aanmaningskosten en schadebeding IUSTUS

  • 2 July 2011
  • 6 reacties
  • 1595 Bekeken

Beste,

Ik probeer al enkele weken een probleem met mijn facturatie op te lossen via de telefonische facturatiedienst en via een verkooppunt maar ik word telkens van het kastje naar de muur gestuurd... Vandaar dat ik het hier eens probeer uit te leggen.

Vorig jaar, in augustus, ben ik verhuisd, ik heb netjes mijn nieuw adres doorgegeven en kreeg dan ook al mijn facturen toegestuurd.

Eind februari ben ik overgestapt naar mobistar. Sindsdien kreeg ik geen enkele factuur meer van proximus. Ik ging hiervoor naar een verkooppunt maar ze verzekerden me dat het wel eventjes kon duren, ik moest gewoon afwachten.

Een tijdje geleden kreeg mijn moeder (enkele jaren terug stond mijn gsm nog op haar naam, maar dat is al lang veranderd!) echter een brief van het incassobureau IUSTUS, een rekening van 113 euro! Daar zaten twee onbetaalde facturen bij, 21 euro aanmaningskosten en 60 euro schadebeding.

Ik heb die niet betaalde facturen opgevraagd want ik had dus niks gekregen, blijkbaar werden deze terug naar mijn oude adres gestuurd! Er is dus een fout gebeurd bij proximus. Nu is dat allemaal zeer menselijk maar dat ik nu nergens hulp krijg vind ik echt verschrikkelijk!

Ik ben eerst naar een verkooppunt geweest, daar belden ze met de facturatiedienst en ze zeiden me dat ik enkel de niet betaalde facturen moest betalen, de kosten niet. Ik heb dat direct gedaan en dan nog eens gebeld met de facturatiedienst om te zeggen dat het in orde was, ze verzekerden me dat Iustus op de hoogte zou gebracht worden.

Een week later weer een brief van Iustus, ik moest nog steeds de kosten betalen anders zouden er gerechtelijke stappen ondernomen worden.

Ik heb gebeld met Iustus, ze vroegen om een schriftelijke bevestiging van Proximus om het dossier te kunnen afsluiten, logisch!

Weer naar de facturatiedienst gebeld, deze wisten van niks, hele verhaal opnieuw gedaan, ik moest maar naar een verkooppunt gaan daar konden ze een papiertje opmaken voor Iustus.

In het verkooppunt belden ze nog een keer naar de facturatiedienst, weer één die van niks wist! Deze keer moest ik zelf naar Iustus bellen en hen doorverwijzen naar Proximus. Het lijkt me normaal dat Iustus dit niet gelooft! Iedereen kan zo wel zeggen dat hij niet moet betalen...

Een lang verhaal...

Ik ben het nu echt beu, iedere keer als ik naar de facturatiedienst bel heb ik iemand anders aan de lijn die van niks weet... Zij sturen me naar het verkooppunt en het verkooppunt stuurt me naar hen... Ik ben hier nu al twee weken mee bezig terwijl de fout toch echt wel bij proximus ligt...

Uiteraard ben ik niet van plan om kosten/schadebeding te betalen.

Met vriendelijke groeten ,

Kelly Denduyver

This topic has been closed for comments

6 reacties

klantnummer: 07762056
Kelly,Naar mijn bescheiden meningis het zoals volgt: vanaf U aanmaning via een incassatiebureau gebeurd kan Belgacom niets meer voor U betekenen en dient U te handelen via Iustus of derden.Neem eventueel contact op met een ombudsdienst.

Hope this helped...
Wanneer je betaalt hebt zou ik mij daar niet teveel van aantrekken. Klik eens op deze link voor meer info http://www.tussenstap.be/veel_gestelde_vragen_t/incassokantoren#item_379
Beste Kelly,

Ik heb deze vraag overgemaakt aan Proximus.

Aangezien het momenteel druk is, kan het eventjes duren voor ik een antwoord ontvang.

Zodra ik meer weet, breng ik u op de hoogte!


Met vriendelijke groeten,

Eva

Ondertussen zou het in orde moeten zijn.

Ik heb nog een keer gebeld naar de facturatiedienst en deze keer had ik iemand aan de lijn die heel vriendelijk was en alles geregeld heeft!

Zo snel kon het dus gaan...
Dag Kelly,

Ik heb juist vernomen dat men u heeft gebeld met de oplossing.

Hopelijk bent u tevreden met onze tussenkomt.


Met vriendelijke groeten,

Eva