Aantal decoders beperkt...

  • 15 March 2016
  • 8 reacties
  • 1615 Bekeken

Beste,

Toen wij 2 jaar geleden intekenden bij Belgacom, konden wij maar 2 tv's aansluiten. Echter vertelde de verkoper in de belgacom winkel ons dat er snel een 3de tv zou kunnen worden aangesloten. Als ik vandaag de test doe zie ik tot mijn spijt nog steeds dat ik maar 2 tv's kan aansluiten... (1HD tv is voldoende, rest mag gewone kwaliteit zijn)

Kan iemand mij vertellen wanneer er eindelijk een 3de tv kan worden aangesloten?
Gegevens kan ik privaat wel vermelden.

Groetjes

8 reacties

Heb je zelf al gecontroleerd wat er voor het ogenblik mogelijk is op je lijn
-> http://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/televisie/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
heb ik inderdaad gedaan,

probleem is: wij hebben tv en internet maar geen vaste lijn.

- als ik kies voor "klant zonder vaste lijn" kan ik 3 tv' s aansluiten, ideaal dus.
- als ik toch mijn lijnnummer ingeef (nummer dat ik ook op tv ingeef bij instellen decoder, 09.... dus) kan ik maar 2 tv's aansluiten, beide HD

Heb ook al geprobeerd om 3de decoder ( heb ik, V5) aan te sluiten maar krijg dan melding dat het maximale aantal decoders bereikt is, ook als ik de andere 2 op gewone kwaliteit zet...

Dus blijft jammer...
Dan wacht je inderdaad best tot iemand van het Proximus Team hier op het forum het eens kan laten natrekken door de bevoegde dienst.
Je kan hiervoor ook altijd contact opnemen met proximus op de volgend manieren -> klik hier
Reputatie 4
Badge +1
Het is gekend dat de test als "klant zonder vaste lijn (wordt uitsluitend gedaan op basis van adres)" !!soms een beter resultaat geeft dan op lijnnummer (mag ook uw fictief lijnnnummer zijn die op uw factuur staat).
Per definitie is de test als "klant zonder vaste lijn" de hoogst betrouwbare omdat deze rekening houdt met het "hoogst haalbare (speed, aantal TV's)" voor uw adres.
Dit doet zich voor in een aantal specifieke technische gevallen:
1) Uw huidige invoerkabel is in de straat nog aangesloten op de minder performante (langere afstand en/of hogere verzwakking) distributiekabel dan de naastliggende.
2) Er werd ondertussen een extra ROP geïnstalleerd die zich dichter bij uw woning bevindt doch uw lijn moet nog gemigreerd worden. Dit doen ze meestal pas op het moment dat er effectieve vraag is naar 3de HDTV.
nb: dergelijke kleine upgrades zijn bij mijn weten gratis (lees sowieso inbegrepen in de huur van uw derde decoder).
Reputatie 7
Badge +4
Dag Kobe_01,

Kan je even je klant nummer of lijn nummer sturen naar Het Proximus Team via PM ?

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Dan kan ik het even na kijken.

Mvg,

Robrecht
Er is al sprake geweest met de gewaarborgde hogere VDSL profielen om eventueel meer dan 3 mogelijk te maken maar of dit alleen op geruchten gebaseerd is weet ik ook niet !?
Ik zal nooit bij proximus gaan want je kan maar 3 TV hebben en ik heb er 4 nodig dus ga ni he
maar je kan pc, tablet enz ook tv zien, en dit tot 5 extra buiten je 3 tv's dus 8 is niet niks.
Ja en dan kan TS op zijn pc'ken gaan kijken naar TV en de anderen lekker in de zetel uitgestrekt voor de het grote scherm :-)))))

Reageer