50% verlies met opnames in de toekomt

  • 27 August 2015
  • 91 reacties
  • 880 Bekeken

Op dit forum en op andere forums lees je dat Proximus enkel in de toekomst nog de mini aanbied als decoder. Wat inhoud dat al de nieuwe klanten enkel de mogelijkheid hebben om 1 programma online op te slaan en niet op de harde schijf. Oudere klanten bv met V5, V4, enz... die kunnen opnemen op harde schijf kunnen 2 programma's opslaan eentje op schijf en eentje online. Beide klanten betalen evenveel en hebben niet dezelfde mogelijkheden is dat geen discriminatie bij een nieuwe klant?


Lees dat Proximus via software update al de oudere decoders met harde schijf die functie zal uitslakelen om op te nemen op harde schijf zodat het zal komen zoals bij de nieuwe klanten 1 opname online.


Het kom er op neer dat binnenkort wij nog 1 programma gaan kunnen opnemen in plaats van 2 opnames. Wat ik al paar maanden hier op het forum zegt dat Proximus een verborgen agenda geeft met de zenders omdat 2/3 van de klanten opnemen om de reclame te kunnen door te spoelen.


Graag had ik van Proximus hier een antwoord met wat ik lees en zonder veel blabla op mijn één vraag. Wat is de toekomst 1 of 2 opnames voor de klanten

91 reacties

@patrick;zal ik een antwoord geven.Ik denk gewoon dat jij het niet goed snapt.Denk jij nu echt dat een zender (commerciële) kan blijven bestaan zonder inkomsten van anderen.Het is ook eender van waar ze komen.Die productie maatschappijen, studio's en dergelijke leven van niets anders.Anders kan dat nooit blijven bestaan,en is die zender na 2 dagen al direct gedoemd te verdwijnen.
Marleen ik heb zelf niets tegen reclame en van mij mag het blijven zoals het nu is.Meer hoeft nu ook niet want op RTL geloof ik kunnen ze soms een beetje overdrijven.Maar zenders hebben die reclame nodig.En hier begrijpen enkelen dat niet.En ik zou graag gewild hebben dat ze dat invoerden voor spoelen dat je moet betalen.Dan zal men leren wat reclame is;Met een keuze die je kan instellen.Spoelen toelaten ja,nee.Als je nee zet bij je installatie van je decoder ben je verplicht die reclame te zien zoals nu.Zet je ja,kan je alles doen spoelen en terug spoelen.Maar dit word dan ook aangerekend.
@patrick dit heeft niets met zandkorrels te maken dit is een prijs die je hoeft te betalen. Zoels ik al zei denk je dat het dan goedkoper zou uitkomen moest proximus het door-en terugspoelen gaan aanreken?Want dit is perfect mogelijk.Gewoon aanpassing van de software.Ik denk dat je dan wel wat meer dan 5€ kwijt bent.
Marleen weet jij nog toen we de eerst dag,dat ze bij de vroegere brt die reclame blokken ginggen gebruiken?wij hebben toen gesleurt,man man miserie miserie.Zwaar dat da was.
Reputatie 7
Badge +1
Je wordt in het begin van het seizoen met zoveel nieuwe programma's overspoeld, dat je keuzes moet maken na ze eens uitgeprobeerd te hebben. TV replay+ is hier het ideaal instrument voor, vooral met de doorspoelfunctie, en dus is het me die 5€ wel waard. Aan het meeraanbod van Play van Telenet heb ik helemaal geen behoefte. Maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk.


En de reclame op de VRT is voor en na de programma's, zodat je niet elke 10 minuten onderbroken wordt. Dat is ook de reden waarom wij merendeels uitgesteld kijken vooral naar commerciële zenders.
Reputatie 6
Badge +2
Ken, bij de MEDIALAAN zenders (VTM, 2 BE, ...enz) heb je wel Terugkijk TV maar men kan niet vooruitspoelen wegens geen overeenkomst tussen Proximus en MEDIALAAN, bij de andere zenders kan men wel vooruitspoelen met Terugkijk TV.
Ja, ik begrijp een beetje wat je wil zeggen sinjoor.Er zijn ook al zoveel programas, en play,of play-more is goed voor de film liefhebber omdat het dan al een stuk duurder is.Maar je moet dan ook het aantal zenders erbij nemen,dat is bijna het ganse aanbod van telenet.Dus dit is ook niet mis,en dan zijn je films nog eens gratis.Dit heb je dus niet als je Netflix neemt of in de tv gids bij proximus gaat snollen.hiervoor moet je dan wel 24.95€ betalen.
@Alexander voor mij hoef je die medialaan niet in drukletters te zetten,want mijn ogen zijn nog goed.Dat heeft de oogarts althans toch gezegd.In ieder geval zal ik dit eens nagaan als ik eens iets zie van die zenders in terugkijk tv.
Reputatie 1
@Ken, de schrijfwijze van MEDIALAAN is wel degelijk in drukletters zoals Alexander schreef.
@Jorim ja dat kan best zijn,maar het was dan maar voor te zeggen dat mijn ogen nog altijd goed zijn en dat dit voor mij niet in drukletters moet.
Amaai veel reacties en tof dat de mensen reageren.


