Beantwoord

9 HD zenders vanaf 18 september? Waaronder NPO, Vitaya en Spike

  • 11 September 2017
  • 39 reacties
  • 2169 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
Volgens een medewerker van het Franstalige PX forum zouden volgende zenders vanaf 18 september in HD worden doorgegeven in het basisaanbod. De zenders van France Télévisions zijn ook door hen bevestigt aan een klant.

Kan iemand van de Nederlandstalige moderatoren dit bevestigen?

🔹 France 3 HD
🔹 France 4 HD
🔹 France 5 HD
🔹 Nickelodeon Spike HD
🔹 NPO 1 HD
🔹 NPO 2 HD
🔹 NPO 3 HD
🔹 Vitaya HD
🔹 ARTE Belgique HD

(https://fr.forum.proximus.be/chaines-tv-series-et-films-33/france-3-4-5-et-arte-en-hd-42221/index1.html#post591732)
icon

Beste antwoord door AntonellaD 13 September 2017, 14:41

Bekijk origineel

39 reacties

Vanaf wanneer mogen we BBC 1 en 2 in HD verwachten?
teletekts
teletekst is terug beschikbaar op NPO zenders.
En je uitleg klopt volledig, had deze uitleg ook gekregen van prox medewerker via chat, en dan beweren er nog dat de chatfunctie niet goed werkt 😉
Reputatie 6
Badge +2

Ondertitelingen zijn beschikbaar op NPO 1/2/3 HD door te drukken op de OK-knop -> Ondertitels -> NL aanduiden en bevestigen. Teletekst zelf is enkel op de SD-versies beschikbaar voorlopig.

voor wat dient die default keuze "Automatisch" dan eigenlijk?


Geen idee. Die functie werkt volgens mij niet. Ik heb nog geen ondertitelingen zien verschijnen als ik "Automatisch" aanduid. Er verandert niks. Het is pas als je een taal aanduidt (bv: NL), dat er ondertitelingen verschijnen.


Ik heb dat eens uitgeprobeerd en dat is het volgende: als men op automatisch zet dan verschijnen de ondertitels enkel als er geen Nederlands wordt gesproken dus de gewone open ondertiteling, als men op NL zet dan verschijnen altijd ondertitels ook als er Nederlands wordt gesproken dus de ondertiteling voor doven en slechthorenden en als men op gedeactiveerd zet dan verschijnen er nooit ondertitels.
Reputatie 7
Badge +2
Je favoriete programma in NOG betere beeldkwaliteit? Check! Want op maandag 18 september geven we een reeks zenders een boost, met een aparte hd-versie. Helemaal inbegrepen in je basisaanbod.
Dit zijn ze: > klik hier

of kijk hier direct in het onderstaand bericht


Vreemd dat deze post gedateerd is van 1/8 en nu pas bekend wordt.

In het Franstalige Entertainment aanbod krijgen ze trouwens ook nog District Crime uit de stal van AB Groupe. (https://www.proximus.be/fr/id_b_cr_channel_changes_proximus_tv_sept17/particuliers/decouvrir/news/bits-and-bytes/changement-de-chaines-proximus-tv.html).

Toch kleine teleurstelling dat er weer in het entertainment channels FR een zender bij komt terwijl ze al meer zenders bevatten voor dezelfde prijs nl:. 20 zenders waarvan 9 in HD. Dat worden er dus 21. En bij entertainment channels NL 17 zenders waarvan 7 in HD en er verdwijnt er dus 1 HD zender van. Dat worden er dus 16 met slechts 6 in HD. Dat is toch wel een groot verschil voor dezelfde prijs.

Er is wel nog geen informatie over het contract met Turner (cnn, cartoon, ...) en dus TCM Cinéma zou nog uit dat aanbod kunnen verdwijnen op 1 oktober, maar dan hebben ze nog 20 zenders versus 16.

Wat zal PX doen aan deze ongelijkheid?
Reputatie 5
Badge +2

Ondertitelingen zijn beschikbaar op NPO 1/2/3 HD door te drukken op de OK-knop -> Ondertitels -> NL aanduiden en bevestigen. Teletekst zelf is enkel op de SD-versies beschikbaar voorlopig.

voor wat dient die default keuze "Automatisch" dan eigenlijk?


Geen idee. Die functie werkt volgens mij niet. Ik heb nog geen ondertitelingen zien verschijnen als ik "Automatisch" aanduid. Er verandert niks. Het is pas als je een taal aanduidt (bv: NL), dat er ondertitelingen verschijnen.
En weer geen ARD en ZDF in HD!

Ondertitelingen zijn beschikbaar op NPO 1/2/3 HD door te drukken op de OK-knop -> Ondertitels -> NL aanduiden en bevestigen. Teletekst zelf is enkel op de SD-versies beschikbaar voorlopig.

voor wat dient die default keuze "Automatisch" dan eigenlijk?
Reputatie 5
Badge +2
Wat een verschil in beeld zeg bij alle nieuwe HD-versies. Super! Hopelijk stopt het hierbij niet! 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Er is wel GEEN teletekst meer beschikbaar op N po 1 -2 -3;
nog iemand dat probleem.


