Beantwoord

Aanmelden bij netwerk

• 19 januari 2016
  • 19 reacties
  • 15570 Bekeken

Ik krijg geen berichten meer aan en ik kan niet meer gebelt worden, kan niet meer herladen. Altijd als ik één van deze probeer krijg ik een melding "niet aangemeld bij netwerk" hoe meld ik mij dan eigenlijk aan bij dat netwerk? Het ligt aan de gsm want een nieuwe simkaart helpt niet. Help mij a.u.b
icon

Beste antwoord door MarliesR 15 april 2016, 20:44

Beste Renaat,

Het kan soms zijn dat de simkaart zelf plots defecten gaat tonen. U kan dan eigenlik gewoon uw simkaart gratis laten verwisselen voor een nieuwe simkaart in een van onze Proximus shops. Daar kan met ook gerust uw toestel even testen voor de zekerheid.

Met vriendelijke groeten,

Marlies
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Als je een SIM-kaart van iemand anders in je gsm steekt, werkt die dan wel?
Op die manier kan je tenminste al uitsluiten of het aan je toestel ligt of niet...
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem al een paar keer gehad met mijn Samsung Galaxy S5 mini.
Heb het probleem telkens kunnen oplossen door gsm volledig uit te zetten en dan terug aan te zetten.
Inderdaad dit is bij mij ook zo gelukt met mijn samsung galaxy s4 mini, en sedertdien niet meer voorgehad.
Reputatie 7
Badge +6
Het is sowieso nuttig om af en toe je gsm toestel volledig uit te zetten en terug aan te zetten. Dat doe ikzelf ook regelmatig (Samsung Galaxy S5).
Reputatie 6
Badge +2
Ik zet mijn smartphone voor het slapen gaan volledig af maar dat doe ik om de batterijen te sparen want ik moet nu al om de 2 dagen de batterijen opladen en soms zelfs elke dag, moest ik mijn smartphone 24/24 laten aanstaan dan zou ik waarschijnlijk iedere halve dag mogen opladen.
Mijn gewone GSM daarentegen laat ik wel 24/24 aanstaan maar voor het slapen gaan zet ik die in de vliegtuigmodus want ik gebruik die als wekker, die GSM batterijen hoef ik maar ook om de 2 weken op te laden.
ik heb het zelfde probleem ik krijg geen oproepen en sms niet meer
ik heb ook en ander sim in geplaatst en deze werk perfect
NB: gelijkaardige post ╠═►https://nl.forum.proximus.be/mobiel-vaste-lijn-tips-tricks-14/geen-oproepen-sms-33602/index1.html#post537463

vraag aan Proximus:
ik kan geen oproepen meer ontvangen, zelf bellen lukt wel. en ja, ik heb mijn toestel al eens aan en af gezet
Er zijn momenteel nationale problemen met ons netwerk. Er wordt gewerkt aan een oplossing
Als je een SIM-kaart van iemand anders in je gsm steekt, werkt die dan wel?
Op die manier kan je tenminste al uitsluiten of het aan je toestel ligt of niet...

Nee dan werkt die ook niet
Ik heb hetzelfde probleem al een paar keer gehad met mijn Samsung Galaxy S5 mini.
Heb het probleem telkens kunnen oplossen door gsm volledig uit te zetten en dan terug aan te zetten.

Dat helpt niet bij mij, heb dat al vaak geprobeert
Het is sowieso nuttig om af en toe je gsm toestel volledig uit te zetten en terug aan te zetten. Dat doe ikzelf ook regelmatig (Samsung Galaxy S5).

Inderdaad heb die tip al vaak gehad. Maar dat helpt al niet meer
ik heb het zelfde probleem ik krijg geen oproepen en sms niet meer
ik heb ook en ander sim in geplaatst en deze werk perfect

Ik denk dat jij gewoon een nieuwe sim moet hebben dan, als een andere sim wel werkt dan moet je gewoon een andere gebruiken. Bij mij is dat niet het geval, een andere werkt ook niet bij mij.
Reputatie 1
NB: gelijkaardige post ╠═►https://nl.forum.proximus.be/mobiel-vaste-lijn-tips-tricks-14/geen-oproepen-sms-33602/index1.html#post537463

vraag aan Proximus:
ik kan geen oproepen meer ontvangen, zelf bellen lukt wel. en ja, ik heb mijn toestel al eens aan en af gezet
Er zijn momenteel nationale problemen met ons netwerk. Er wordt gewerkt aan een oplossing

