AB4 wordt vervangen door ABXplore vanaf 13 september

  • 22 August 2017
  • 8 reacties
  • 582 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
De zender AB4 verdwijnt en wordt vervangen door ABXplore vanaf 13 september. Deze zit in heel België in het basisaanbod. De programmatie lijkt in elk geval beter dan die van AB4.

"De zender brengt hoofdzakelijk docu-reality. Het aanbod is zeer gevarieerd: menselijke of technologische uitdagingen, verrassende reizen in gevaarlijke gebieden, verhalen van avonturiers, ervaringen met gevaarlijke dieren, autotuning, enz." (https://www.mediaspecs.be/groupe-ab-lanceert-abxplore-rmb-doet-de-regie/)
De zender lijkt dus een beetje te doen wat ook al op trek en Discovery getoont wordt.

andere bron:
http://www.abxplore.be/
http://www.lalibre.be/dernieres-depeches/belga/le-paysage-audiovisuel-francophone-accueille-la-chaine-abxplore-qui-remplace-ab4-599b9951cd70d65d2585cef5

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Leuk. Is deze zender Franstalig of Engels met ondertiteling. Wordt tijd dat ze een bericht sturen wanneer de NPO zenders in HD gaan. Wachten hier al zolang op.
Reputatie 7
Badge +2
Leuk. Is deze zender Franstalig of Engels met ondertiteling. Wordt tijd dat ze een bericht sturen wanneer de NPO zenders in HD gaan. Wachten hier al zolang op.
De programma's van de zender zullen gedubd in het Frans zijn. Voor documentaires met een off-screen commentaar vind ik dat persoonlijk niet erg.

Wat NPO betreft: geduld is een mooie deugd 😆
Reputatie 6
Badge +1
Kan enkel maar beter zijn dan AB4, want dat is gewoon een shopping kanaal met af en toe een programma. Inderdaad de NPO in HD mag er nu toch wel echt eens gaan komen, of is het weer voor volgende zomer?
Reputatie 7
Badge +2
Kan enkel maar beter zijn dan AB4, want dat is gewoon een shopping kanaal met af en toe een programma. Inderdaad de NPO in HD mag er nu toch wel echt eens gaan komen, of is het weer voor volgende zomer?

Ik gok op eind dit jaar als de testen van de V6 afgelopen zijn. Het zou me niet verwonderen mochten de zenders al op het netwerk zitten om te testen, maar dat ze nog niet vrij gegeven zijn voor de decoders onder de V6.

Dan komt er misschien een big bang voor het eindejaar waarin alle zenders in HD worden aangeboden: Proximus Tuttimus HDmus 🤣
HD zenders kunnen even goed op de andere decoders getest worden, je moet ze niet de pap in de mond geven 😉
Reputatie 7
Badge +2
ik begrijp je Martin, ik zal beter opletten 😁
Reputatie 7
Badge +1
Kan enkel maar beter zijn dan AB4, want dat is gewoon een shopping kanaal met af en toe een programma. Inderdaad de NPO in HD mag er nu toch wel echt eens gaan komen, of is het weer voor volgende zomer?

Ik gok op eind dit jaar als de testen van de V6 afgelopen zijn. Het zou me niet verwonderen mochten de zenders al op het netwerk zitten om te testen, maar dat ze nog niet vrij gegeven zijn voor de decoders onder de V6.

Dan komt er misschien een big bang voor het eindejaar waarin alle zenders in HD worden aangeboden: Proximus Tuttimus HDmus 🤣


Als ze dit zouden doen zou heel laag zijn van PX. Maar je op dit moment halen ze alles uit de kast om iedereen over te laten schakelen naar Familus en Tuttimus. Ze willen absoluut van de vrije mobile data af en dat is ook toegegeven door een CEO van PX op mail naar mij toe.
Reputatie 7
Badge +2


Als ze dit zouden doen zou heel laag zijn van PX. Maar je op dit moment halen ze alles uit de kast om iedereen over te laten schakelen naar Familus en Tuttimus. Ze willen absoluut van de vrije mobile data af en dat is ook toegegeven door een CEO van PX op mail naar mij toe.


Als je dat bekijkt vanuit de positie van PX dan is dat begrijpelijk. Te veel productvarianten kosten te veel aan maitenance. Dus zullen ze er inderdaad alles aan doen om dat te veranderen. En zodra de kritische massa in aantal klanten het toelaat, zal de prijs van de oude bundels stijgen waardoor de laatste klanten zullen overstag gaan.

Reageer