ADSL 3Mbit naar VDSL 2 15Mbit (Internet Start)

  • 12 November 2011
  • 46 reacties
  • 4615 Bekeken

/files/4aad2f3b5d/1.jpg 675x900

46 reacties

okay cool!

dank u well!

Ik ben alleen maar bang dat de lijn door de test opnieuw kapot gaat... kan dit gebeuren?
een lijntest kan de lijn niet 'kapuut' maken... of die lijntest uw situatie gaat verbeteren weet ik niet... als er nog een fouten zijn blijf je gewoon op repair staan, laat maar weten

mvg
ok

hmm... voor een korte tijd was het op de 30/6 profiel en nu terug op 14,5/4...

waarom heeft de technicus het probleem niet ontdekt? :(

Ik heb wel een idee ... maar ik zal dit morgen gaan testen ...
bij voorbaat dank!
@mamama, ik wil het je alleen meegeven ter info:
Als je echt wil weten of je repairprofiel te wijten is aan de binnenbekabeling.
Dan ga je gewoon met je modem + voeding + blauwe kabeltje <rj11)==============(rj11> naar de boilerruimte en sluit je deze daar aan op het vrouwelijk rj11 stekkertje onderaan de filter zie foto hieronder rechts.

TF2007
Maar zoals xenne al uitgelegd heeft zal niet veel aarde aan de dijk brengen ivm je surfsnelheid.

mvg,

PS: dan kan je daar met je laptop kijken op je webinterface van je modem of je een beter profiel hebt:

Uitlezen van BBOX Statistics

Klik hierop voor webinterface van je moddem BBOX2→ http://192.168.1.1
Menu: Advanced Settings
→ Statistics
Dan krijg je iets dergelijks te zien:























VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 22.6 dB
Downstream line rate 20.000 kbps
Upstream line rate 2.000 kbps



ook een goede idee! dank u!

als dit werkt verwissel ik de kabel:

blauw / grijs naar A2B2 in plaats van groen / paars
PS:




































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 12.3 dB
Downstream line rate 14552 kbps
Upstream line rate 4056 kbps
TX total power -13.5 dbm
Downstream delay 14.4 ms
Upstream delay 5.2 ms
Heeft die technicus geen test gedaan op de binnenkomende kabel?

Mvg Jerom
17a profiel, dus als fout verholpen is gaat ze op 30/6 syncen... maar ze zal daar niets van voelen aangezien haar snelheid toch afgeknepen zal worden op 15/1.5

fouten in de binneninstallatie zijn niet voor belgacom technieker, deze zijn maar verantwoordelijk tot aan de NTP2007

mvg
Ik denk het wel. Ik weet het niet zeker. Ik heb ook geen idee waarom mijn telefoon niet meer werkte na de omschakeling (geen iTalk)...

Ik denk dat hij de binnenkomende kabel had gesneden. Volgens hem was de binnenkomende kabel kapot geraakt door buigen. :-S
als je uw modem direct aansluit daar waar de kabel binnen komt in de boilerruimte dan weet je direct als de fout bij bgc zit en moet je niet meer twijfelen, zoals ik het hierboven heb uitgelegd en best alles los leggen zoadat alleen je binnenkomende kabel aangesloten is dus alleen op de zwarte schroefconnector (a,b) en draden aan Groene schroefconnector (a2,b2) los leggen en ook die van de Blauwe schroefconnector (a1,b1) los leggen.

zodanig dat je lauter en alleen met de installatie van bgc te maken hebt.
lol...

Vandaag had ik alleen maar tijd voor een korte test:



met alle kabels nog wel in de in de schroefconnectors (a2,b2,a1,b1) en de 12m rj11 kabel (ik vond op korte termijn geen lange stroomkabel)--> lijn test --> 1. "training": 25/6 (repair 17a) --> 2. "training" 16,5/2 (8d)



dan heb ik kort de kabels naar de 1ste verdieping verwisselt (blauw / grijs naar A2B2 in plaats van groen / paars) --> lijn test --> 1. "training" 16,5/2 (8d)



Hmm... Het is een beetje raar dat ik niet meer in een 17a profiel binnenkom... In de komende dagen heb ik meer tijd voor een test:


als je uw modem direct aansluit daar waar de kabel binnen komt in de boilerruimte dan weet je direct als de fout bij bgc zit en moet je niet meer twijfelen, zoals ik het hierboven heb uitgelegd en best alles los leggen zoadat alleen je binnenkomende kabel aangesloten is dus alleen op de zwarte schroefconnector (a,b) en draden aan Groene schroefconnector (a2,b2) los leggen en ook die van de Blauwe schroefconnector (a1,b1) los leggen.

