account splitsen of toch niet

  • 5 September 2014
  • 10 reacties
  • 253 Bekeken

Reputatie 5
Een week of zo geleden krijg bij inloggen e-service een scherm met de melding om mijn Proximus en Belgacom te splitsen. Ik kies om Belgacom te behouden en een nieuwe Proximus te maken. Ik krijg bij inloggen hetzelfde als vroeger. Dus de twee accounts zichtbaar. Wanneer ik op Proximus klik krijg ik volgende melding: 'U hebt een aparte Proximus e-Services login maar wenst er maar 1 voor al uw e-Services te gebruiken?

Kies eerst dewelke u wenst te behouden en ga enkel met deze login verder ( log indien nodig eerst uit rechts bovenaan). ' Dus eerst splitsen en dan weer samenvoegen ???? Ik doe dan maar wat ze voorstellen. Vandaag echter weer de melding dat ik 2 accounts heb en dat ik moet kiezen welke ik wil behouden. Weer splitsen dus. Vooruit,ik ben geen moeilijke, we doen dat maar weer. Terug in e-service krijg ik weer het voortel om mijn 2 accounts samen te voegen. Ik snap de bedoeling niet van dit alles. Moeten ze nu gesplits worden of samen blijven?


mvg

10 reacties

Reputatie 1
Badge
Men is blijkbaar bezig met de e-services aan te passen, maar die nieuwe versie is er nog niet. Maar bij die nieuwe versie zal het blijkbaar nodig zijn dat het gesplitst is. Niet bijster logisch : nu Belgacom, belgacom noemt kan je je Proximus en Belgacom account samen in 1 e-service gebruiken.


Als Belgacom, proximus is geworden, zal dat niet meer mogelijk zijn... Ik heb een pay & go kaartje waarvan ik de account had toegevoegd aan de login van de e-services van mijn pack. Maar nu heb ik dus terug 2 e-service accounts...


Dus telkens opsplitsen en samenvoegen hoef je niet te doen, maar blijkbaar zal je die melding blijven krijgen tot Proximus de e-services zal aangepast hebben...
@Jamo,


De reden dat Belgacom dit doet is omdat we in de nieuwe e-Services met één enkel overzicht voor zowel Belgacom als Proximus zullen werken, zonder elke keer tussen de twee te moeten switchen. Om verwarring te vermijden is dat overzicht echter beperkt tot 1 klantnummer.


3% van de e-Services gebruikers wordt gevraagd om te splitsen, omdat ze momenteel 2 klantnummers aan 1 login gekoppeld hebben.


Meer info via volgende link:


http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/klantenzone/uw-account-creeeren-en-beheren/hoe-inschrijven/a_id/16434/c/1284,1389,1392,1391" rel="nofollow


Anders kan je ook altijd bij problemen of vragen een privé bericht aan Eva van Belgacom sturen.


⚊▶ Eva van Belgacom en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom'


- Voor e-service grelateerde problemen bellen naar 0800 22 301


Reputatie 1
Badge
Blijkbaar is zelfs een pay&go kaartje er teveel aan. Want ik heb die vraag evengoed gekregen. Uiteindelijk vind ik het vreemd dat dat vroeger wel ging, en met een 'beter' systeem plots niet meer...
ik heb ook P&G en dit is nu gespitst bij mij
Reputatie 5
Bedankt voor de antwoorden. Maar het is me nog niet duidelijk waarom. Via de link van Elsa zie ik volgende reden staan:





  • Uw vaste producten (Belgacom) en uw mobiele producten (Proximus) werden niet geregistreerd op hetzelfde adres omdat u ondertussen verhuisd bent.
  • Uw vaste producten (Belgacom) en uw mobiele producten (Proximus) werden niet geregistreerd op dezelfde naam omdat een van de rekeningen zich op naam van een andere persoon bevindt (partner, familielid, enz.).
  • U hebt dezelfde e-Services-login zowel om uw abonnementen voor professioneel als voor privégebruik te beheren.


Ik voldoe aan geen enkel van de reden. Accounts op 1 persoon en 1 adres.


Reputatie 1
Badge
Nu : een Pay&Go kaartje voldoet daar natuurlijk wel aan (want dat staat gewoon niet geregistreerd...), maar toch vind ik het jammer dat je nu plots weer een account en wachtwoord meer moet onthouden, terwijl dat vroeger met 1 gewoon werkte. Dat zal waarschijnlijk te eenvoudig geweest zijn...
Reputatie 5
Bij mij is het geen pay&go maar en smart+ abonnement. Ik zal de accounts niet meer samenvoegen en afwachten wat ze gaan doen later op het jaar. Ik hoop dat de veranderingen dan ook een goed werkende e-service opleveren. Want nu krijg ik 80% van de tijd 'Geachte gebruiker, wegens een technisch probleem is het momenteel niet mogelijk om deze toepassing te raadplegen. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.' te zien.smiley


Dat is weer wat anders, en we zullen moeten afwachten of dit dan en beter werkende e-services gaat opleveren !-)


Nu in verband met een paswoord meer of minder daar gaat het bij mij niet meer op aan komen ik heb er nu al zoveel dat ik ze allemaal op een usb stick moet bewaren, die ik altijd bij mij heb.
Badge
Ik heb ook een pay & go kaart. Ik kreeg ook een sms en e-mail om te ontdubbelen. Wanneer ik inlog op e-services krijg ik daarentegen NIET dat speciale pop-up keuzescherm. Ik lees hier op de site dat je in dat geval niet in aanmerking komt (ik interpreteer dit als: dat het bij mij niet nodig is.).


Kijk, ik wacht ook gewoon af. Ik hoef niet noodzakelijk de stand van zaken van mijn gsm te weten. Dat kan ik via de gsm zelf ook wel.


Ze spreken ook over een vernieuwde website...ze ziet er nog net zo uit als vroeger.
Als je dat aan Eva vraagt in een privé bericht zal ze u wel verder kunnen uitleggen of dit nodig is of niet of zelf invoeren voor u als het bij jouw niet lukt

⚊▶ http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom'



De reden dat Belgacom dit doet is omdat we in de nieuwe e-Services met één enkel overzicht

voor zowel Belgacom als Proximus zullen werken, zonder elke keer tussen de twee te moeten switchen.

Om verwarring te vermijden is dat overzicht echter beperkt tot 1 klantnummer.

Meer info via volgende link:


http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/klantenzone/uw-account-creeeren-en-beheren/hoe-inschrijven/a_id/16434/c/1284,1389,1392,1391" rel="nofollow

Reageer