Hoe zit het eigenlijk met deze oplossing ? Wordt er nog altijd aan gewerkt ?
Heb lange tijd geen probleem meer gehad maar krijg nu terug "niet aangemeld bij netwerk" als ik wil bellen en ben dan ook niet meer bereikbaar.
Als ik dan gsm opnieuw opstart is er geen probleem meer. Wel heel vervelend, krijg soms gemiste oproep en kom dan tot de conclusie dat ik al een halve dag niet bereikbaar was.
Reputatie 1
Beste Renaat,

Het kan soms zijn dat de simkaart zelf plots defecten gaat tonen. U kan dan eigenlik gewoon uw simkaart gratis laten verwisselen voor een nieuwe simkaart in een van onze Proximus shops. Daar kan met ook gerust uw toestel even testen voor de zekerheid.

Marlies
Reputatie 1
Beste Renaat,

Marlies

Misschien wel een goed id. Ga ik volgende week eens uitproberen.
Reputatie 1
Ik ben ondertussen naar de plaatselijke Proximus winkel geweest. De medewerker daar vertelde mij dat er een software probleem is bij sommige Samsung Galaxy modellen, zeker de S5 mini, wat het probleem met de "niet aangemeld bij netwerk" boodschap veroorzaakt.
De medewerker heeft mij een tip gegeven om dit probleem te voorkomen : ga naar instellingen/meer netwerken/Mobiele netwerken/Netwerkmodus en verander deze instelling van LTE/WCDMA/GSM naar WCDMA/GSM. Dit zet uw internetverbinding van 4G naar 3G.
Sinds ik deze instelling veranderd heb, heb ik een veel betere en meer constante telefoon ontvangst en heb ik geen probleem meer gehad.

Veel dank aan de medewerker van Essec Telecom Center Heusden-Zolder.
Reputatie 7
Badge +6
Nu is er al een antwoord als oplossing aangeduid, terwijl het probleem totaal ergens anders lag.:?
Inderdaad het probleem is nog niet opgelost, maar omzeilt, wat natuurlijk altijd beter is dan geen voorlopige oplossing te krijgen, 't komt eer een beetje op neer mijn auto sputter tegen en valt soms stil en je als raad krijgt, ja maar je kan er ook geraken per fiets ;-))
Het zijn altijd van die rare problemen, waarbij de ene een probleem heeft en de andere weer niet, 'k vraag mij af of Sinjoor ook dit probleem heeft bvb met zijn Galaxy mini?
Enfin, het bijzonderste is dat Renaat uit de nood geholpen werd.
Reputatie 1
Inderdaad het probleem is nog niet opgelost, maar omzeilt, wat natuurlijk altijd beter is dan geen voorlopige oplossing te krijgen, 't komt eer een beetje op neer mijn auto sputter tegen en valt soms stil en je als raad krijgt, ja maar je kan er ook geraken per fiets ;-))
Het zijn altijd van die rare problemen, waarbij de ene een probleem heeft en de andere weer niet, 'k vraag mij af of Sinjoor ook dit probleem heeft bvb met zijn Galaxy mini?
Enfin, het bijzonderste is dat Renaat uit de nood geholpen werd.

Het probleem is natuurlijk dat "niet aangemeld bij netwerk" allerlei oorzaken kan hebben. Een defecte sim kaart kan een van de oorzaken zijn, maar mijn sim kaart was niks mis mee. Een andere oorzaak is het software probleem bij sommige Samsung modellen, Samsung zou hier mee bezig zijn(??).
Je 4G netwerk uitschakelen is natuurlijk geen definitieve oplossing, maar ik ben er voorlopig mee geholpen.
Het is wel heel raar, als ik hier op mijn kamer zit heb ik 2 streepjes telefoon ontvangst als ik op het 4G netwerk zit en 4 streepjes telefoon ontvangst als ik op het 3G netwerk zit.
Dat van die ontvangst verschillen heeft te maken met de frequentie verschillen, de verzwakking is ook groter voor de hogere frequenties of anders gezegd de cellen voor 4G zouden moet kleiner zijn (zeg maar nog meer antennes) .

Reageer