50% verlies met opnames in de toekomt

  • 27 August 2015
  • 91 reacties
  • 880 Bekeken

Op dit forum en op andere forums lees je dat Proximus enkel in de toekomst nog de mini aanbied als decoder. Wat inhoud dat al de nieuwe klanten enkel de mogelijkheid hebben om 1 programma online op te slaan en niet op de harde schijf. Oudere klanten bv met V5, V4, enz... die kunnen opnemen op harde schijf kunnen 2 programma's opslaan eentje op schijf en eentje online. Beide klanten betalen evenveel en hebben niet dezelfde mogelijkheden is dat geen discriminatie bij een nieuwe klant?


Lees dat Proximus via software update al de oudere decoders met harde schijf die functie zal uitslakelen om op te nemen op harde schijf zodat het zal komen zoals bij de nieuwe klanten 1 opname online.


Het kom er op neer dat binnenkort wij nog 1 programma gaan kunnen opnemen in plaats van 2 opnames. Wat ik al paar maanden hier op het forum zegt dat Proximus een verborgen agenda geeft met de zenders omdat 2/3 van de klanten opnemen om de reclame te kunnen door te spoelen.


Graag had ik van Proximus hier een antwoord met wat ik lees en zonder veel blabla op mijn één vraag. Wat is de toekomst 1 of 2 opnames voor de klanten

91 reacties

Die informatie zal wel niet kloppen van maar één nPVR opname.


Proximus ging hierover meer uitleg geven, en hopelijk zullen dan al die geruchten uit de wereld geholpen worden.


Ik lees daar ook veel over maar eigenlijk zijn dit geen echte officiële aankondigingen van Proximus zelf.


Het spijtige is altijd dat de medewerkers hier blijkbaar nog niks met zekerheid mogen over zeggen, hopelijk mag dat binnenkort wel.


Ik ben eveneens benieuwd wat het grote nieuws gaat worden, hopelijk valt het ook mee.
Reputatie 7
Badge +1
nPVR is wel onbeperkt hoor. Waar haal je het vandaag dat je met nPVR (netwerkopnames) maar één programma kunt opnemen? Het is juist het voordeel van Proximus dat je bijna onbeperkt ook samenvallende programma's kunt opnemen en die dan gedurende 60 dagen kunt bekijken. Trouwens, de hardeschijfopnames (PVR) kan je ook maar zolang bekijken als je een abonnement hebt met Proximus TV (en zolang de decoder niet stukgaat). Ook als je die decoder gekocht hebt. Zonder lijnverbinding zijn die decoders dode dingen, want het eerste wat er gebeurt als je die opzet is checken of er een verbinding is met het TV-netwerk. Je moet maar eens proberen de UTP (ethernet) kabel uit te trekken. Bij Telenet is dat trouwens net hetzelfde, alleen kan je daar 2 gelijklopende hardeschijfopnames doen en tegelijk nog naar een 3e live kijken (3 streams mogelijk). Nochtans biedt Telenet ook VOD en Play aan (Play is TV replay bij Proximus) wat ook rechtstreeks van de servers gestreamd wordt bij weergave. Proximus zal echter over een veel grotere servercapaciteit beschikken denk ik. Daarom is het niet nodig van 3 streams aan te bieden.
@ Sinjoor,

Het ergste is dat er veel te veel onofficiële berichten de ronde doen op het internet en op sociale media.


Als het officieel bericht is van Proximus zelf of ergens de krantenkoppen haalt dan zal het wel geen kwakkel meer zijn.

De geschiedenis heeft ook geleerd dat dergelijk nieuws (vernieuwingen) nog vlugger de krantenkoppen haalt omdat Procimus die aan hun gecommuniceerd heeft, dan dat Proximus die zelf publiceert op hun site of sociale netwerken.


Wat er ook heel dikwijls gebeurt op het internet, is dat er kwakkels de lucht ingestuurd worden in de hoop om zo vlugger aan de het nieuws of de aan de waarheid te komen, maar ik heb de indruk dat Proximus daar niet zo vlug inloopt lach
Dit was vroeger Sinjoor en nu nog mogelijk maar binnenkort niet meer gedaan met gelijktijdige opnames. En ik zal spijtig genoeg gelijk hebben op dit gebied.


En onze medewerkers blijven doodstil. betreffende het antwoord. Lastig is het toch niet om te antwoorden maar dit kunnen ze niet blijkbaar niet omdat ze hun verborgen agenda niet kunnen weergeven.


