4G vraag

  • 23 August 2014
  • 12 reacties
  • 662 Bekeken




Ik heb een Samsung Galaxy S5, woon in Mechelen en heb een 'Belgacom Bizz Smart 20 XL' abonnement.


Wanneer ik van Wifi overschakel naar mobiel netwerk komt mijn toestel op HSPA+ te staan wat overeen komt met 3G. 4G krijg ik niet te zien.


Doe ik met één van de apps een snelheidstest dan geeft deze aan dat ik op 3G heb gewerkt en niet op 4G. Waarom krijg ik geen 4G? Iemand een idee?

12 reacties

Beste Chris, staat uw toestel ingesteld om gebruik te maken van het 4G netwerk? Met vriendelijke groeten, Eva.
Verbinding staat ingesteld op 'LTE/WCDMA/GSM' - automatisch verbinden.
Dus dat is volgens mij ok.
Zopas op het nieuws vernomen dat 4G nog enkel beschikbaar is vanaf een abonnement vanaf 45 €. Wie weet of die 45 € enkel voor gsm abonnement is of vanaf 45 € voor de packs abonnementen ?


Alle klanten genieten van 4G-snelheid tot 25 Mbps.

Wilt u genieten van ultrasnel 4G (27, Mbps – max: 129 Mbps)?

Kies dan voor een van de volgende tariefplannen: Proximus Smart+ 45, 50, 65, 75 of 90, Bizz Smart XL 40, 75, 100, Intense, Europe (voor smartphones) of Mobile Internet Comfort, Favorite of Pro (voor laptop).

Zoals Elsa ook vermeld heeft, kan iedereen van 4G snelheid genieten.

Wilt u genieten van ultrasnel 4G (27, Mbps – max: 129 Mbps)?
Kies dan voor een van de volgende tariefplannen: Proximus Smart+ 45,
50, 65, 75 of 90, Bizz Smart XL 40, 75, 100, Intense, Europe (voor
smartphones) of Mobile Internet Comfort, Favorite of Pro (voor
laptop).
Mvg Eva




  • Beste,


    Eva volgt dit maar van sinds ik haar een antwoord (zie vraag en antwoord hieronder) heb gestuurd hoor ik niets meer.


    http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" title="Eva van Belgacom




    • geplaatst 23 augustus 2014 door Eva van BelgacomIntense User
      [/list]




      Beste Chris, staat uw toestel ingesteld om gebruik te maken van het 4G netwerk? Met vriendelijke groeten, Eva.








    • http://community.belgacom.be/people/02b8bb7456" title="Chris .

      • geplaatst 23 augustus 2014 door Chris .Start User






      Verbinding staat ingesteld op 'LTE/WCDMA/GSM' - automatisch verbinden. Dus dat is volgens mij ok.




      [/list]

Yes! Het is eindelijk gelukt!


Vandaag naar het Belgacom Center gegaan en na een uur wachten om bediend te worden en dan nog eens een half uur aan de telefoon te wachten op de technische dienst heeft men eindelijk gevonden wat het probleem was.


Na drie dagen te hebben aangedrongen, normaal moet dit binnen de 48 uur in orde zijn, (zie Belgacom Forum - Mobiele telefonie - Dienstverlening) heeft men toen blijkbaar niet alles correct gedaan waardoor 4G op non-actief is blijven staan.


Na de aanpassing en het twee uur wachten opdat het systeem zich kon updaten heb ik mijn gsm volledig kunnen afzetten en terug opstarten. Nu heb ik 4G maar het heeft wel veel moeite gekost en laat alleen maar zien hoe klantonvriendelijk Belgacom wel is.


Einde goed, al goed? ontevreden
typisch Belgacom het komt altijd in orde zolang je maar je geduld niet verliest en blijft aandringen tot je dan op de persoon valt die het dan toch uiteindelijk kan oplossen !
Reputatie 4
Badge +1
Ik ben helaas nog NIET op de Belgacom persoon gevallen die mijn Samsung S5 behoorlijk kan laten functioneren op TV overall via hun aanbevolen FON Hotspots.


Niettegenstaande krachtige FON Hotspots (vorige week in Denderleeuw & Gent) haal ik amper 10% succesvolle inloggingen op TV Overal.


nb: Het eigenaardige is dat het op mijn Windows Laptop, op dezelfde FON hotspot, wél werkt.


Spijts nadrukkelijke belofte werd ik andermaal ook NIET teruggebeld door 2de of 3de lijn.

Ik blijf dan ook hopen op een bruikbare tip of werkende upgrade via Google Playstore.


@Snor


Ik heb ook TV Overal maar voor met wifi heb ik enkel via mijn vaste account gewerkt en niet via FON. In de app 'Belgacom FON' heb ik het automatisch aanloggen uitgezet omdat als ik thuis kwam ik via mijn vaste account wenste te werken en niet via FON. Dit heb ik gedaan omdat de communicatie via mijn vaste account beveiligd is en via FON is dit open, dus iedereen kan meeluisteren.


Via 3G heb ik ook al eens een verbinding gemaakt, heel kort maar, tot ik zag hoe zwaar dit op mijn 3G rekening zou wegen en heb dan terug uitgeschakeld.
Reputatie 4
Badge +1
Via mijn privé-Wifi (vaste account) alsook via 3G en 4G werkt het altijd perfect en thuis log ik uiteraard in via mijn privé Wifi op TV Overal.


Op verplaatsing gebruik ik 3G & 4G (1GB inbegrepen in abonnement) en waar er !krachtige FON's beschikbaar is probeer ik in te loggen via FON op TV Overal doch dit laatste werkt rampzalig slecht. Vandaar wellicht ook de slechte globale score van de app TV Overall.


Na 4 maand weet Belgacom eigenlijk nog niet wat de oorzaak is: FON, of Samsung S5 (Android) of hun app TV Overall.


Wat zijn uw bevindingen met TV Overall via !!FON ?



Snor, als er al zoveel mij gezegd hebben dat het bij hun wel werkt over Fon met hun S5 (zie de uitleg die ik nu al verschillende keren gepost heb) , dan zou ik op den duur denken dat het ergens anders zit mss aan je toestel ligt of een reden die ik ook niet direct zou kunnen bedenken , want je gaat toch niet beweren dat al die mensen gaan liegen en om welke reden zouden ze aan mij melden dat het wel werkt als het niet werkt , het zijn toch gewoon Belgacom klanten zoals ik ook trouwens dus wat hebben die daar bij te winnen !?


Je gaat toch niet beweren al je op het internet zoekt naar deze problemen dat je dan nergens iets gaat vinden over dit probleem , dat er dus niemand met een S5 die vraag gaat stellen of er niemand met een S5 al eens geprobeerd heeft via een fon spot TV Overal te bekijken !


Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik u niet geloof dat het bij u niet altijd lukt , dat zeker niet , maar vind je dit zelf niet raar en verdacht !

Reageer