Aanbod zenders in HD



Toon eerste bericht

81 reacties

@ Regulus, dit is nu niet waar wat u daar allemaal zegt. Want die SD zender is namelijk niet minder als zoals ik zeg,het gaat om een zender die een twee kanaals zender is.Als je dit al verstaat? Ik heb nu op mijn zender lijst gezien en National Geographic channel SD en HD zijn twee afzonderlijke kanalen dus die kan je niet verwijderen dat SD kanaal. Dit blijft eeuwig bestaan of zal dus van naam veranderen.

Hou je beledegingen voor je zelf;Vulgaire vent.
...


Beste,

Het is helemaal mijn fout niet dat u het verschil tussen aangeboden programmas in SD of/en HD niet begrijpt en sta mij toe om aan uw identiteit te twijfelen gezien deze en vorige opmerkingen van uw kant ...
http://www.attinternetservice.com/faqs/hdtv-vs-sdtv/
dat is allemaal al lang voorbijgestreefd direct naar 8k uhd :-))))
Reputatie 7
Badge +1
Dromen zijn bedrog?🆒
Techniek staat niet stil en Rome is niet op 1 dag bebouwd.

-Vroeger was het analoog tientallen jaren en iedereen was gelukkig met zijn zwart/wit tv (was een tijd dat je met kwis 1/2 video redorder kon winnen) en wat was het in die tijd een revolutie op tv gebied toen de kleuren tv uitkwam.

-Zijn later toen overstap naar SD en iedereen was gelukkig wat een verschil met vroeger kwaliteit was erop voor uitgegaan.

- Iedere zender is nu in SD en sommige aanbieders bieden nu ook HD aan. Volgens mij einde 2016 vind je geen SD aanbod meer omdat iedere zender mee moet gaan met zijn tijd in HD omdat de UHD op komst is. Klanten verwachten tegenwoordig topkwaliteit en zenders die niet meegaan in die richting zullen dat zeker voelen in hun geldbeugel.

UHD zal nog niet voor dit jaar zijn op tv zijn volgens mij met uitzendingen wel in 2017 zal het beginnen dat ze zenders uitzenden, en dan kunnen wij beginnen klagen dat de HD zenders geen UHD aanbieden:-) Je heb wel al reeksen die in UHD uizenden bv House of cards op Netflix, beste kwaliteit ik al gezien hebt op mijn tv scherm.
Regulus Maar als ik naar NGC N (96) of NGC F (125) kijk dan zie ik idd iets verschillend zeg je en dat klopt de ene zender is in het Vlaams en de ander in het frans. Dus verschillend programma's
Reputatie 1
Badge
Regulus Maar als ik naar NGC N (96) of NGC F (125) kijk dan zie ik idd iets verschillend zeg je en dat klopt de ene zender is in het Vlaams en de ander in het frans

Ik ga straks ook eens kijken, ik denk dat Telenet die zender niet meer heeft. Ze hebben er enkelen verwijdert over enkele jaren, en ook met die hervorming naar die HD versies toe om meer plaats op de kabel te krijgen.
en even woordje aan Els " Ik heb nu op mijn zender lijst gezien en National Geographic channel SD en HD zijn twee afzonderlijke kanalen dus die kan je niet verwijderen" en gelijk heb je hoor.

Dit zijn zenders die wereldwijd aanbieden en niet ieder land is even snel zoals ons land op technisch gebied. Vergeet niet dat het aanbod in Nederlands van die zenders niet enkel is in België en Nederland hoor. Er zijn nog landen waar wij Nederlands spreken bv Nederlandse Antillen UHD zal daar zeker nog niet voor de eerste jaren zijn en er zijn nog landen hoor , wat is google gemakkelijk met opzoeken 🙂
Het is mooi van de moderators dat ze zeer veel geduld hebben voor ze iemand bannen. En die mensen krijgen voldoende waarschuwingen betreffende hun gedrag voor de beslissing genomen word om iemand te bannen.