Gaan beginnen met Sinjoor klopt wat je zegt iedere zender wil de meeste kijkers en hun inkomsten komen van reclame wat ik snap. Die zenders hebben daarvoor al Proximus en de andere aanbieders voor de rechtbank gesleurd en voorlopig iedere keer verloren en ze blijven maar in beroep gaan. Wat ik niet logisch vind is dat Proximus 5 euro aanrekent om de reclame te kunnen doorspoelen bij tv replay. En je zal wat ik ook denk Sinjoor ergens een verborgen agenda zijn. Het is nu echt DROEVIG geworden dat een klant nu moet betalen om de reclame te kunnen doorspoelen.


komen nu bij Else 🙂 klopt op dat gebied is Proximus eerlijk, ze zeggen wil je geen reclame kost je maandelijks 5 euro met voor uitspoelen opnemen enz¨...


Ken klopt ook met wat je zegt bij gewone mens is dat logisch maar bij Proximus kijken ze niet naar de mensen wel naar de cijfers zoals ieder firma. Heb geen bal verstand van computers buurjongen geeft programma popcorn geïnstalleerd geen flauw idee hoe het werk maar bespaar mij nu zeker maandelijks 50 euro aan films die ik anders met betalen en die nu gratis zijn.


ik gebruik enkel tv replay op één en canvas daar zijn er geen reclameblokken




Reputatie 7
Badge +1
Ja Patrick, dan is het voor jou gratis natuurlijk. Af te wachten wat er nog gaat gebeuren met nPVR en het doorspoelen van reclame. Trouwens, TV replay+ is niet alleen nuttig voor het doorspoelen van reclame. Bij het herstarten van een programma gebeurt het regelmatig dat het vorige programma uitgelopen is en het dus b.v. 10 minuten later begint. Met TV replay moet je dan 10 minuten blijven kijken naar het vorige programma! Dat is trouwens de voornaamste reden waarom ik die 5€ voor TV replay+ wil betalen.
Ik heb nog met een PX technieker gesproken en die zegt ook in de toekomst alleen nog decoders zonder harde schijf alle opnames op server, maar hij beweerde dat hij ook nog verder geen details wist en er ook nog veel zaken onduidelijk waren voor hem!
@patrick;waar haal jij die 50€rs aan films uit?Ik denk dat er een misverstand is.Als je terugkijk tv hebt heb je bij play-more voor 24,95€, 2000 series en films voor 0€.En bijna 80 zenders.Ik zal ze straks tellen want er zit radio tussen.Als je dit bij proximuq dozt haal je noeit dit aantal zenders en kan je geen film zien voor 0€.
Reputatie 7
Badge +1
Voor bepaalde diensten van Play en Play More van Telenet beschik je best ook over een Telenet internet abonnement. (al wat over Yelo play loopt)


Ik denk niet dat TV bij Proximus nog apart in het aanbod zit, enkel in een pack: het minimum is een pack met Vaste Lijn en TV voor 35,75€ (dat hebben er 2 in onze familie), volgende Internet Comfort met TV: 53,95€.


Bij Telenet kan je nog dig. TV (incl. kabelabonnement) hebben voor 24,70€ incl. digicorder (8,70€), wat je kunt verminderen met een CI+module in een TV met aangepast slot; dan kan je met een kabelabonnement voor 19€ toekomen (zonder digicorder dus). Opnemen kan dan nog met een Smart-TV via USB, maar dan wél maar een programma tegelijk, dus ook niet overlappende.
Reputatie 7
Badge +1

Ik heb nog met een PX technieker gesproken en die zegt ook in de toekomst alleen nog decoders zonder harde schijf alle opnames op server, maar hij beweerde dat hij ook nog verder geen details wist en er ook nog veel zaken onduidelijk waren voor hem!



Elsa, wat gaan ze dan doen met al die mensen die nu nog een V4 of V5 hebben gekocht? Weggesmeten geld? Akkoord, ik gebruik nu al voor 85% met nPVR of TV replay+, en kan me ook nog redden met de digicorder van Telenet (wat gaan die trouwens dan doen?), maar ik vind het toch een rare evolutie. Alsof ze steeds meer controle willen hebben over je kijkgedrag en wat je met je opnames doet. Over al wat op servers staat, heb je niet écht controle meer toch?


Ik hoop dat ze daar nu eindelijk eens duidelijk gaan over communiceren!
Gewoon aan de huur die ik uitspaar om films te huren Ken bij Proximus. Heb die nu die films gratis via dat programma. En 80 zenders dat klopt ook wel ongeveer maar daar ben ik niets mee 2/3 van het aanbod bekijk ik nooit heb geen bal interesse in die kanalen spreek geen Duits Spaans Italiaans of Engels. Zouden beter de klant de keuze laten en per zender laten betalen ik heb er ik maar 12 zenders nodig al de rest kan de pot op.

