Skip to main content
/files/a345c0f17a/dsl.jpg 781x531
2de screen

Nu zie ik dat ik de screenshot met een lange uptime geupload heb maar daar liegt het dus niet aan heb nog nooit sneller kunnen gaan. het doet dus ook niets van de router even te resetten etc.

Internet Favorite heeft slechts zin met VDSL2. Daarvoor heb je een b-box2 nodig (Sagem), en in eerste instantie een lijn die dat aankan. Je mag niet te ver van een glasvezelcabine (ROP) zitten (best max. 400 m). Om dat te weten bel je best eens met de technische dienst 0800 22700 (tot 22.00 uur). In het beste geval haal je dan theoretisch tot 30 Mbps download.

VDSL zal idd wel sneller maar, favourite moet ook zonder vdsl2 werken zou ik denken.

en 17 keer trager gaan als ge zou moeten kunnen is gewoon heel extreem dan toch.

mensen met scarlet in mijn dorp doen beter.

Er moet ergens een fout gemaakt zijn vermoed ik.

of dat we een hele slechte lijn hebben die denk ik is afgetakt bij de buren volgens dat ik gevolgt heb. (dat doet belgacom nogal heb ik gehoord)

ik weet niet dat diet alles er mee te maken kan hebben.

Er is jammer genoeg een verschil tussen wat zou moeten en hoe het in het echte leven is, zeker bij Belgacom.

Je kan perfect een favourite betalen om aan snelheden van het goedkooptse abonnement te surfen. Men zal je hierover niet verwittigen, je zal geen compensatie krijgen,... men zal wel met de glimlach je betalingen incasseren...

Zoals hierboven aangegeven is ADSL niet geschikt voor de hogere snelheden. Ik haalde nooit meer dan 400kb/s in het downloaden, maar betaalde wel volle pot. Trots opzij gezet, betaald en overgegaan naar VDSL2. Na het overschakelen op VDSL2 kan ik makkelijk aan 2000kb/s downloaden. Je bent dus zeker niet de enigste die met favourite zo traag download.

Antwoord Belgacom was en zal altijd blijven: navragen of uw lijn klaar is voor VDSL2, 50€ ophoesten, Bbox2 afhalen en dan kan je snel surfen.

Alternatief1 = goedkoper abonnement nemen dat overeenkomt met uw werkeljke snelheid

Alternatief 2 = kabel (ik laat in het midden of dit dan beter is)

Beste Hoefkens,

je kan zelf nakijken of het voor jou mogelijk is om VDSL2 te verkrijgen. Dit kan u doen op volgende link :

http://www.belgacom.be/bwt/Login.action?productName=TV&request_locale=nl

Indien dit mogelijk is, kan je contact nemen met onze klantendienst op 0800/22800 of info vragen in een Belgacom Center.

Mvg

Eva van Belgacom

Uw lijnwaarden zijn, om het zacht uit te drukken, slecht. Ik denk niet dat je op ADSL sneller zal kunnen dan nu.

Post uw login, dan kunnen de mensen van Belgacom hier nakijken of u aansluitbaar bent op VDSL2.

Als dit niet het geval is resten enkel de alternatieven zoals hierboven gepost door ikke zelf.

EDIT: Eva was me voor...

Uw attenuation van 56 dB tonen dat u naar alle waarschijnlijkheid nogal ver van de CO zit. Dat kan anders zijn voor iemand in een andere straat, dus of het elders in het dorp beter gaat of niet doet er eigenlijk niet toe.

Naast VDSL2 is er ook nog ADSL2+ dat een limiet heeft van 24 Mbps ongeveer, wat ruim genoeg is. Daar is de afstand meer relaxed en voor de latere versies van de 510 SpeedTouch is ADSL2+ mogelijk. De mensen van de technische dienst kunnen u dat zeggen. Zie echter hieronder mijn verhaal over ADSL2+.

Ik heb ongeveer hetzelfde verhaal, maar het wordt nog wat halucinanter. De technische dienst zegt me dat VDSL2 nog niet beschikbaar is voor mij maar wel ADSL2+ (tot ongeveer 24 Mbps), hoewel mijn loop length maar 174 meter is (ik veronderstel dat ze nog geen VDSL2 apparatuur geinstalleerd hebben in de buurt). Goed genoeg, maar de commerciele dienst van Belgacom weigert gewoon dat aan mij te geven. Na contact met de Belgacom winkel in de buurt vertelt men mij dat het alleen mogelijk is als ik ook Belgacom TV neem. M.a.w. Belgacom houdt de beschikbare ADSL2+ poorten vrij voor klanten die ook TV nemen. Contractbreuk vind ik (de technologie is beschikbaar maar ze wordt me geweigerd). Het lijkt wel of de RTT terug is.

Ik ben al 20 jaar klant, bij de eerste Skynet klanten ooit, maar Belgacom dwingt me gewoon naar Telenet te gaan.

Eva : zeg daar eens wat op!

Belgacom biedt geen 24Mbps aan op ADSL2+ om verschillende redenen. Maximaal 12Mbps.

Normaal gaan ze je - indien beschikbaar - overzetten naar ADSL2+ als je dat vriendelijk vraagt. En dan nog... vraag eventueel TV aan (is toch gratis in een pack!) en zeg het daarna terug op.

Reageer