d hoe krijg ik dat weer op 30d ??????????

Vast dank voor eventuele reacties.

mvg

Ferna


Reputatie 2
Badge +1
Ferna,

In een ander topic las ik dat dit zou gaan om een bug waarvan BGC op de hoogte is. Er zou ook gewerkt worden aan een bugfix.

Je kan de bewaartijd NIET verlengen van een nPVR opname. Dit is altijd 30 dagen.
Reputatie 7
Badge +1
Zoals hierboven reeds aangegeven is dat een misvatting Fema. Bewaartijd verlengen kan je alleen maar tijdens de planning; bv. je hebt een opname ingepland die met 30d komt te staan dus in nPVR. Dat gebeurt normaal enkel als ze met een op PVR (harde schijf) gepland programma samenvalt, anders komt ze eerst in PVR te staan. Die PVR opname kan je in de planning wél omzetten naar nPVR als het van een zender is die in de lijst staat van de in nPVR toegelaten zenders (dus zeker geen HD-zenders), Je kunt altijd nPVR opnames omzetten naar PVR (met die groene knop onderaan) als ze geen conficten geeft met reeds andere in PVR geplande opnames. En dan gaan ze dus naar je harde schijf zoder beperking van kijken in de tijd (dat bedoelt men met verlengen van de bewaartijd).

Reeds opgenomen programma's kun je NIET meer omzetten naar PVR. Die staan beschikbaar op de server voor 30d, en dat telt elke dag gedurende 30d af. Als er al 20d staat, dan is die opname al van 10 dagen geleden.

Samengevat, je kunt van opnames tijdens de planning in nPVR de opnametijd niet verlengen, tenzij je ze naar PVR omzet. Nà opname kan je niks meer veranderen, alleen kijken binnen de 30d (als het niet misloopt zoals nu).

Ik verwacht dat Belgacom nà oplossen van dat probleem voldoende "coulant" zal zijn om die vastgelopen opnames terug 30d ter beschikking te stellen.
Badge
Ik kreeg gisteren ook het "opgelet" scherm tijdens het kijken naar een opname.

Toen ik het hervatte en doorspoelde naar de plaats waar ik het opgeletscherm kreeg, ging het gewoon normaal verder.

raar, maar waar.

Dus even herproberen kan soms al helpen.
Allen die gereageerd hebben met opmerkingen en tips, mijn dank.

Ik had vanavond als de indruk dat ik al meerdere nPVR opnames kon bekijken dan vanmorgen.

Ik ga het eens aanzien tot maandag, en als het dan nog niet is opgelost, eens bellen.
hier ook niets dan problemen met programmas

ik programmeer twee programmas die direkt na elkaar spelen en ze geven comflict,moet dan kiezen welke ik neem maar dit zou niet hoeven want ze spelen gewoon na elkaar en dit was vroeger niet zo

dit is allemaal pas sinds nov of dec begonnen of storingen op de zender,film of vervolgserie aan kijken en je hebt halfweg die bepaalde storing dat het beeld wegvalt en dit kan toch van 15 tot half uur soms zijn,soms zelfs langer,weg wat je keek want je bent meer dan de helft kwijt,vaak eer beeld terug is is het al afgelopen

Reputatie 7
Badge +1
Beste Carmen, dat zie je fout. Als je 2 programma's van dezzelde zender achter mekaar opneemt; wordt sedert november de eindtijd van het eerste en de begintijd van het volgende automatisch op nul gezet, zodat die naadloos achter mekaar opgenomen worden zonder conflicten. De laatste tijd moet dat zelfs niet met opname van series. Als die wat overlappen, volgt dat ook mooi na mekaar.
Beste sinjoor71 wat je zegt klopt,ik heb het altijd zo gehad en als ik me niet vergis was dat voor november want ik heb digitaal pas sinds eind augustus ,automatisch eindtijd van de eerste en beginttijd tweede gingen op nul maar plots is dat niet altijd zo,vroeger gebeurde dit nooit ,ik mocht zoveel minuut zetten die ik wou maar het sprong mooi op nul maar nu dus niet meer maar het is niet altijd zo,soms gaat het zoals ik gewend was maar soms ook niet en ik kan niet vinden aan wat het ligt

maar zou best kunnen dat mijn decoder lichtjes defect is,heb sinds een maand verschillende haperingen eraan die ik eerder niet had