Ben oud in mijn ogen moet er een nul tolerantie zijn betreffende schelden en mensen aanvallen en beledigen. En natuurlijk mag je iemand aanvallen als je niet akkoord bent met zijn mening. Maar doe het dan op een beleefde manier en leg je standpunt uit en ga de strijd aan met uw argumenten. En wees sportief als je ongelijk hebt gewoon toegeven hoor ( de wereld zal niet vergaan) ik heb op verschillende topics al mijn ongelijk toegegeven en leef nog.
Maar gaan terug naar het onderwerp, topic gaat over de HD zenders :-))))))))
Reputatie 7
Badge +6
Topic wordt tijdelijk gesloten wegens controle van geplaatste berichten.
Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +6
Bon,

Dit topic werd opgekuist. Alle niet-relevante berichten werden verwijderd (en dat waren er flink wat).
Gelieve vanaf nu on topic te blijven a.u.b. Het gaat hier over het aanbod van HD-zenders.
Insinuaties naar personen dat zij een alias zijn van vroegere forumleden zijn hier niet aan de orde en bovendien onjuist.

Groeten,
Wim
Ben het 100% eens met de OP , als vroegere telenet klant miste ik in het begin ook national geographic HD en vond altijd jammer dat dit in een extra betalend pakket zit.
Verder vind ik dat voornamelijk de Nederlandse omroep in HD mag worden uitgezonden want onze nationale omroep is om in slaap te vallen.

Zou een mooie toevoeging zijn voor de toekomst en mijn loyaliteit als klant te verzekeren.
Reputatie 5
Badge +2
Om France 2 ook in SD te behouden, wordt de HD-versie omgezet in SD. Op die manier blijft France 2 in SD én HD beschikbaar.
https://digitaletv.wordpress.com/2016/03/14/france-2-blijft-in-sd-en-hd-beschikbaar-bij-proximus-tv/

Ik mag enkel hopen dat Proximus meer HD gaat aanbieden zeer binnenkort, hoewel ik hiervoor vrees...
SD zenders zullen ze inderdaad niet vlug afschaffen want dan zouden klanten die nu al de dupe zijn van geen HD te kunnen bekijken nog meer gedupeerd zijn.
Eerst en vooral woordje over het topic zelf er is een onderscheid tussen Vlaanderen en Wallonië betreffende het aanbod van zenders.
Maar de prijzen voor de klanten zijn het zelfde maar in Wallonië hebben ze wel meer aanbod van zenders dan in Vlaanderen en al de Vlaamse zenders zitten er ook in het pakket van PX in Wallonië.
Vraag mij af waarom ze in Wallonië voor zelfde geld meer zenders krijgen dan in Vlaanderen?

Ben ik nog niet zeker van Elsa ik denk wel einde 2016 dat er geen SD zenders meer zijn in België of in Europa.

Op verschillende forums lees je dat in 2017 UHD de toekomst zal zijn. Die TV's bestaan al dik jaar maar je heb nog voorlopig nog geen enkele zender die uitzend in UHD, je wel al stream diensten bv Netflix die reeksen uitzenden in UHD.

Ben er zeker van lag het aan PX had iedere klant vanaf morgen UHD in zijn woning maar ze moeten in gans België de kabels aanpassen waar TN in voordeel is. Glasvezel is sneller dan koper.

In mijn ogen neem PX op dit moment te veel hooi op de vork met alles online te willen doen en ik ben als klant niets dat ik op mijn tv dan de boodschap krijg server fout. Jullie lijnen kunnen het gewoon niet aan betreffende de snelheid.
Reputatie 6
Badge +2
SD zenders zullen ze inderdaad niet vlug afschaffen want dan zouden klanten die nu al de dupe zijn van geen HD te kunnen bekijken nog meer gedupeerd zijn.

