Beantwoord

Abonnement via werkgever en noppes!

• 5 januari 2017
  • 8 reacties
  • 417 Bekeken

Ik heb via mijn werkgever een nieuwe simkaart gekregen. In de brief stond dat het 15 dagen kon duren voor de activatie van de kaart. Het is nu 21 dagen geleden! Ik bel naar 080022800 om geholpen te worden. Maar dat blijkt een probleem te zijn aangezien ik geen gsmnr heb. Na lang wachten en veel rondgebel krijg ik een nr waarop ik moet bellen. 078056000. En guess what? Zelfde programma. Zelfde vragen als het 0800 nummer. Men is pas klant blijkbaar als men een nummer is. Het toeval wil nu dat ik geen nummer ben en vooral niet heb. Enkel een simkaart. Is het echt niet mogelijk om nog een MENS aan de lijn te krijgen die dan ook daadwerkelijk iemand helpt? Indien het vandaag niet opgelost geraakt zal ik noodgedwongen een andere provider kiezen en jullie hulpvaardigheid, niet, zover en zoveel mogelijk publiceren. Vooral iedereen verwittigen dat jullie niet bereikbaar zijn voor mensen. En voor nummers.......
icon

Beste antwoord door Bram 5 januari 2017, 10:43

@ Rony: dat werkt pas als de SIM-kaart geactiveerd is, wat hier duidelijk nog niet het geval is.

@ Johi5600: op basis van de informatie die je verstrekt, is het erg moeilijk om de situatie in te schatten. Ik ga er even van uit dat het hier om een compleet nieuw gsm-nummer gaat, juist?

In ieder geval, doe je er inderdaad goed aan om de klantendienst te contacteren. Je kan dat doen via de website proximus.be/contact of via 0800-22.800. We vragen in het menu altijd om een telefoonnummer, omdat dat ons toelaat om voor bestaande klanten de meest geschikte menu-opties eerst te laten horen.
In jouw geval, aangezien je je gsm-nummer nog niet kent, kan je best even aangeven dat je klant wenst te worden & vervolgens aan de verkoopsmedewerker de situatie uitleggen. Onze agenten kunnen de status van een order opvolgen.

Mvg,
Bram
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Al geprobeerd om 1973 te bellen met simkaart in toestel ?
Normaal gezien krijg je dan je nummer, maar vergeet niet je te identificeren !
Wat uw gsm nummer is kan ook door #122# op te bellen
identificeren (registreren) kan tot uiterst 7 juni.
Hoe moet ik dat dan doen als ik de simkaart niet geregistreerd krijg? Ze steekt in de gsm en als ik deze aanzet krijg ik steeds registration failed. Dus.... noppes gsmnr.... grrrrr....
Reputatie 6
Badge +4
@ Rony: dat werkt pas als de SIM-kaart geactiveerd is, wat hier duidelijk nog niet het geval is.

@ Johi5600: op basis van de informatie die je verstrekt, is het erg moeilijk om de situatie in te schatten. Ik ga er even van uit dat het hier om een compleet nieuw gsm-nummer gaat, juist?

In ieder geval, doe je er inderdaad goed aan om de klantendienst te contacteren. Je kan dat doen via de website proximus.be/contact of via 0800-22.800. We vragen in het menu altijd om een telefoonnummer, omdat dat ons toelaat om voor bestaande klanten de meest geschikte menu-opties eerst te laten horen.
In jouw geval, aangezien je je gsm-nummer nog niet kent, kan je best even aangeven dat je klant wenst te worden & vervolgens aan de verkoopsmedewerker de situatie uitleggen. Onze agenten kunnen de status van een order opvolgen.

Mvg,
Bram
Tof Bram.

Gedaan wat je voorstelde.
Om 10.45 gebeld en gedaan alsof ik een nieuw klant ben. Na heel lang zoeken en allerlei dingen proberen eindelijk de verlossende woorden. Het is aangepast en tegen de middag zal de simkaart functioneren. Ikke blij.

Salut! ::@
Noppes
Nada

Niks werkt.

Terug gebeld. Niewe persoon aan de lijn en yep.... kan niet onmogelijk.... moet naar centrum waar ik de kaart gekregen heb.

Hallo? Is me toegestuurd!

Mag ik dan aub gsmnr.

Hė? Ik kan niet aan een nr geraken aangezien simkaart niet werkt. Duh.... Vorige collega vroeg me ssnnr.

Neen kan ik niets mee doen. Kan u mij simkaartnr geven aub

Ok effe gsm openen. Nr is..... en ik zie dat dit hetzelfde is als de ssnnr..... grrrrr.

Neen gaat niet. Collega heeft u verkeerd info gegeven.... Gelieve naar een center te gaan.

Geen probleem. Zal naar ORANGE gaan........:@🆒:P
Reputatie 7
Badge +3
Ik stel me de vraag, als je die simkaart van je werkgever gekregen hebt, heeft hij dan niet het nummer? Vraag eens na aan je werkgever.
Ik begrijp dat je lastig bent, maar wij moeten ook vanop afstand raden wat het probleem zou kunnen zijn. Als je een nieuwe simkaart krijgt, dan moet daar een gsm-nummer aan gekoppeld worden. Dat is de procedure bij elke telecomprovider. Wordt dat gsm-nummer niet gekoppeld dan kan je je niet registreren. Dus lijkt het mij logisch dat je werkgever wel dat gsm-nummer kent. Als je dat eens gekregen hebt, dan kan je je registreren. Ik veronderstel ook dat die simkaart (met later dat gsm-nummer) gekoppeld wordt aan een abonnement of een Pay & Go. Wie heeft dat abonnement/Pay & Go besteld? Werd daar toen geen nummer aan toegekend?
Je ziet, we proberen je te helpen maar moeten ook de achtergrond weten, om je een definitief advies te kunnen geven.

ps. Bij Orange of eender welke telecomoperator zal het ook niet lukken als je geen GSM-nummer hebt.
Reputatie 3
Badge +1
Het probleem zal moeten opgelost worden door je locale accountmanager van het bedrijf waar je werkt !
Reputatie 7
Badge +3
Klopt Contron. Ik hoop dat Johi dit nog leest.

Reageer