Account instelling voor e-mail via wifi - smartphone Acer Liquid Gallant

  • 7 January 2013
  • 2 reacties
  • 388 Bekeken


Hallo iedereen,


Eerst nog snel even mijn beste wensen overmaken aan volgers, plaatsers van dit forum.


Probleem: mijn mailprovider is Telenet mijn Smartphone komt van Belgacom-Proximus winkel


Ik heb geprobeerd een account in te stellen om via Wifi de mail te lezen of te beantwoorden maar lukt niet.


ergens moet in.telenet.be staan en ook uit.proximus.be enz...


wie kent de exacte werkwijze, want alhoewel ik al een paar keer geprobeerd heb en dezelfde instelling had van de schoonzoon bij wie het wel lukte kreeg ik geen verbinding (de Wifi stond natuurlijk wel aan).


via de handleiding raak ik er niet goed aan uit door de twee in te voeren gegevens vanTelenet en Belgacom


met vriendelijke groeten,


roger




2 reacties



ik maak ze over aan de zoon die meer vertrouwd is met de smartphone.



't is vrij simpel, als je enkel met wifi uw mail wil verzenden en ontvangen gewoon de inkomende en uitgaande server van telenet ingeven


dit gaat natuurlijk niet werken op een 3G verbinding, maar blijkbaar is dit niet nodig voor jou






Als hij telenet als outgoing mail instelt want dit is zijn provider met authenticatie van skynet gaat het niet in dit geval



authenticatie van skynet, waar moet hij die dan wel niet halen? hij heeft geen vast internet, dus geen skynet login, is dus niet door hem te gebruiken. nu, als hij enkel mails wil versturen/ontvangen op wifi is dat hier ook niet van toepassing





mvg


authenticatie van skynet, waar moet hij die dan wel niet halen?



dat bedoel ik juist dat dit niet gaat


't is ook te zien wat hij met wifi bedoelt alleen bij hem thuis of ook bvb als hij dit bij iemand anders wilt gebruiken


maar we zullen wel zien wat zijn test meebrengt vooraleer hem helemaal in de war te brengen.


grtjs



Reageer