3de decoder help!!

  • 16 September 2011
  • 48 reacties
  • 5086 Bekeken

We zijn vanplan om een derde decoder te kopen.

zou normaal moeten kunnen.

maar als je naar de modem kijkt zijn er maar 2 gaatjes voor tv's

waar kan ik mijn ruckus dan instaleren?

(tv1 zit een kabel, tv2 is al een ruckus geinstaleerd maar zit niets in)

help!

48 reacties

hey, bedankt allemaal om me proberen te helpen!

ik laat dan wel nog iets weten hoe het is gegaan, ik ben benieuwd.

mss is het wel heel eenvoudig (positief denken Lachen)

Jessica als het mogelijk is of als je tijd hebt om eens te kijken op de achterkant wat voor type ruckus je hebt is dit iets met nummer
7811 voor je zender ruckus en 7111 voor je 2 ontvanger ruckussen of staan er ander nummers op?
mvg,
hey

ja er staat 7811 en 7111
Ok Jessica, dat zijn dan toch al de goeie types die geschikt zijn voor HD-TV (high definition) want de vorige modellen waren nog voor SD-TV (standard definition).
En dan zal het wel lukken om 3 TV signalen door te sturen.

Het hangt wel altijd af hoe ver de zender van de ontvanger staat en hoeveel hindernissen het wifi signaal onderweg tegenkomt
zoals dikke muren, beton enz... Maar dat geldt voor alle draadloze systemen, waaronder wifi.


Beste jessica,


Met 3 Ruckus toestellen (1 zender en 2 ontvangers) is het mogelijk om 3 TV's aan te sluiten op die 2 TV poorten achteraan de modem.

De Ruckus zender sluit je aan op bv. TV1. Deze ruckus zendt dan het signaal uit naar de beide Ruckus ontvangers. Op TV2 sluit je uw decoder aan die u met de kabel wilt verbinden.

De 3e Ruckus die u hebt aangekocht zal u nog moeten synchroniseren met de zender. De werkwijze vindt u hier.


Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.
Eva in je link hierboven is er o.a het volgende te vinden:En dit zal voor sommige mensen er toe leiden dat ze gaan denken dat de 2de HD-Ruckus-ontvanger
niet moeten voeden !!!
Want in de volgende stap van het document staat:
5 ) Verbind de 2de HD-Ruckus-ontvanger met de decoder van uw 2de tv-toestel met de nieuwe ethernetkabel.
Sluit hem daarna aan op het elektrisch stopcontact.
Dan is de installatie beëindigd.
Dus zullen er denken dat deze niet moest aangesloten zijn in de voorgaande stap!In je antwoord heb je ook niet geantwoord of er op 1 ruckus zender 3 ruckus ontvangers kunnen aangesloten worden !!! mvg,
Je kan op 1 ruckus zender wel degelijk 3 ruckus ontvangers aansluiten, maar wat niemand blijkbaar aanaalt is dat die 3 TV's dan ook naar dezelfde zender moeten kijken. Dat is toch logisch; je ontvangt 1 verbinding op poort TV & of 2 met de ruckus zender. Die zender stuurt dat signaal door naar de 3 ontvangers, maar kan dat signaal niet wijzigen in een andere zender.

Ik zie er het nut niet van in om 3 TV's op te zetten om allemaal naar dezelfde zende te kijken. Ga dan samen zitten in dezelfde kamer, dat bespaard je 2 TV-toestellen en in de winter ook nog eens verwarming; plus het is toch gezelliger om samen TV te kijken.Onschuldig
Beste Pieter, ben je daar zeker van !.
Ik ga van de volgende theorie uit : (vs staat voor videostream)

> ruckus adapter1(vs1) > decoder1-TV1
Modem_VLAN3(vs1,vs2,vs3) > Poort TVx > ruckus AP > ruckus adapter2(vs2) > decoder2-TV2
> ruckus adapter3(vs3) > decoder3-TV3