Reputatie 7
Badge +1
Slechts één opname tegelijk? dat zijn toestand van 5 jaar geleden! Dat krijgen ze aan geen klant verkocht hoor. Proxmus is trouwens zelf de schuld van die geruchtenmolen. Door op hun site enkel nog de V5 mini aan te bieden, ook voor slecht één TV, hebben ze inderdaad de indruk gewekt dat nog enkel nPVR zou blijven bestaan. Gaan ze dan ook TV replay afschaffen? want daar kan je je dan voorlopig nog mee redden, zij het maar 36 uur en geen 60 dagen...best ook dat dan uitbreiden tot een week, zoals bij Telenet.
Geen nood wie er zal gelijk hebben zal zijn eigen wel uitwijzen in de toekomst, Proximus moet er toch binnenkort mee op de proppen komen op één of andere manier als ze dit echt van zin zijn, en de medewerkers kunnen daar ook niets aandoen als ze bepaalde regels opgelegd worden, indien ze het al moesten weten wat er zal veranderen en als ze het mogen bekend maken zouden ze dit ook wel doen, waarom niet trouwens!
Reputatie 2
Badge
Wanneer 2 serie opnames gelijk vallen dien je een keuze te maken dewelke je wil behouden.

Als je dit verandert in een dagelijkse/weekelijkse opname dan mag het samenvallen.

Vind ik toch wel raar.
Omdat dit dan gelijk gesteld wordt aan een doodgewone opname en dan wordt de ene opgenomen op harde schijf als PVR en de tweede op de server van Proximus als nPVR.


In de toekomst ga je volgens Proximus de serie opnames ook op de server kunnen doen en dan zal je die problemen niet meer hebben met samenvallende serie opnames.
Dit staat o.a ook uitgelegd hier ►pvr versus npvr
Ze kunnen evengoed doen wat trlrnrt doet en dan hoef je veel minder op te nemen.Terug kijk tv.Tot 7 dagen in de tijd kan je dan terug zien naar hartelust soaps nieuws en andere programma's.
Inderdaad Sinjoor de mensen hebben geen geduld meer frons
Reputatie 7
Badge +3
Ik koester in ieder geval mijn V5 decoder, zodat hij nog lang mee kan gaan. Ik kijk veel tv en programmeer ook veel series. Ik krijg ook regelmatig conflicten. Die los ik op via conflicten, nooit via de spontane melding, anders weet ik niet over welke dag het gaat.
Klopt met tv replay kan je 36 uur in de tijd teruggaan met sommige programma's Sinjoor maar je kan de reclame niet doorspoelen of je moet bijna 5 euro maandelijks betalen.om dit te kunnen. Ik neem juist op om die reclameblokken te kunnen voor uitspoelen.


Heb gisteren 3 keer naar helpdesk gebeld met mijn vraag en heb 3 verschillende antwoorden gehad. Die mensen hebben geen flauw idee wat ze allemaal zitten te lullen betreffende opnames niemand die het weet daar .


Als je hier op het forum gelijk welke topic opstart heb je dezelfde dag al een berichtje van een medewerker stuur ons een privé berichtje op en met deze topic blijf het muisstil bij Proximus. Dus nogmaals de vraag aan Proximus


Kunnen wij een antwoord krijgen en eerlijk antwoord en geen antwoord met nietszeggende blabla


N.B. Nu moet een mens betalen om geen reclame meer te zien bij tv replay, waar gaan wij naar toe




@patrick,


Ik begrijp niet goed waarom je veronderstelt dat de medewerkers hier dan wel een antwoord kunnen geven als ze geen kunnen geven op de helpdesk dat zijn toch dezelfde medewerkers die de zelfde regels opgelegd worden.

Maar volledig akkoord met u, ik vraag ook niet liever dat ze zo vlug mogelijk klaarheid zouden scheppen!


Maar als je veel opneemt normaal heeft die 36 uur nog geen nut.Je moet dan een systheem zoals bij telenet hebben,en zalfs dat is nog niet perfect.Want 7 dagen is in feite te kort. Zeker als je het rustig wil bekijken.Nu ben je dat verplicht binnen die 7 dagen want die programma's verdwijnen;En goed op letten,als er dan snacht nog eens vier herhalingen zijn worden die allemaal weer ge geven.Bij telenet dan toch.Dus moet je ook nog eens goed zoeken welke datum heb ik nu gezien of welke uitzending van die soap als het er al bij staat.Wat bij proximus meestal niet het geval was want dit weet ik van toen ik er nog was.Of het moet fel verbetert zijn.
Reputatie 2
Badge +1
Zolang een product/dienst niet officieel aangekondigd of gelaunched is ga je idd geen antwoorden krijgen via de officiele kanalen, hoeveel je ook aandringt. Dit heeft vele redenen (marketing / technisch / commercieel) waaronder prijszetting, concurentiele, product readiness etc.... Dit is niet enkel en alleen bij Proximus maar bij zowat elk bedrijf. Aan geruchten en halve waarheden heeft men namelijk niks. Idem voor de vragen hoe het staat met bepaalde bugfixes en een officiele lijst van de gekende problemen. Dit is een bewuste strategie, die vanuit het standpunt van Proximus begrijpbaar is.






Natuurlijk is het ook heel begrijpelijk dat men dit wil weten, want zee zeggen a maar naar b mag je dan niet vragen, dus dan zo ik wachten met a te zeggen tot ik ook kan b zeggen, dat is inderdaad te simpel en niet commercieel geredeneerd.

