aanmelden Proximus_AUTO_fon in Windows 8.1

  • 26 March 2016
  • 7 reacties
  • 1413 Bekeken

Reputatie 1
Sinds vorige maand heb ik in Myproximus een hotspot geactiveerd. Deze staat nu ook op de kaart met de Fon aangeduid. Op de open Proximus_fon kan ik mij nu aanmelden, maar de gesloten Autofon (ook van mijn eigen B-Box2 ) blijft letterlijk gesloten.

•Verbinden via: selecteer Gebruikersnaam en wachtwoord

•Gebruikersnaam: vul uw Wi-Fi Hotspots-login in

•Wachtwoord: vul uw Wi-Fi Hotspots-wachtwoord in

•Validatie van servercertificaat: selecteer Altijd vragen

•EAP-methode: selecteer TTLS

telkens krijg ik daarna de melding : uw telefoon kan niet aanmelden met Autofon.
Noch mijn eigen Lumia 640, noch een andere Lumia 625, beide met Windows 8.1, noch op het android-tablet werkt het niet.
Al eens mijn paswoord met succes gewijzigd, maar ook dat lukt niet.
Vermits de Proximus-site de autofon aanprijst vanwege de snelheid en veiligheid, en dit in België met W 8.1 mogelijk blijkt te zijn, zie ik graag een oplossing.
De Proximus-support kon het niet direct oplossen en beloofde me stellig dat ze terug contact zouden nemen, maar niet dus ...Ze hadden me ook doorverwezen naar de verkoper van het toestel, en die bevestigt dat Wi-Fi wel degelijk werkt (ik kan op de open fon en op de B-Box2 probleemloos aanmelden.)
Wat nu nu ?

7 reacties

Reputatie 1
Beste,

volgende gegevens zijn correct ingevuld op je Android toestel?



Om naar deze instellingen te gaan moet je eerst naar je Wi-Fi netwerken overzicht gaan, dan lang op het netwerk van keuze drukken en daarna 'Netwerk Aanpassen' kiezen.
Hopelijk helpt dit gegeven ook voor je Windows phone.
Ziehier wat werkt volgens sommige Proximus forumleden die vroeger dit gepost hebben:
- EAP-methode: TTLS
- Phase 2-verificatie: MSCHAP of MSCHAPV2
- Identiteit: (inclusief de suffix @proximusfon.be) (je belgacom Fon username)
- Anonieme identiteit: auto@belgacomfon.be (dan word je Fon username niet in clear text doorgestuurd)
- Wachtwoord: je belgacom Fon wachtwoord

============================

windows Phone 8.1 of tablet met windows 8.1
• Verbinden via: selecteer Gebruikersnaam en wachtwoord
• Gebruikersnaam: vul uw Wi-Fi Hotspots-login in
• Wachtwoord: vul uw Wi-Fi Hotspots-wachtwoord in
• Validatie van servercertificaat: selecteer Altijd vragen
• EAP-methode: selecteer TTLS

==============================

Voor Windows 8.1 gebruik de volgende instellingen

Beveiligingstype: WPA2-Enterprise
Versleutelingstype: AES
Netwerkauthenticatie: Microsoft: EAP-TTLS
> Instellingen:
Clientauthenticatie > Niet EAP-methode > MS-CHAP of MS-CHAP v2 (beiden werken)
Voor je eerste keer dat je je aanmeldt zal je een venster krijgen waarin je
je grbuikersnaam en wachtwoord moet invullen (xxx@proximusfon.be)
daarna zal de dan nog eens op Verbinding Maken moeten klikken
om de certificaat te accepteren.
Volgende keer als je je verbindt gebeurt het automatisch
zonder je login gegevens opnieuw in te gegeven.

Wanneer je direct verbinding maakt met PROXIMUS_AUTO_FON
voer je direct je login gegevens in en daarna nog eens op Verbinding Maken klikken.
Het enige verschil dan is dat de Clientauthenticatie PAP is.
(PAP verstuurt het wachtwoord niet geëncrypteerd over 't netwerk en is eigenlijk "onveilig")
Reputatie 1
Beste,

volgende gegevens zijn correct ingevuld op je Android toestel?



Beste dank voor uw waardevolle inbreng. Voor mijn tablet Android werkt uw oplossing prima.
Anderzijds, voor de Lumia's met Windows 8.1 werkt dit helaas niet.
Jammer, een smartphone die niet kan aanmelden in autofon klinkt een beetje raar, maar helaas, ik slaag er maar niet in mij aan te melden. Waarom maken ze dat toch allemaal zo ingewikkeld.

