abonnement voor SMS naar buitenlands nummer

  • 26 May 2012
  • 8 reacties
  • 436 Bekeken

Hallo

Momenteel heb ik een zeer oud abbonement, ik moet 15€ per maand betalen en als die opgebruikt is betaal ik de extra sms/belminuten der bovenop.

Nu wil ik overstappen op een nieuw plan omdat ik de laatste tijd veel meer nationaal sms dan vroeger. Ik dacht aan de MTV generation, met het onbeperkt SMSen en een uur gratis bellen is dit ideaal voor mij. Er is echter 1 probleem.

Ik heb in het buitenland (europa) een vriendin wonen waar ik zeer regelmatig mee SMS. Ze heeft een buitenlands nummer. Nu, als ik overstap naar MTV generation, zal het dan zo zijn dat ik voor iedere sms naar haar 40 cent zal moeten betalen bovenop de vaste abonementskost? Dit is natuurlijk veel te veel voor mij, want ik SMS haar dagelijks meerdere malen waardoor de kosten zeer snel oplopen.

Met mijn oude abonnement, waren de buitenlandse smsen inbegrepen in de 15€, ik veronderstel dat dit zo niet is met MTV generation?

Kan iemand mijn een oplossing aanbieden waardoor ik voordelig kan blijven SMSen zowel in binnenland als naar het buitenlandse nummer. Ik wil graag van mijn oud abonnement af want het tarief is niet voordelig meer.

Dank voor enige hulp!

8 reacties

buitenlandse smsen inbegrepen in de 15€? dus naar een niet belgisch nummer? da's straf...

je hebt pay&go internation kost € 0,12/sms... zal zowat het voordelijkste zijn wat naar buitenland smsen betreft, denk ik

ik weet niet of je zou overwegen met pc te smsen, kan bv met een betamaxcloon voor ongeveer € 0.035/sms (afhankelijk van welk europees land)

of als je beide veel data hebt op smartphone, whatsapp natuurlijk

mvg
Toch is het zo, het is de grootste reden dat ik nog niet overgestapt ben naar een nieuwer plan.

Pay&go is toch altijd met kaart? Ik zou toch liever met een abonnement blijven werken...

PC is ook geen optie, want als er een PC in de buurt is email ik haar gewoon. En een smartphone heb ik niet.

Toch bedankt voor de hulp.

Zou bij Comfort 15 de buitenlandse smsen inbegrepen zijn in de 15€ of worden die apart aangerekend?
smsen naar het buitenland zullen daar niet inbegrepen zijn zenne, en wellicht zijn die bij geen enkele formule inbegrepen, behalve je huidige dan blijkbaar. als je dan echt veel smst naar buitenland zal je misschien idd maar blijven waar je bent

wat is jouw huidige formule, btw?

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb 6 maanden geleden een Call to all Countries genomen bij mijn Mobile Ciomfort 15 voor 6,05€ p.maand met 0,3€ p.minuut naar business zone (ook Thailand waar mijn schoonzus was), Maar ook daarin kostte een SMS 0,40€ per stuk.
Met een P&G International kost het idd. maar 0,12€ p.SMS, maar daar kost bellen dan weer meer. Twitter is het goedkoopste denk ik, maar dan heb je weer best een smartphone of GSM met redeiljke internet functie en een Mobile Internet (minstens start 4,99 p.maand).
proxitime day/night, geloof ik. Ik heb hem al zeker 10 jaar. Als ik op mijn factuur kijk staan de SMSen internationaal apart en weldegelijk onder 'proxitime 15' en 0 euro te betalen. En eentje die verzonden was na mijn 15 euro te overschrijden aan 0.33€

Kan iemand mij een link geven waar het staat dat p&g international maar 0.12€ per sms is? Ik kan enkel de tarieven van het bellen terugvinden.

Ik vraag mij af of het voordeliger zou zijn om mss 2 gsm's te nemen, 1 voor internationaal met P&G en dan een generation MTV 10 of 15 voor mijn andere gsm zodat ik gratis nationaal kan smsen.
beste

hieronder de link naar het pay & go internation aanbod:

https://secure.proximus.be/secure-static/Customer/nl/International/index.html

het komt er dus op neer dat je naar 50 landen kan bellen/smsen aan nationaal tarief

echt bizar dat jij gratis naar het buitenlands nummer kan smsen, waarschijnlijk een fout in uw voordeel in die oude formule...

mvg

Dank je voor de link. Het staat er toch niet duidelijk op dat internationale sms'n ook aan dat tarief zijn maar ik zal er jullie woord op nemen. :)

Ik zou het geen fout noemen, het was gewoon een formule waar je vast 15€ betaald, maar die mag je op je eigen manier gebruiken (via sms, bellen, later kwam internet er ook bij geloof ik) en op het moment dat je 15€ op is betaal je gewoon extra voor wat je nog doet die maand. (wel aan een tarief per minuut die veel hoger ligt dan de nieuwe formules...) Ik zie niet in waarom internationale gesprekken/smsen hier niet zouden bijhoren. Op is op... internationaal gaat dat zelfs nog sneller en zal ik sneller moeten bijbetalen.
ah zo een systeem.... dan betaal je die internationale smsen ook natuurlijk

het tarief dat daar staat is geldig naar 50 landen waarvan sprake... of deze formule interessant is als je maar 1 buitenlands contact hebt waarmee je smst is weer iets anders. hangt er beetje vanaf hoe vaak je smst...

laat maar weten wat je beslist... persoonlijk sms ik niet meer, alles gaat via whatsapp (maar ja, heb onbeperkt data abo)

mvg

Reageer