ADSL lease time 36uur

  • 8 November 2010
  • 8 reacties
  • 2430 Bekeken

Beste,

De ADSL lease tijd is max 36 uur. Na 36 uur krijg je dus een ander IP adres.

Dit is erg vervelend als je op dat ogenblik aan het chattten bent. Het duurt bij mij enkele minuten alvorens ik opnieuw kan internetten. soms moet ik de belgacom box gewoon resetten.

Kan die 36 uur niet aangepast worden. Ik zou zelfs tevreden zijn met 24 uur. Immers dan is het een vast uur bvb tijdens de nacht. Die 36 uur is vrij vervelend want dat is bvb de ene maal 2 uur 's nachts maar de volgende keer dan 2 uur 's middags.

Of is er een andere mogelijkheid om dit te omzeilen.
ik kan ook een timer voor mijn BBOX steken die de stroom uitschakeld, maar dat is een beetje omslachtig en wat als daardoor mijn BBOX defect geraakt.


vr. groeten

danny


8 reacties

Reputatie 2
Badge +1
neen, deze kan niet aangepast worden. Enige mogelijkheid is om je bbox te resetten op een moment dat jij het meest logische vind. Of eventueel voor je begint even een reset doen...
De mogelijkheid bestaat om de BBOX2 na bv 24u automatisch een disconnect te laten uitvoeren. Zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=25635" target="_blank.
Voor de duidelijkheid, dit is enkel mogelijk bij bbox2 !!!
Reputatie 6
Badge +3
Of is er een andere mogelijkheid om dit te omzeilen.
ik kan ook een timer voor mijn BBOX steken die de stroom uitschakeld, maar dat is een beetje omslachtig en wat als daardoor mijn BBOX defect geraakt.

Een timer is een goed idee, manueel uitschakelen ook. De bbox gaat hiervan niet defect. Bovendien flink energiebesparend.

De enige mogelijkheid op defect zou zijn indien net op dat moment door Belgacom een update van de firmware bezig zou zijn.

En als je hem niet hardwarematig wilt afzetten kun je ook via http://192.168.1.1 uw sessie verbreken en opnieuw starten.
Je kan windows taken planer gebruiken om de modem automatisch te laten herstarten 's morgens om 6 uur of zo, of wanneer je de computer opstart.

Ik gebruik een linux server thuis die elke morgen de b-box herstart via telnet. Ik weet niet hoe je juist de windows taak planner gebruikt, maar in linux maak ik gebruik van crontab om vervolgens de volgende script uit de voeren:

( sleep 2
echo admin
sleep 0.1
echo BGCVDSL2
sleep 3
echo reboot
) | telnet 192.168.1.1 23

De script is ook compatible met windows. Gewoon in een .bat bestandje zetten (en telnet instellen als je in Vista of Seven bent).

De oplossing van de userbase vind ik persoonlijk te omslachtig. Telnet is veel sneller en gemakkelijker.
@vbSteve

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, aangezien ik mijn BBOX2 nog niet heb ontvangen, maar de methode van userbase lijkt me nu toch niet zo omslachtig te zijn...

bijkomend voordeel is ook dat het reeds in de modem zelf staat en dus ook zal uitgevoerd worden als uw pc afstaat

@frank

Voert Belgacom dikwijls een update van de firmware door van de BBOX2

Indien de BBOX2 hierdoor komt vast te zitten omdat hij tijdens een FW-update spanningsloos is komen te staan, lijkt het mij logisch dat je uw BBOX2 kan gaan omruilen in de Belgacom-winkel? Je kan toch niet weten wanneer er een FW-update wordt uitgevoerd?
Reputatie 6
Badge +3
Voert Belgacom dikwijls een update van de firmware door van de BBOX2?

Neen, in al die jaren is het de eerste keer (periode september-december 2010) dat ik weet dat dit gebeurt.

Reageer