Ik heb zelfs al gehad dat ik nog niet eens handmatig begintijd de ene en eindtijd andere program op nul kreeg gezet,telkens sprong het anders dat ik aanduide zodat onmogelijk beide kon opgenomen worden,heb dan moeten wachten tot die eerste gedaan was en die tweede film dan handmatig eenmaal die bezig was gaan opnemen,ik kan dit niet verklaren en ik weet dat het normaal anders gaat want bij mij ging eerste maanden ook perfect

Gisteren vb stond mijn band op nog maar 5% vrij en ik wis 4tal filmen van ene ervan meer dan 2u,ik wis 2series en de band bleef op 5% terwijl ik altijd al zag dat met film wissen je meestal 1% vrijmaakt,soms niet maar na 4filmen kan die band niet evenvol blijven zitten,daarom ik begin meer en meer te denken dat er iets met de decoder scheelt en dat ik daarom zoveel problemen opeen heb
Reputatie 6
Badge +3
Carmen schreef: Gisteren vb stond mijn band op nog maar 5% vrij en ik wis 4tal filmen van ene ervan meer dan 2u,ik wis 2series en de band bleef op 5% terwijl ik altijd al zag dat met film wissen je meestal 1% vrijmaakt,soms niet maar na 4filmen kan die band niet evenvol blijven zitten,daarom ik begin meer en meer te denken dat er iets met de decoder scheelt en dat ik daarom zoveel problemen opeen heb

De percentages worden niet altijd onmiddellijk gewijzigd door de decoder. Dat kan minuten duren...

Reputatie 7
Badge +1
Het klopt wat Frank zegt. Dat terugzetten van het restpercentage duurt wel even soms. Ook nemen opnames van HD-zenders meer plaats in (ongeveer het dubbel) dan van SD-zenders (logisch). Ik heb zoëven nog eens uitgetest of dat automatich op nul zetten nog altijd werkt, en dat blijkt dus nog altijd zo te zijn. Heb ook vastgesteld dat, als je bv. op een zender een serie al een tijd geprogrammeerd hebt staan (met bv. 5 minuten voor begin) en je programmeert een programma dat ervoor komt op dezelfde zender eenmalig, alleen de einddtijd op nul komt terwijl de begintijd van de serie op 5 blijft staan, waarbij er dan toch geen conflict onstaat (alhoewel ze dan toch 5 minuten overlappen)...dat is al een tijdje zo, maar werd nooit aangekondigd. Het is echter wél handig, want dan blijft de begintijd van de serie onveranderd met +5 staan, ook als je de volgende week niets ervoor programmeert.
Ik kreeg gisteren ook voor de 1ste keer de melding "opgelet". Wat mij daarna wel opviel was dat ik de onderste knoppen van de afstandsbediening niet meer kon gebruiken (nr. van zender ingeven, TT) => decoder gereset dan maar.

Opname nog niet kunnen bekijken.
Reputatie 2
Badge +1
Misschien films gewist die via nPVR waren opgenomen? In dat geval zal idd het percentage niet wijzigen.
Ik heb de melding "Opgelet" ook al enkele gehad (meestal in het 1ste kwartier) maar na het herstarten van de film / programma kan ik gewoon doorspoelen tot het punt waar het gestopt was en dan verder kijken zonder problemen. De opname is bij mij dus niet verloren.
Badge
Bij mij is het blijkbaar in orde nu.

Ik ben blij. :)

Reageer