Inderdaad, dan zouden die klanten bijna geen zenders meer hebben in hun aanbod en zouden er dan klachten regenen, bij Telenet stelt zich dat probleem niet want daar kunnen alle abonnees HD ontvangen en dus kan Telenet het zich permitteren om alle SD zenders waarvan zij de HD varianten doorzenden te verwijderen met uitzondering van BBC 1, Telenet zendt die zender nog door zowel in SD als in HD maar dat komt omdat de regionale nieuwsuitzendingen op BBC 1 geen HD varianten hebben en dus wordt ofwel die uitzendingen op de HD zender onderbroken ofwel wordt een ander programma uitgezonden en wie dus naar die regionale uitzendingen wil kijken dient men op de SD zender af te stemmen.
Reputatie 6
Badge +2
Eerst en vooral woordje over het topic zelf er is een onderscheid tussen Vlaanderen en Wallonië betreffende het aanbod van zenders.
Maar de prijzen voor de klanten zijn het zelfde maar in Wallonië hebben ze wel meer aanbod van zenders dan in Vlaanderen en al de Vlaamse zenders zitten er ook in het pakket van PX in Wallonië.
Vraag mij af waarom ze in Wallonië voor zelfde geld meer zenders krijgen dan in Vlaanderen?

Ben ik nog niet zeker van Elsa ik denk wel einde 2016 dat er geen SD zenders meer zijn in België of in Europa.

Op verschillende forums lees je dat in 2017 UHD de toekomst zal zijn. Die TV's bestaan al dik jaar maar je heb nog voorlopig nog geen enkele zender die uitzend in UHD, je wel al stream diensten bv Netflix die reeksen uitzenden in UHD.

Ben er zeker van lag het aan PX had iedere klant vanaf morgen UHD in zijn woning maar ze moeten in gans België de kabels aanpassen waar TN in voordeel is. Glasvezel is sneller dan koper.

In mijn ogen neem PX op dit moment te veel hooi op de vork met alles online te willen doen en ik ben als klant niets dat ik op mijn tv dan de boodschap krijg server fout. Jullie lijnen kunnen het gewoon niet aan betreffende de snelheid.


UHD of 4K TV zenders moet men nog niet verwachten voor 2020 en dan zullen we al mogen blij zijn dat er vanaf 2020 4K TV zenders zullen opkomen
Reputatie 1
Badge
Eerst en vooral woordje over het topic zelf er is een onderscheid tussen Vlaanderen en Wallonië betreffende het aanbod van zenders.
Maar de prijzen voor de klanten zijn het zelfde maar in Wallonië hebben ze wel meer aanbod van zenders dan in Vlaanderen en al de Vlaamse zenders zitten er ook in het pakket van PX in Wallonië.
Vraag mij af waarom ze in Wallonië voor zelfde geld meer zenders krijgen dan in Vlaanderen?

Ben ik nog niet zeker van Elsa ik denk wel einde 2016 dat er geen SD zenders meer zijn in België of in Europa.

Op verschillende forums lees je dat in 2017 UHD de toekomst zal zijn. Die TV's bestaan al dik jaar maar je heb nog voorlopig nog geen enkele zender die uitzend in UHD, je wel al stream diensten bv Netflix die reeksen uitzenden in UHD.

Ben er zeker van lag het aan PX had iedere klant vanaf morgen UHD in zijn woning maar ze moeten in gans België de kabels aanpassen waar TN in voordeel is. Glasvezel is sneller dan koper.

In mijn ogen neem PX op dit moment te veel hooi op de vork met alles online te willen doen en ik ben als klant niets dat ik op mijn tv dan de boodschap krijg server fout. Jullie lijnen kunnen het gewoon niet aan betreffende de snelheid.


