Vraag

Abnormaal hoog internetverbruik.


Reputatie 3
Badge
  • Motivator
  • 216 reacties
Gisteren merk ik weer eens een abnormaal internetgebruik (38GB). Dat verbruik ik nooit. Er zijn ook weer geen upload te zien. Vorig jaar had ik ook in de maand juli zo'n gelijkaardig abnormaal verbruik. De maand later was alles terug normaal. Ik hoop dat het niet aanhoud want anders kom ik met mijn 500GB niet toe deze maand. Ik vermoed een fout bij Proximus? Weet iemand raad?

15 reacties

Nog een geluk dat je gratis onbeperkt kunt gratis volume bijbestellen (maxi en comfort pack)
Heb je geen software staan op je pc's om via peer to peer te downloaden, want die werken op de achtergrond verder om de gedownloade software verder te verdelen over het netwerk.
Reputatie 3
Badge
Neen er draait geen software op de achtergrond van andere PC's. Vorige jaar had ik hierover dezelfde polemiek. Toen had ik in juli een verbruik van rond de 172GB. De oorzaak is nooit achterhaald. Toen kreeg ik zelfs de raad het password van de b-box te veranderen, wat ik niet gedaan heb. Kan Proximus niet achterhalen vanwaar die uitschieter van de hoog verbruik komt?
Wat ik wel vreemd vind is: wanneer ik op de site naar het verbruik van gisteren kijk, ik maar 16GB 637MB zie staan en wanneer ik verder klik en naar de details kijk, ik 50GB 485MB vind, met daarin die abnormale 38GB?
Je zegt, wanneer die 500GB mocht dreigen te overschrijden, ik gratis volume kan bij krijgen. Hoe gaat dat dan in zijn werk. Moet ik dat aanvragen. Hoe en wanneer?
Hier staat het uitgelegd:
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/onbeperkt-internet-34805

NB: lees ook mss dit eens
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&p=659817&view=unread#p659817
Reputatie 3
Badge
Hoe verklaar je deze twee snapshots. Ze zijn beiden genomen vandaag rond 18u18.
Dat zal een fout zijn zoals dit ook aangegeven wordt in de tweede link die ik hier juist boven gepost heb
stel anders ook eens de vraag via privé bericht zodat ze dit even kunnen checken voor u
Privé bericht sturen aan Het Proximus Team
Reputatie 3
Badge
Dit heb ik verzonden "Gisteren merk ik plots een abnormaal hoog internetverbruik (38GB).
Er draaide geen "zware software" op de achtergrond van mijn PC's.
Ik denk dat er iets fout is gelopen.
Vreemd is: wanneer ik op de site naar het verbruik kijk, ik vandaag om 18u18 maar 16GB zie staan en wanneer ik verder klik en naar de details kijk, ik 50GB vind, met daarin die abnormale 38GB?
Kan je eens nakijken wat hier de oorzaak kan zijn?"
Spijtig dat ik er geen snapshots bij kan voegen.
Ter info: In je privé bericht kan je ook de link bv meesturen naar de snapshots die je hier gepost hebt, namelijk de volgend link:
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/abnormaal-hoog-internetverbruik-34954?postid=551356
Hier hetzelfde probleem. Plots een melding dat ik 50 euro boven mijn abonnement zit. Is dit een fout van proximus? dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Reputatie 6
Badge +3
Let op dat kan een phising bericht zijn. Hoe heb je dat bericht gekregen? Bel zo snel als mogelijk naar de klantendienst zodat je duidelijkheid hebt.
Is weer een bug in de software JEG

Neem nu mijn geval ik ben overgestapt naar het Start pakket van internet deze maand bij PX http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/internet/internetabonnementen.html

Als ik nu inlog op My Proximus en ga naar mijn internet lees ik dat ik deze maand al twee GB hebt verbruikt.
Ga ik dan naar mijn internet verbruik zie ik staan dat ik 20 uur online geweest ben of meer uren per dag en zit maar gemiddeld paar uur aan de pc en dan lig de pc van stroom.

Dus ik snap er ook geen bal van hoe ze het verbruik berekenen 20 uur verbruik per dag of meer en de pc ligt af.
Leg mij dat eens uit PX dat volgens mijn berekening mijn verbruik 8 dagen maal gemiddeld 4 uur ik uitkom aan 32 uren en jullie zeggen dat ik al 168 uur heb verbruikt?
Let op dat kan een phising bericht zijn. Hoe heb je dat bericht gekregen? Bel zo snel als mogelijk naar de klantendienst zodat je duidelijkheid hebt.

ik heb ook mijn gegevens gecheckt op de site van proximus en daar staat inderdaad dezelfde info: data nog niet opgebruikt maar toch al 55,11 euro boven het totaalbedrag van mijn abonnement, en de meerwaarde van de factuur komt van het mobiel internet...
Reputatie 7
Badge +4
Dag Patrick,

Je modem is constant verbonden met internet, zelfs al staat je pc uit, vandaar dat het aantal uren die je ziet niet altijd overeenkomt met het aantal uur dat je pc heeft aangestaan.

Mvg,

Kim
AHA thx KimB nu snap ik het.

En ook dikke pluim voor u. Klant stelt een vraag en krijg op deftige termijn een antwoord in mensentaal op zijn vraag.
En niet één standaard antwoord spelen je vraag door naar de dienst.

PX zou beter voorbeeld nemen zoals dit. Klant vraag tegenwoordig snel antwoord maar vragen ook een eerlijk antwoord.
Reputatie 7
Badge +4
http://memecrunch.com/meme/17D7Z/you-re-welcome/image.jpg
Ik heb gisteren op 7/8 net hetzelfde aan de hand. Ineens 51 Gb op 1 dag op de teller. Allemaal download, minimaal upload. Vandaag op onderzoek uit gegaan, en dubbel gecheckt dat alles wel goed dicht staat. Geen vreemde apparaten geconnecteerd en voor elk van de tablet's en laptops het gebruik op het device zelf opgevraagd bij data verbruik. Kom met moeite aan 8 Gb alles bij elkaar. Waar komen die andere 43 Gb vandaan? Zit er een fout in de meting?

Reageer