Reputatie 7
Badge +1
Die theorie klopt niet denk ik. Als je vlgs. Eva 2 Ruckusontvangers annex decoder en TV aan één zender/één TV-poort van de modem kunt hangen (wat trouwens hetzelfde is met PLC-netstroomadapters), dan is dat niet om naar dezelfde zender te kijken maar om autonoom elk naar je eigen zender te kijken (eventueel opnames te maken). Wél verwondert het me dat ze ervan uitgaat dan je de 3e TV met een directe ethernetkabel aan TV-poort 2 moet hangen. Wat ik me ook afvraag is, of je met de modem in full routed niet gewoon 3 TV's/decoders elk aan een TV-poort (1&2) en de 3e aan de 2e internetpoort te hangen. Maakt het dan uit of die ethernetkabels direct of met PLC of met Ruckusadapters naar de decoder gaan ?

Zou je in theorie niet ook 2 TV's/decoders met één Ruckuszender en 2 ontvangers aan TV-poort 1 kunnen hangen en de 3e TV met PLC-zender/ontvanger aan TV-poort 2 als je geen directe kabelverbinding kunt leggen ?

Dit allemaal in de veronderstelling dat je er het profiel voor hebt natuurlijk (30Mbps).L
Ik denk nochtans dat mijn theorie zou moeten mogelijk zijn want als je nu de modem instelt met 3 tv poorten.
Dan ben je toch akkoord dat die 3 TV poorten elk een videostream kunnen sturen naar hun 3 respectievelijke decoders.
Laten we deze 3 videosreamen zo noemen VS1, VS2 en VS3 die komen toch allemaal via VLAN30 en worden via een soort switch in de modem verdeelt naar de 3 tv poorten voor de respectievelijke decoders.
Dus stel ik mij dan de vraag waarom de AP Ruckus de 3 video streamen VS1, VS2 en VS3 dan ook niet van de VLAN30 zou kunnen verdelen naar de 3 respectielijke ruckusadapter_decoder combinatie!.
al die reactie's maar er is niet echt iemand die een echt antwoord geeft!

hoe instaleer je een derde ruckus in de modem?

een bericht aan belgacom!

zet meer info op de site voor een 2de en 3de decoder, want je vind er niets over!!!

en dat gratis nr amai ze weten ook niet veel wi en meestal zeggen ze nog dingen die niet kloppen of ze weten het gewoon niet!

je staat er echt alleen voor!

Jessica , dit had ik hogerop al uitgelegd en daarom post ik het hieronder nog eens.
Inderdaad er zitten veel onduidelijkheden in. Ik heb spijtig genoeg zelf geen installatie met ruckussen anders zou ik je beter kunnen helpen. In ieder geval ik heb via belgacom support wat uitleg gevraagd voor uw aansluiting van 3 decoders via ruckus maar het antwoord wacht ik nog altijd af !!
mvg,


Het probleem is dat er geen duidelijkheid is of je naar een verschillend programma zal kunnen kijken via de decoders die allebei aangesloten op de respectievelijke 1ste en 2de ruckus ontvanger. De meningen verschillen op het forum en deze vraag heb ik ook aan het belgacom support gesteld, maar nu afwachten wat ze zullen antwoorden !!

De nieuwe ontvanger ruckus die je aankoopt zal je op zolder moeten verbinden met je zender ruckus die ook op zolder staat en aangesloten is aan je modem.Dus je moet ergens een stopcontact hebben om de nieuwe ruckus te kunnen voeden.

Trek dan de ethernetkabel; die verbonden is aan je oude ruckus zender; aan de kant van de modem uit.
Deze juist uitgetrokken stekker steek je nu in de nieuwe aangekochte ruckus ontvanger.

Wachten (zeker 1 min ) terwijl de nieuwe adapter herkend wordt door de oude ruckus zender.

Trek de etehernetkabel terug uit je nieuwe ruckus en steek hem terug in de de modem zoals hij origineel aangeloten was.

Nu is je ruckus klaar om aangesloten te worden daar waar je derde decoder komt te staan

Bel gerust gratis 0800 22 700 om je verder te helpen bij de installatie als het niet lukt.

