720 of 1080

  • 14 August 2014
  • 3 reacties
  • 372 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Zijn er zenders op Belgacom die in 1080 uitzenden of is dat allemaal 720? Ik vermoed allemaal 720 (al lijkt VTM HD veel beter dan eenHD)


Laat ik beter de decoder upscale doen naar 1080 of mijn TV?




3 reacties



Het feit dat Belgacom hiervoor je decoder wisselt toont aan dat het dus wel zou moeten werken, wat het bij mij ook doet.



En waarom werkt het dan niet bij sommigen, het is niet alleen Alexander die dat gemeld heeft ook de tester waarvan de uitleg op het blog en nog zovelen anderen en niet op dit forum alleen. Het zal voor deze mensen niet veel aarde aan de dijk brengen als het bij u wel werkt wat het ook in theorie ook zou moeten doen dat vind je ook allemaal terug op het internet maar daar ben je vet mee als het niet werkt.


Ik geloof dat je familie bent van nog een ander forum lid hier verlicht :)





En al van alles geprobeerd, alle tips op internet forums enz. tot zelf het omwissemen van decoders, niks helpt






Het feit dat Belgacom hiervoor je decoder wisselt toont aan dat het dus wel zou moeten werken, wat het bij mij ook doet.






Ik geloof dat je niet goed kunt lezen wat Elza hier voot u al meer dan één keer gepost heeft,






Ik had het niet over wat Elsa zegt, maar over wat er in de blog staat.





EDIT: vervelend quote-systeem, is er geen mogelijkheid om rechtstreeks html of bb-code te typen?


Het internet staat vol met fouten trouwens , dus verschillende bronnen raadplegen is altijd aangeraden en zal dit ook uitwijzen.






Uiteraard, dat geldt ook voor die blog.






wie geen blog schrijft zal ook geen fouten schrijven






Het is niet omdat iemand geen blog schrijft, dat hij anderen niet op fouten mag wijzen. Beschouw dat niet als een verwijt, maar als een opportuniteit.






want verder kan je lezen dat het wel wordt ondersteunt en dat weet je ook, want daarom heb je het woord DTS ineens geschrapt






Ik heb DTS vervangen door surround omdat dat voor de meeste mensen beter leesbaar is (moest trouwens Dolby Digital zijn ipv DTS).


Verder staat er wel degelijk:


Pas op! een gehuurde HD-film is meestal Dolby Digital


maar zijn trailer is gewone Dolby Prologic

als je een film huurt in HD heb je geen geluid, tijdens de trailer wél.

op te lossen door een optische kabel te gebruiken i.p.v. een HDMI



Dit klopt niet, over HDMI heb je ook surround geluid tijdens de film.



Reageer