ADSL vs VDSL

  • 27 December 2016
  • 6 reacties
  • 617 Bekeken

Beste Proximus, ik ben reeds klant van 1980 en kort daarop had ik al een eerste telefonische internetaansluiting. Toen ADSL opkwam ging mijn wereld helemaal open en hadden wij teminste "internet" nu vele jaren later en na veel aandringen bij Proximus zitten wij hier op de wijk De Molenaarelst Zonnebeke nog steeds met ons intussen ouderwetse ADSL, laat staan dat wij digitale TV van Proximus kunnen krijgen. Ze zijn ons blijkbaar vergeten en wat overal kan kan hier niet. Het meest frappant is dat een zelfstandig bouwbedrijf, die continue problemen heeft met traag internet, te horen kreeg van een Proximus technieker om over te schakelen naar Telenet !! Straf he !! Bij deze volg ik en vele anderen van onze wijk zijn raad op en vertrekken wij naar Telenet. Dank u Proximus om mij en vele andere op onze wijk in de steek te laten en ons dezelfde prijs te laten betalen als een VDSL klant. (Zie ook Facebook #Proximus, Twitter #Proximus.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hey dvdm, dit is inderdaad zeer vervelend. Ik vind het ook zeer onprofessioneel dat een Proximus technieker dit advies geeft en betreur dit.

Proximus investeert nog steeds in het uitbreiden en vernieuwen van zijn infrastructuur om een zo goed mogelijk internetverbinding aan te bieden. Helaas kan dit niet overal tegelijk en zeker op landelijke locaties kan dit soms wat langer duren.

Ik heb dit even nagekeken en momenteel zijn er wel uitbreidingswerken gepland op jouw locatie waardoor VDSL2 beschikbaar zal zijn. Helaas is dit niet voor de nabije toekomst en wordt dit past verwacht Q4 2017.
Beste Thomas, waarom kreeg ik nooit eerder een antwoord toen ik vroeg wanneer het ingepland was om ons VDSL te geven? Nu is een antwoord klaar op 2 minuten. Ik betreur het zelf dat ik na zoveel jaren trouwe klant met 1 vaste lijn, internet en 3 GSM toestellen Proximus zal verlaten. Jammer want op 2 januari 2017 is het zover. Vaarwel Proximus.
Badge +4
dvdm als je kijkt op deze link voor jou adres : https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html#/input

Welke snelheid staat daar bij Maximum en minimum ?
Maar idd adsl is nu toch niet meer van deze tijd 😞
Reputatie 6
Badge +2
dvdm als je kijkt op deze link voor jou adres : https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html#/input

Welke snelheid staat daar bij Maximum en minimum ?
Maar idd adsl is nu toch niet meer van deze tijd :(


Dat is van geen belang meer want dvdm zijn besluit staat vast, hij stapt over naar Telenet wat ik hem geen ongelijk zou geven want ik zou ook niet nog eens 1 jaar of langer op wachten om overgeschakeld te worden naar VDSL.
Reputatie 4
Badge +1
Beste Thomas,
tot 2014 gaf Proximus op zijn testsite proactief vooruitzichten voor het beschikbaar komen van van VDSL2 (HDTV).
Ik denk dat de meeste van de 10% resterende ADSL-klanten die Proximus alsnog wil upgraden wel geïnteresseerd zouden zijn in een (benaderende) jaarplanning.
Reputatie 7
Badge +4
snor,

het was altijd al de bedoeling van PXS om zijn netwerk uit te breiden en te verbeteren, en ik verwacht dat dit in de toekomst ook zo zal zijn
technologie staat immer nooit stil

Onze niet vdsl2 klanten kunnen dus nog steeds hopen op een snellere verbinding maar het is helaas moeilijk om hier een exacte datum op te kleven aangezien veel factoren invloed hebben hierop, de betrokken gemeente is 1 van de belangrijkste factoren bvb

Op dit moment kan ik enkel vragen om geduld en vertrouwen en hopelijk kunnen we van 2017 een "sneller" jaar maken voor iedereen

mvg

jonathan

Reageer