UHD of 4K TV zenders moet men nog niet verwachten voor 2020 en dan zullen we al mogen blij zijn dat er vanaf 2020 4K TV zenders zullen opkomen


Dat is eigenaardig dat er in één land onderscheid word gemaakt tussen Vlaanderen Brussel en Walonië. Ik denk dat die UHD zenders nu nog wel niet direct voor morgen zijn hoor. Ten vroegste 2020. Tvs kan je natuurlijk al kopen die er voor uitgerust zijn.
Reputatie 6
Badge +1
Dat is wel de moeite, dus als ik het goed begrijp bestaat France2 SD niet meer, maar gaat men toch zelf een extra SD versie maken om dit te kunnen blijven doorgeven. Ik snap natuurlijk wel dat je er voor zorgt dat je klanten in Wallonie en Brussel die geen toegang hebben tot HD content de in dat gebied vrij populaire zender niet wil afnemen. Maar wij willen aan Nederlandstalige kant toch eindelijk ook eens buitenlandse Nederlandstalige HD zenders (NPO) in het aanbod. Dat kan dan blijkbaar niet.
Reputatie 1
Badge
Dat is wel de moeite, dus als ik het goed begrijp bestaat France2 SD niet meer, maar gaat men toch zelf een extra SD versie maken om dit te kunnen blijven doorgeven. Ik snap natuurlijk wel dat je er voor zorgt dat je klanten in Wallonie en Brussel die geen toegang hebben tot HD content de in dat gebied vrij populaire zender niet wil afnemen. Maar wij willen aan Nederlandstalige kant toch eindelijk ook eens buitenlandse Nederlandstalige HD zenders (NPO) in het aanbod. Dat kan dan blijkbaar niet.

Ik denk dat dit wel gaat en dit is een eeuwen oud verhaal, en dat kent iedereen denk ik. Want als een zender zich aanbied bij een operator moet deze over de brug komen. Dus zie ik maar drie mogelijkheden. Of wil Proximus niet zoveel betalen. Vraagt men bv. Meer als bij Telenet wat zij dus niet weten. Of bied men die zender niet aan bij Proximus en bij Telenet wel. Zoals Fox. Ik heb nu deze 2 operators genomen omdat ik bij Telenet zit. En ook denk dat daar het probleem zit. Je moet ook weten dat HD zenders een pak geld kosten. En ik ken nu niet de financiën van beiden.
Alexander zal zoals je zegt zal wel iets van 2020 dat de tv zenders UDH aanbieden.

Heb niet veel verstand van computers maar met wat ik lees links en rechts Heeft Telenet meer HD zenders dan Proximus en de reden ervoor is dat de kabel het aankan en de koperdraad niet.

En denk niet Els 3 dat er bij de onderhandelingen van zenders en operator over SD en HD daar het probleem ligt. Ik als zender wil uitzenden in HD de concurrentie zend al uit in HD uit ,dus ik wil ook in HD uitzenden. Wel aan de prijs dat operator wil betalen voor om die zender te hebben.

Fox zag ik ook graag in het aanbod van Proximus Els 3. Blijkbaar lukt het niet bij PX om dat te doen en bij nieuwe speler op tv Mobistar wel https://www.mobistar.be/nl/producten-en-diensten/mobistar-internet-tv

PX zou beter ons eens uitleg geven over wat wij hier schrijven.
Reputatie 1
Badge
Ik denk dat FOX evengoed hier al had kunnen staan. Mits het gene ik hier vooraf al aangaf. Dat is Dat de zender aangeboden moet worden, en dat Proximus met voldoende geld over de brug komt.
Het is dus idd kompleet nutteloos gebleken om hier uit te leggen dat SD/HD totaal niets te zien hebben met "uitzending" (behalve misschien voor sateliet TV) maar enkel met de manier waarop een TV signaal "verpakt", doorgestuurd en ontvangen wordt. Maar dat is dus nog de laatste nutteloze draad niet. pppfff
Reputatie 6
Badge +2
Moet je eens wat weten, Vitaya zendt nu in HD uit maar dan enkel voor Telenet abonnees want hier bij Proximus is die zender nog altijd in SD te bekijken
Heb ik ook op twitter gelezen, maar of Proximus gaat volgen dat is niet bekend.

Reageer