Om naar deze instellingen te gaan moet je eerst naar je Wi-Fi netwerken overzicht gaan, dan lang op het netwerk van keuze drukken en daarna 'Netwerk Aanpassen' kiezen.
Hopelijk helpt dit gegeven ook voor je Windows phone.
Reputatie 1
Ziehier wat werkt volgens sommige Proximus forumleden die vroeger dit gepost hebben:
- EAP-methode: TTLS
- Phase 2-verificatie: MSCHAP of MSCHAPV2
- Identiteit: (inclusief de suffix @proximusfon.be) (je belgacom Fon username)
- Anonieme identiteit: auto@belgacomfon.be (dan word je Fon username niet in clear text doorgestuurd)
Wachtwoord: je belgacom Fon wachtwoord

Beste Elsa, voor Android werkt het nu.
Helaas voor de Lumia smartphones onder Windows 8.1 zit ik nog in de knoop, en een smartphone zou nu toch in principe het meest interessante middel zijn voor de autofon
Beveiligingstype: WPA2-Enterprise
Versleutelingstype: AES
Netwerkauthenticatie: Microsoft: EAP-TTLS : waar kan ik die instellingen vinden ?
Bij het aanmelden heb ik in EAP slechts 2 keuzes : PEAP MS-chap v2 of TTLS. Geen van beide keuzes werken.
============================

windows Phone 8.1 of tablet met windows 8.1
• Verbinden via: selecteer Gebruikersnaam en wachtwoord
• Gebruikersnaam: vul uw Wi-Fi Hotspots-login in
• Wachtwoord: vul uw Wi-Fi Hotspots-wachtwoord in
• Validatie van servercertificaat: selecteer Altijd vragen
• EAP-methode: selecteer TTLS

==============================

Voor Windows 8.1 gebruik de volgende instellingen

Beveiligingstype: WPA2-Enterprise
Versleutelingstype: AES
Netwerkauthenticatie: Microsoft: EAP-TTLS
> Instellingen:
Clientauthenticatie > Niet EAP-methode > MS-CHAP of MS-CHAP v2 (beiden werken)
Voor je eerste keer dat je je aanmeldt zal je een venster krijgen waarin je
je grbuikersnaam en wachtwoord moet invullen (xxx@proximusfon.be)
daarna zal de dan nog eens op Verbinding Maken moeten klikken
om de certificaat te accepteren.
Volgende keer als je je verbindt gebeurt het automatisch
zonder je login gegevens opnieuw in te gegeven.

Wanneer je direct verbinding maakt met PROXIMUS_AUTO_FON
voer je direct je login gegevens in en daarna nog eens op Verbinding Maken klikken.
Het enige verschil dan is dat de Clientauthenticatie PAP is.
(PAP verstuurt het wachtwoord niet geëncrypteerd over 't netwerk en is eigenlijk "onveilig")
Reputatie 1
voor Android werkt het nu.
Helaas voor de Lumia smartphones onder Windows 8.1 zit ik nog in de knoop, en een smartphone zou nu toch in principe het meest interessante middel zijn voor de autofon
Beveiligingstype: WPA2-Enterprise
Versleutelingstype: AES
Netwerkauthenticatie: Microsoft: EAP-TTLS : waar kan ik die instellingen vinden ?
Bij het aanmelden heb ik in EAP slechts 2 keuzes : PEAP MS-chap v2 of TTLS. Geen van beide keuzes werken.
Ik weet niet of je hiermee iets verder geraakt ?

To manually configure EAP-TLS or EAP-TTLS authentication on a Windows Phone 8.1 device do the following:

When selecting an SSID for a connection that you do not currently have a profile for on the phone, you are presented with a sign in screen

The default setting for the “Connect using” box displays “user name+password”. For EAP-TLS and EAP-TTLS tap the “Connect using” box.

For EAP-TLS and EAP-TTLS tap “certificate” in the drop down menu. If you have more than one certificate installed on the phone then there will be a “choose a certificate” option box.

If you select that box you will get another screen with a list of the certificates that can be used for EAP-TLS or EAP-TTLS.

Once you select the certificate it will appear in the second box. Tapping the details button will show the detail information for the selected certificate.

Tap either the EAP method TLS or TTLS in the bottom “EAP Method” dropdown.

Once everything is configured, select done, and the phone will attempt to connect to the Wireless Access Point.

Reputatie 1
Beste Elsa, super bedankt voor je gewaardeerde medewerking, maar helaas, ook dat had ik al geprobeerd, maar niks helpt.
Krijg steeds dezelfde melding :"uw telefoon kan niet aanmelden met Proximus_Auto_fon.
(Het standaard certificaat op beide toestellen is dit van Belgacom NV)
Straf toch dat de Proximus-support zelf haar klanten niet kan voorthelpen om hun applicaties te gebruiken, en je steevast doorstuurt naar andere hulpbronnen!!

Reageer