Vraag

Abonnement Maxi snelheid

  • 22 August 2016
  • 3 reacties
  • 183 Bekeken

Ik heb abonnement Maxi (48,20 euro per maand) en ik krijg maar 40 Mbps ipv 70
terwijl minimum start abonnement zelfs 50 Mbps zou moeten hebben!
Ik heb een BBox2 en volgens test website zou 70 Mbps geen probleem mogen zijn in mijn straat/plaats.

Ik heb het hier zelfs niet over reële snelheid via speedtest.net, maar over aanduiding in advanced setup van mijn bbox2:
Downstream line rate 40184 kbps .

Is dit normaal?

Edit Wim: verplaatst naar subforum Internet

3 reacties

Je hebt twee verschillende zaken:
1) de abonnement snelheid die eigenlijk bepaalt op wat je snelheid gelimiteerd wordt (abo snelheid cap)
     en daarnaast
2) de snelheid die je lijn aankan afhangend van je lijnafstand (verzwakking)
hoe groter die wordt hoe minder snelheid je lijn aankan.
Dus de snelheid die je kan halen is de laagste van beiden.
je lijnsnelheid zou dus de aangegeven minimum moeten kunnen halen die je hier kunt aflezen:=> proximus.be/internetsnelheid.
Indien je deze niet haalt best eens bellen naar de helpdesk 0800 22 800 (7d/7 tot 22u) zodat ze kunnen nagaan
wat hier de reden van is.
Of je kan het desnoods ook vragen in een privébericht:
Stuur Privé bericht aan 'Het Proximus Team'
Reputatie 4
Badge +2
"De aangekondigde maximale snelheid is een theoretisch snelheid, voor de vaste internetverbinding die in de praktijk niet door alle klanten behaald kan worden. Je downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, de beschikbaarheid van VDSL, je computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze optimaal zijn, kun je genieten van de maximale snelheid. Gebruik van een draadloze connectie (wifi) kan de haalbare snelheid eveneens beïnvloeden."
"De aangekondigde maximale snelheid is een theoretisch snelheid"
Dit is eigenlijk de snelheid waarop hun automatisch lijn management systeem (DLM genoemd) probeert je lijn tot deze max snelheid te verhogen, zoals dit bij velen wel lukt, net zoals bij mij anders zouden wij geen 100/20 halen dus zo theoretisch is dat eigenlijk niet, en vind dit een beetje verkeerd uitgedrukt door proximus want normaal als men zegt theoretische snelheid dan haalt men dit in praktijk nooit zoals de snelheden bv die bij de verschillende wifi-normen opgegeven worden.

Reageer