Zouden beter de klant de keuze laten en per zender laten betalen



Dat is iets wat ideaal zou zijn volgens mij en wat ik hier al dikwijls aangehaald heb (nu wel al een tijd geleden), maar ik denk dat dit heel moeilijk te regelen valt, in die zin dat ze nu weten wat ze binnen halen aan inkomsten door een vast basis pakket, dus zoveel TV klanten dus zoveel komt er binnen en zoveel kunnen we uitgeven aan die zenders samen die in dat pakket zitten. In het ander geval weten ze totaal niet hoeveel zenders en de welke een TV klant gaat nemen en voor hoe lang gaat die zender x nemen en dan mss overschakelen naar een ander zender y enz...
Inderdaad Sinjoor nu zitten de mensen met veel te veel vragen of toch deze die het al weten dat er in toekomst geen decoders meer zullen ter beschikking zijn met HDD en dus ook geen PVR meer!

Zouden ze dan mss uit stiksteken kunnen afleiden dat er maar een minderheid echt behoefte heeft om een opnames heel lang te kunnen bewaren???


Het is nu wel persoonlijk wat ik zeg, maar ik heb echt geen behoefte aan een opname die 60 dagen blijft staan, als ik ze in de eerste 14 dagen niet bekeken heb, of zelf nog minder, dan stel ik vast dat ik die later toch nooit meer bekijk, natuurlijk weet ik niet, in percentage uitgedrukt van het totaal aantal TV klanten, hoeveel daar ook zo over denken , dat is weer wat anders, zeker niet diegenen die hier op het forum komen of op sociale media om te klagen dat PVR zal wegvallen, dat is evident, maar is dat de grote meerderheid! dat zal de doorslag geven volgens mij voor Prox zijn beslissing om het af te schaffen, enfin ik ben maar luidop aan het denken hé Sinjoor, en ik kan er ook totaal neffens zitten met mijn redenering en trekken ze het zich gewoon niet aan wat de klanten denken !!!!! ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Ja Elsa, ik moet toegeven, dat ik opnames (vroeger met nog 30 dagen) soms tot op het randje van nog 1dag liet staan, en dan nog verplicht was ze nog snel op DVD-HDD over te kopiëren als ik ze niet wou verliezen. Nu duurt het al 2 maanden voor ze verlopen zijn, en dus is er nu nog geen enkele verlopen. Maar die 60 dagen helpen me niet écht vooruit. Om bij te houden is 60 dagen te kort, om uitgesteld te kijken inderdaad te lang, omdat het dan onoverzichtelijk wordt, en dan heb ik nog maar één decoder! Met meerdere decoders moet dat nogal chaotisch zijn! Tenzij ze het (zoals in een ander topic eens gevraagd) de mogelijk creëren om submappen per gebruiker/decoder te maken...
@sinjoor ik heb dus zoals ik zei,mijn zenders geteld,en kom op ongeveer een 240 zenders.tv en radio.Wat zit daar dus nog bij.Ik heb een pack bij telenet daarom is het daar nu ook veel goedkoper.vroeger waren prijzen tussen belgacom en telenet veel meer uitgesproken dan nu.nu liggen ze digter bij elkaar.Vorige maand betaalde ik 130€ nu slechts 90€;Daarbij heb je je 2000 films ik heb dus ook het Franse pakket en het sport pakket.
Het heeft ook allemaal niet te maken vind ik met het aantal zenders,of naar wat of naar hoeveel je kijkt.als je op een satelliet kijkt zie je duizenden zenders,en daar zie je er misschien ook maar een 20 tal van.
Reputatie 5
@ Patrick,ik zo toch maar oppassen met u popcorn:


http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/2442041/2015/09/01/Filmstudio-sleept-Popcorn-Time-gebruikers-voor-de-rechtbank.dhtml" target="_blank


knipoog




Oeps Jamo had geen flauw idee dat het niet legaal is dat programma, buurjongen had dat geïnstalleerd voor mij op de pc. . Intussen beetje google gedaan en klopt wat je zegt. en volgende gevonden.


http://www.demorgen.be/technologie/netflix-bibbert-voor-popcorn-time-maar-u-zou-dat-beter-ook-doen-a2196550/


Ik kijk naar mijn geldbeugel en ik kijk enkel naar de film en dat is het neem hem niet op. Denk niet dat last zal hebben met 2 a 3 films per week dat ik bekijkt 🙂 maar thx voor de info


Ik zou eerder iemand verwittigen als hij een legaal programma gebruikt want dan ben je toch geen echte belg zenne duivel


die programma's en openvpn worden al lang gebruikt om zich als bvb een americaan voor te doen, dus er ligger er maar weinig wakker van denk ik.

Reageer