Mensen willen gewoon weten waar ze staan als Proximus zegt in de toekomst alleen nog v5-mini dan zou je voor minder afvragen ja en dan wat dan met onze opnames enz.... Net het zelfde met de aankondiging dat series zullen mogelijk worden in nPVR .... dus lokken ze wel de mensen uit hun kooi !! en zorgen ze zelf dat er geruchten en halve waarheden rondgebazuind worden, zeken nu we in het tijdperk leven van de sociale netwerken waar alles zich verspreid als een laaiend vuur !


Dat ze geen antwoord zullen geven heb ik hier ook al met handen en voeten willen duidelijk maken, maar ik begrijp ook dat er hierdoor mensen gefrustreerd geraken !
En daarom zeg ik ook, dat er wel zo iets moet komen als bij telenet;Helemaal geen probleem met opnemen.Je hoeft het zelfs niet meer voor sommige programma's..Enkel een uitbreiding naar 3 weken zou beter zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Een massa opnemen waarvan je er ooit maar een deel van bekijkt zal nooit de bedoeling van het systeem worden denk ik. nPVR verlengd naar 60 dagen is voor mij ruim voldoende. Als ik het binnen die termijn niet heb bekeken zal het wel niet zo interessant geweest zijn zeker? En TV replay mag voor mij minstens 48 uur worden, zodat het 2 volle dagen bestrijkt. Voor meer moet je dan maar nPVR gebruiken. Dat kan je nogal simpel online programmeren vanop smartphone, tablet of laptop/PC. PVR gebruik ik nog enkel voor sommige series of dagelijkse programma's, omdat je er dan geen omkijken meer naar hebt. Programma's die ik echt wil behouden kopiëer ik naar een DVD-recorder en dan soms na bewerking op een DVD-schijf. Kopiëren kan zowel van PVR als van nPVR, zolang ze dat nog toelaten tenminste; Maar iedereen doet maar wat hij of zij niet laten kan natuurlijjk.


Ik ben toch benieuwd wat er uiteindelijk uit de bus zal komen. Dat zal dan toch een serieuze persconferentie worden denk ik! Want het zal mogelijk een echte breuklijn worden met het verleden als we alles moeten geloven, met allicht een impact op het klantenbestand.

met allicht een impact op het klantenbestand



Daar ben ik nog meer benieuwd in of dit echt veel impact zal hebben, een Belg kennende !!

Toen er in de geschiedenis ook tumult was omtrent veranderingen, veel problemen met decoders, opnames enz enz...

en er ook veel gedreigd hebben we stappen het op..... ik ben het kotsbeu.....

toen heb ik iedere keer vastgesteld dat hun kwartaalcijfers daarna niet gedaald, maar zelf lichtjes gestegen waren,

dat weerspiegeld ook de realiteit hoe een Belg bestaat en dat weten zij (spijtig) ook en ik bedoel niet Proximus alleen.


Maar hopelijk zal het ook niet nodig zijn en vallen de veranderingen mss al bij al nog mee en kunnen we het allemaal vlug vergeten en er van genieten!
Inderdaad voor mij zal het alleen maar een verbetering zijn maar ik hoop dat de veranderen ook nog zullen meevallen voor de anderen ook natuurlijk want zo egoïstisch wil ik nu ook weer niet redeneren knipoog
Reputatie 7
Badge +3
En als we niet meer kunnen doorspoelen, is het probleem van doorspoelen op nPVR ook opgelost. verdrietig
Reputatie 4
Niet nodig toch, dat is juist de tijd die je nodig hebt om de decoder even stroomloos te zetten zodat de nPVR opname normaal afspeeltverlicht
blijf regelmatig hier een woordje plaatsen om in de top 3 te blijven. en Vincent vind je het normaal dat je als klant dagelijks als eerste werk je decoder van stroom moet halen om je opgenomen programma's te zien, ik niet. En als Proximus mij niet gelooft stuur maar een technieker en die zal het wel zien.dat het geen fabel is. God zij dank is nu bij van stroom halen de lijst van opgenomen programma's van 2 weken terug niet meer zichtbaar.
Reputatie 4
Het zal niks uitmaken of je in de top 3 staat of niet, ze kennen het probleem al lang genoeg en krijgen hieromtrent nog veel meer klachten binnen, langs verscheidene wegen, namellijk telefonisch en via de socilae wegen facebook en twitter.


En nee ik vind dit uiteraard zeker niet normaal, mijn vorig bericht was juist om aan te tonen aan de voorafgaande berichtgeefster, die hier en in andere posten het precies heel normaal vindt en al de problemen voorbij zijn door de decoder regelmatig af te zetten, uit al haar antwoorden denk ik echt dat ze bij Proximus werkt!

In ieder geval mijn apparatuur van Telenet werkt veel stabieler en daar is Proximus nog altijd niet in geslaagd om dit te evenaren.

Je hoort mij ook niet zeggen dat er nooit problemen zijn met de apparatuur van Telenet, maar zeker niet in deze mate!

Reageer