Dat zal plezant zijn voor doven en slechthorenden, die mensen zijn 2 keer gestraft, de eerste keer door het feit dat hun gehoor slecht is en de tweede keer moeten ze het met een mindere beeldkwaliteit (SD) doen aangezien er op de HD zenders geen teletekst is en dus ook geen ondertitels, als dat geen discriminatie is dan weet ik het ook niet.
Proximus moet er iets aan doen want de fout ligt bij hen, bij Telenet worden die 3 NPO zenders reeds 2 jaar in HD doorgezonden en daar is er wel teletekst.


Ondertitelingen zijn beschikbaar op NPO 1/2/3 HD door te drukken op de OK-knop -> Ondertitels -> NL aanduiden en bevestigen. Teletekst zelf is enkel op de SD-versies beschikbaar voorlopig.
Nederlandstalige zenders
Vitaya HD 39
Nickelodeon Spike HD 160
NPO 1 HD 80
NPO 2 HD 81
NPO 3 HD 82
Franstalige zenders
ARTE Belgique HD 87
France 3 HD 49
France 4 HD 85
France 5 HD 86
Extra muziek in je Entertainment Channels ...
Onze tv-bundel met (tot nu toe) 12 zenders vol films en series, breidt uit. We voegen liefst 5 muziekzenders toe aan dit pakket. Klassiek, pop of rock: voor ieder z’n goesting!
Brava 110
Mezzo Live HD 177
MTV Hits 175
MTV Live HD 163
VH1 172
... en History Channel NL
Sinds 1 september wordt de zender volledig uitgezonden vanuit Nederland, in plaats van het Verenigd Koninkrijk. Dit betekent dat de programmering nu veel meer is afgestemd op jullie smaak. Afspraak op kanaal 113!
... maar zonder SundanceTV
Eind september trekt de zender helaas de stekker uit het stopcontact. Helaas, maar niets aan te doen. We zoeken momenteel een minstens even interessante opvolger voor jullie!
ABXplore, de opvolger van AB4
Eentje voor als je graag eens iets in het Frans bekijkt op je tv. Sinds 13 september is de zusterzender van AB3 veranderd van naam én concept. Op ABXplore vind je nu een pak documentaires rond avontuur, auto’s en extreme beroepen. Helemaal gericht op de moderne man. Al zijn de vrouwen ook welkom, natuurlijk!

Ook te bekijken in het Vlaamse basisaanbod, op kanaal 242.
Je favoriete programma in NOG betere beeldkwaliteit? Check! Want op maandag 18 september geven we een reeks zenders een boost, met een aparte hd-versie. Helemaal inbegrepen in je basisaanbod.
Dit zijn ze: > klik hier

of kijk hier direct in het onderstaand bericht
Reputatie 7
Badge +2
en voor wie het Entertainment pakket heeft: mtv live HD, vh1 classic, mtv hits fr, mezzo HD en brava HD werden blijkbaar ook terug toegevoegd.

Dat is fantastisch nieuws. Die zenders die verdwenen earen bij tuttimus waren al lang een frustratie bij veel kijkers. Dankjewel PX
Reputatie 6
Badge +2
France 3 HD kanaal 49, France 4 HD kanaal 85, France 5 HD kanaal 86 en ARTE HD kanaal 87.
Reputatie 6
Badge +2
Er is wel GEEN teletekst meer beschikbaar op N po 1 -2 -3;
nog iemand dat probleem.


Dat zal plezant zijn voor doven en slechthorenden, die mensen zijn 2 keer gestraft, de eerste keer door het feit dat hun gehoor slecht is en de tweede keer moeten ze het met een mindere beeldkwaliteit (SD) doen aangezien er op de HD zenders geen teletekst is en dus ook geen ondertitels, als dat geen discriminatie is dan weet ik het ook niet.
Proximus moet er iets aan doen want de fout ligt bij hen, bij Telenet worden die 3 NPO zenders reeds 2 jaar in HD doorgezonden en daar is er wel teletekst.
Dat doet hij bij mijn vader op zij v5C ook, de HD's op de nummers zetten waar vroeger de SD's stonden.
Reputatie 7
Badge +1
Klopt maar dat is op HD versie van NPO zenders. Op de gewone is er wel teletekst. Ook vreemd op de Compact V5 zet hij de HD zenders automatisch over op nummer 15, 16 en 17 waar ik ze op heb staan op de gewone V5 niet. Is dit normaal.
Er is wel GEEN teletekst meer beschikbaar op N po 1 -2 -3;
nog iemand dat probleem.
Reputatie 7
Badge +1
just nog ard zdf en rtl all in hd en ik bent content

Bedankt PX. Maar vergeet ook de BBC zenders dan niet.
Reputatie 3
en voor wie het Entertainment pakket heeft: mtv live HD, vh1 classic, mtv hits fr, mezzo HD en brava HD werden blijkbaar ook terug toegevoegd.
Reputatie 2
just nog ard zdf en rtl all in hd en ik bent content
Reputatie 3
Nick/Spike HD op 160
Reputatie 3
Vitaya HD op 39
Reputatie 3
Badge
Inderdaad...eindelijk de beloofde HD-zenders!!
Dankjewel Proximus!!
Reputatie 1
Ja, het is zover. Ze zijn er eindelijk, NPO1 , NPO2 en NPO3 in HD op 80,81 en 82.

Reageer