Beantwoord

Aangerekende onbekende sms

• 20 januari 2016
  • 2 reacties
  • 993 Bekeken

Ik word iedere maand gefactureerd voor een sms frankrijk, ik heb geen idee naar welk nr dit zou zijn daar ik niet sms naar frankrijk. Bovendien staan er ook 4 sms2fix 7090 sms op men factuur waar ik de oorsprong ook niet van ken. Ik heb in het verleden al gevraagd ervoor te zorgen dat ik geen sms aangerekend zou krijgen die ik zelf niet verstuurd heb, dus snap niet waar dit door komt. Graag meer uitleg bij de aangerekende sms'en.
icon

Beste antwoord door Bram 21 januari 2016, 11:08

Leusken,

Wat Wim aanhaalt is enkel van toepassing voor premium diensten (0900 etc).

Jij sms't blijkbaar naar een gewoon Frans nummer en naar een Belgisch vast nummer.
Ik wil niet zeggen dat er langs onze kant nooit fouten gebeuren, maar toch even de volgende zaken nakijken:
  • Is het mogelijk dat er ergens een telefoonnummer verkeerd staat in je telefoonboek? Ipv +32 (of 0032) voor België ergens een typfout en +33 (of 0033), op die manier stuur je ongewild een sms naar Frankrijk...
  • Is het mogelijk dat je naar per ongeluk soms een sms't naar een vast nummer? Bv omdat er een vast nummer in je telefoonboek onder "gsm nummer" staat van een contact.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Goeieavond leusken,

Op deze pagina vind je alle nodige uitleg.
Een lijst met contactgegevens van dienstenleveranciers waar Proximus mee samenwerkt vindt u hier.

Voor het stoppen van betalende sms'jes kun je hier terecht.
Reputatie 6
Badge +4
Leusken,

Wat Wim aanhaalt is enkel van toepassing voor premium diensten (0900 etc).

Jij sms't blijkbaar naar een gewoon Frans nummer en naar een Belgisch vast nummer.
Ik wil niet zeggen dat er langs onze kant nooit fouten gebeuren, maar toch even de volgende zaken nakijken:
  • Is het mogelijk dat er ergens een telefoonnummer verkeerd staat in je telefoonboek? Ipv +32 (of 0032) voor België ergens een typfout en +33 (of 0033), op die manier stuur je ongewild een sms naar Frankrijk...
  • Is het mogelijk dat je naar per ongeluk soms een sms't naar een vast nummer? Bv omdat er een vast nummer in je telefoonboek onder "gsm nummer" staat van een contact.

Reageer