Achterhaalde- en onvolledige criteria "Downloadsnelheid" op Proximus sites

  • 26 January 2016
  • 3 reacties
  • 212 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • Practitioner
  • 415 reacties
Op de Proximus site ontbreekt m.i. sinds de lancering van VDSL2 (+/-10 jaar) het 4de criterium, namelijk "VDSL2 technologie" of "ADSL technologie"
http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/internet/internet.html
Je downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, je computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze 3 optimaal zijn, kun je genieten van de maximale snelheid.

Het ontbrekende criterium "type technologie" is genoegzaam gekend op de Proximus helpdesks en werd reeds herhaald aangehaald door de 10% resterende ADSL klanten.
Hierbij een oproep t.a.v. de forumbeheerder(s) om ook de Proximus-experts periodiek het forum te laten raadplegen om zodoende BUG's en ontbrekende productinfo te onderkennen én updaten.

3 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Tenaanzien van de +/-170.000 resterende ADSL klanten (10% x 1,7 miljoen) zou het vermelden van het 4de criterium "technologie VDSL2 of ADSL" alvast getuigen van transparantere communicatie.
Iemand een idee hoe bewuste 170.000 ADSL klanten wat meer media aandacht kunnen krijgen en/of zich groeperen om sneller dan de gecommuniceerde "Mantra-rollout tot +/-2020" te kunnen upgraden naar VDSL2 ?
Reputatie 5
Badge +1
Beste Snor,

je kent het geval waarin ik mij bevind.
Ik heb eerder het gevoel dat Proximus dit EXPRES NIET vermeldt op hun site om toch maar klanten te kunnen lokken.
Hoe netjes staat het overigens voor een telecomoperator vandaag de dag om onmiddellijk onder hun abonnementen te moeten vermelden dat 10% van hun klanten nog is aangesloten op 'technologie' uit de 20e eeuw waarmee alleen fracties van de opgegeven snelheden bereikt kunnen worden?
In plaats van te goochelen met snelheden, zouden ze beter eerst je adres opvragen en dan een berekende richtsnelheid opgeven. De laagste snelheden die je nu vermeldt ziet zijn 50/4, tov onze 6/0,5 is dat niet minder dan 8x gelogen. Ze weten dat maar al te goed, en toch kiezen ze om dit zo te vermelden.
Waarom? Wel als je het mij vraag omdat ze daar expres zo voor kiezen en op die manier het meeste mensen kunnen bedriegen, as simple as that..
Ze kunnen mss een tijdelijke oplossing bieden voor deze ADSl'ers zoals bij T-Mobile pilot,
met 4g-abonnement voor thuis met 4G-modem in bruikleen.
keuze uit 3 abonnementen met respectievelijk 30GB , 100GB of 200GB als datalimiet,
tussen middernacht en 06:00 's morgens geldt er geen datalimiet.
Maximale up-/down- loadsnelheid 120/50 Mbps
Boven deze limiet kan je nog aan 64kbps internetten totdat een nieuwe maand ingaat.

Reageer