okay... ook als ik dit doe:


Dan ga je gewoon met je modem + voedingblok voor modem + blauwe kabeltje <rj11)==============(rj11> naar de boilerruimte en sluit je deze daar aan op het vrouwelijk rj11 stekkertje onderaan de filter zie foto hieronder rechts.Met alleen je binnenkomende kabel aangesloten op de zwarte schroefconnector (a,b) en draden aan Groene schroefconnector (a2,b2) los leggen en ook die van deBlauwe schroefconnector (a1,b1) los leggen.


Lijn test --> nog altijd





































VDSL Version


Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47


VDSL line status


SHOWTIME


Downstream Training Margin


: 10.3 dB


Downstream line rate


16536 kbps


Upstream line rate


2064 kbps


TX total power


-27.7 dbm


Downstream delay


14.4 ms


Upstream delay


4.5 ms


Op dinsdag heb ik een beetje tijd... Misschien moet ik Belgacom gaan bellen en vragen, waarom ik nooit meer op een 17a profiel ben...
Nu stel ik mij de vraag als ze bij bgc gezegd hebben dat je kon migreren naar VDSL2 hebben ze dan erbij gezegd wat voor een profiel ze je kunnen garanderen?
was dit :

• (12 / 1 profiel) of
• (16,5/2 profiel) of
• (20 / 2 profiel) of
• (30 / 6 profiel) of ?

Nu sta je in ideale omstandigheden (zonder binnenhuis bekabeling) op 16,5/2
maar je hebt maar een DTM van 10,3 dB dus zelf in deze situatie zit je aan het randje te werken.

Wat zegt eigenlijk de test op :=> http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank
De webcheck zegt:































Product Belgacom TV
Lijnnummer 02XXXXXXX
Status Beschikbaar
Maximaal aantal tv's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in hd 3

Ik denk dat er een probleem met de binnenkomende kabel in de straat is... Al mijn buren hebben een 30 / 6 profiel.
En ik had al een korte tij een 30 / 6 lijn op mijn eerste test ...:


"hmm... voor een korte tijd was het op de 30/6 profiel en nu terug op 14,5/4..."

PS: de technicus was al twee keer tijdens zijn bezoek aan de verdeelkast op straat (150m van het huis).


tsja... je had eerst een 17a repair en nu zit je vast op een 8a profiel met slechte waarden.... er klopt hier iets niet. webcheck zegt ook dat je een 30/6 zou aankunnen.... er zou dus wel iets anders loos zijn

veel maakt het voor jou echter niet uit aangezien je internet toch op 15/1.5 zal afgeknepen worden

mvg
Gewoon nog eens bellen naar 0800 22 700 en uitleggen dat je direct met de modem op de binnenkomende kabel zit zonder andere aansluitingen of aftakkingen en vragen waarom je dan op een repair profiel komt .
@ ricy:


waarom je dan op een repair profiel komt


maar 16,5/2 is geen repair profiel, of toch niet? ik ga op dinsdag nog een keer testen en bellen Schamen

@ xenne:


veel maakt het voor jou echter niet uit aangezien je internet toch op 15/1.5 zal afgeknepen worden


dit klopt. maar ik wil ook profiteren van toekomstige snelheid verhogingen. Lachen


@ alle twee

Hartelijk dank voor uw hulp!
16,5/2 is inderdaad géén repair profiel

mvg
sorry ik bedoelde " en vragen waarom je dan op een repair lager profiel komt "
trouwens alle profielen vind je op mijn blog :=> http://bgctv.skynetblogs.be/#profielen

grts,
Vandaag heeft de technicus me nog een keer voor een debriefing gebeld. Hij had me verteld dat hij werkelijk een probleem in de binnekommende kabel aangetroffen heeft (ergens tussen ons huis en de verdeelkast). Ik denk dat is het probleem. Maar met een 15 / 5 internet start abo is het ook zo fijn ... Maar ik ga morgen nog steeds de technische hotline opbellen. Onbeslist

Ik begrijp alleen nog steeds niet waarom ik niet meer in de 17a profiel ben (ik had maar 30 / 6 voor een korte tijd bij de eerste lijn test)

Reageer