PS: De bovenstaande uitleg is eigenlijk wat hier ook staat : https:///files/e030d90bc9/ruckus2tv_nl.pdf" rel="nofollow
Je zou ook voor je derde decoder kunnen werken via plc's devolo's en het derde gaatje (zoals jij dat noemt) van je modem instellen als TV3 zal ik maar zeggen dus van het gaatje PC1 nu een gaatje TV3 maken .

Hoe je dit doet vind je op mijn blog : klik hier => http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2tvpcpoort

dit zijn devolo's:
Wat een puinhoop is dat toch als je van boven naar beneden leest,... nu ja ik zal het dan maar alles proberen aan uit te raken. Ik wilde ook een 3de TV aansluiten.

Ik heb een bbox2, daarop is de decoder met ethernet kabel aangesloten aan de TV, op diezelfde bbox2 is dan nog een Ruckus zender die beelden draadloos naar de kamer van mijn zoon stuurt. Elk heeft TV toestel heeft zijn eigen decoder, en die 2 toestellen werken prima. De 3de decoder staat er al, maar werkt niet omdat:

hmmmm ik wel ergens een tijdje geleden gelezen had dat de combinatie van PLS met Ruckus niet gaat en volgens een check in de lijst van Belgacom (staat ook ergens hierboven eerst checken) is er geen 3 TV aansluiting mogelijk. Dus heb ik dat niet geprobeerd, omdat volgens de lijst ik hier geen 3de TV kan aansluiten.

Het lijkt me ook onlogisch geen verdere TV toestellen te kunnen aansluiten, wat doen die mensen met 3/4/5/6 toestellen? Die zijn er.... of misschien zijn ze niet bij Belgacom?
tania, normaal kan ik 3 tv's aansluiten 2 in HD en 1 zonder HD (wat niet erg is)

maar de vraag is, hoe?

en ik zal dan 3 ruckus ontvangers hebben, zal dit lukken...

hoe meer mensen die reageren hoe ingewikkelder het word!

Zijn er nog mensen met een 3de decoder??? (die 1 ruckus zender en 3 ruckus ontvangers geeft)

ja met tv-toestel 1 en op tv-toestel 2 kunnen we verschillende progamma's bekijken, ze werken prima.

(hoopelijk dan ook op de 3den anders is het maar stom é)!

heb hem nog niet gekocht nog geen tijd gehad, ik laat wel iets weten als het zo ver is
Klopt ook alles wat ik hierboven gezet heb onder 1) , 2) en 3)
en klopt ook hetgeen ik schematisch voorgesteld heb ?
ok vandaag naar belgacom winkel geweest.

waar we een 3de decoder en 3de ruckus wilde kopen.

we hebben de ruckus gekocht maar de decoder verkopen ze niet in de winkel (ze verhuren enkel de nieuwste decoder)

dus word hij naar ons verstuurd (wat ik een beetje raar vin!).

uitleg hoe je de derde ruckus aan je modem moet installeren:

ze zij:

soms moet je de ruckus niet installeren aan de modem en gaat hij direct.

als het niet gaat mag je hem gewoon in tv1 of tv2 installeren.

dat klinkt gemakkelijk, maar zal het ook zo gemakkelijk zijn?

nu wachten op de decoder....we zullen zien....

vandaag onze 3de decoder ontvangen.

amai het was zo gemakkelijk om hem te installeren.

de ruckus gewoon in tv2 steken en hij is geinstaleerd.

nu gaan alle 3 de decoders (met de 3 ruckussen) oef...
Reputatie 7
Badge +3
Goed dit positieve nieuws te mogen vernemen.


Nog veel kijkgenot


mvg,

Jessica, Het belangrijkste is wel dat het werkt natuurlijk maar heb je dan een ruckus zender en een ruckus ontvanger bijgeplaatst ???
enkel een ruckus ontvanger bijgekocht

we hebben dus 3 decoders, 1 rukcus zender en 3 ruckus ontvangers

Reageer