3de decoder help!!

  • 16 September 2011
  • 48 reacties
  • 5085 Bekeken

We zijn vanplan om een derde decoder te kopen.

zou normaal moeten kunnen.

maar als je naar de modem kijkt zijn er maar 2 gaatjes voor tv's

waar kan ik mijn ruckus dan instaleren?

(tv1 zit een kabel, tv2 is al een ruckus geinstaleerd maar zit niets in)

help!

48 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Als je modem "full routed" staat (zie status bovenaan in de configuratiesite), kan je ook de internetpoorten gebruiken.Maar er is ook een schema voorzien voor een 2e Ruckus:
hey

ik ben dus geen computernerd dus klint het niet zo gemakkelijk!!

en het word eindelijk onze 3de ruckus

pfff: het klinkt en ziet er moeilijk uit!
Heb je dit geprobeerd:

surf naar http://192.168.1.1

kijk eens of er daar ergens bridged staat of full routed?

je ziet iets staan in deze aard:

Status


































INTERNET (bridged) GATEWAY INFORMATION WIRELESS
IPoE Address 0.0.0.0 LAN IP Address 192.168.1.1 Runtime Code Version 60R109-60A022 Associated clients 1
IPoE Netmask 0.0.0.0 Subnet Mask 255.255.255.0 LAN MAC Address 00:26:91:9e:29:0c

hey

er staat bridget (en dat wil zeggen?)

Ja dat wil zeggen dat je uitgangen van je bbox modem eigenlijk gesplitst zijn in twee uitgangen voor pc (pc1 en pc2) en twee voor TV (TV1 en TV2)
In geval er routed had gestaan dan kon je alle vier poorten (pc1 pc2 tv1 tv2 ) willekeurig gebruiken voor zowel pc of tv .

zoals je ziet hierboven wat ik gepost heb staat ook INTERNET(bridged) en rechts daarvan staat runtime code version .....-60A022

Het is pas vanaf versie -60A040 dat de modem routed kan werken.
Je zegt "(tv1 zit een kabel, tv2 is al een ruckus geinstaleerd maar zit niets in)"

als er niets in zit wat bedoel je daar mee ! wordt je 2de decoder dan niet over de ruckus voorzien van TV signaal ?
amai al die uitleg ik versta er niet zo veel van.

modem:

tv1 zit er een kabel in (ik weet niet juist van wat ) = decorder 1 werkt op een ruckus

tv2 heb ik mijn ruckus geinstalleerd = decoder 2 werkt op ruckus

(onze modem staat op de zolder)

en nu tv 3???

kan je voorbeel tv 2, 2 ruckusen instaleren of lukt dat niet
godvedomme!

waarom maakt belgacom alles zo moeilijk!

konden ze niet gewoon tv3 er ook opgezet hebben!

Ja dat kan en dit was hetgeen sinjoor hierboven bedoelde met de volgende link die hij gepost heeft


https:///files/e030d90bc9/ruckus2tv_nl.pdf" target="_file waar het beschreven staat hoe je een bijkomende ruckus ontvanger moet installeren.

Maar ik bgrijp nog niet goe uit je uitleg of je nu met 1ruckus zender werkt en twee ruckus ontvangers ?

waar je modem staat daar staat waarschijnlijk 1 ruckus toestel dat aangesloten is aan TV1 of TV2 uitgang van je modem .
Dit is de ruckus zender en dan zou er nog een ruckus ontvanger moeten staan bij je decoder1 en ook nog een ruckus ontvanger daar waar je decoder 2 staat . Klopt dat ?

Ps: kalm jessica we geraken er wel aan uit 😉 Lachen ik moet nu wel eerst gaan winkelen of er zal hier seffens ook iemand godverdomme zeggen denk ik !!! tot straks, of er zal mss iemand anders van het forum ondertussen verder uitleg geven , we zien wel ;
ja dat klopt
Reputatie 7
Badge +1
Als Belgacom zegt dat er 3 TV's kunnen aangesloten worden. moet dat ook kunnen.

Ricy, ik vond in de help functie volgende tekst

Afhankelijk van uw profiel kunt u tot 3 tv-toestellen aansluiten. http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" target="_blank om te zien hoeveel tv’s u kunt aansluiten.

Voor een extra televisietoestel moet u wel een bijkomende decoder hebben. Een 2de decoder kunt u rechtstreeks aansluiten op de modem of u kunt een PLC-adapter (ethernetadapter via het elektriciteitsnet) gebruiken. Als u 3 tv-toestellen hebt, moet u altijd 2 decoders via PLC-adapter verbinden.

Hoe moet je dat interpreteren ? Mag je hier PLC vervangen door Ruckus ? niet erg duidelijk !

Wel kan je blijkbaar wél 2 Ruckus en 2 PLC's op een TV-poort zetten. Moet dan de 3e met kabel ?

Hier is de link:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/12428
Inderdaad sinjoor die uitleg is wel verwarrend maar volgens mij kan je het als volgt bezien, die zender ruckus is een acces point zoals de bbox wifi ook een access point is en daar kan je ook verschillende apparaten (computers) mee aansturen.
Hety is wel zo dat je als ik het goed voor heb maar 3 HD programma's met de zender ruckus kunt versturen omdat als ik mij nog goed herinner de max doorvoer voor de ruckus zender 30Mbps is (tot 40 Mbps in ideale omstandigheden van ontvangst).

Dus zou jessica met nog een bijkomende ruckus ontvanger bij te plaatsen een derde decoder moeten kunnen aansluiten.

Maar aangezien ze toch een bijkomende ontvanger ruckus in de bgc winkel moet aankopen kan ze voor alle zekerheid daar laten bevestigen dat een derde ruckus ontvager mogelijk is .
maar hoe instaleer ik mijn 3de ruckus?
Reputatie 7
Badge +1
Sorry, deze namiddag mijn haag verder gedaan. Ricy, je gaat er dus vanuit dat er een 3e Ruckus met de zender kan verbonden worden. Daarover zegt Belgacom niks. Ik hoop voor Jessica dat het lukt zo. Bovendien, 3HD TV's zijn sowieso in praktijk niet mogelijk, zelfs niet met een 30Mbps profiel. Je houdt dan een schamele 4 Mbps voor internet over denk ik. Dat doet aan ADSL tijden denken en Belgacom zal dat ook niet toelaten vermoed ik..
Sinjoor , een goeiemorgen.
En je haag is toch mooi recht afgedaan hoop ik Knipogen.

Ik ga er van uit omdat ik mij herinner dat deze ruckussen een doorvoersnelheid hebben van ongeveer 30Mbps .
Maar daarom heb ik Jessica de raad gegeven als ze er ene besteld in de belgacomwinkel om eerst daar te vragen of een derde ruckus ontvanger aansluiten inderdaad mogelijk is.
Ze kan het altijd ook vragen aan de technishe helpdesk 0800 22 700 of dit kan. (want ik heb geen praktijk hervaring met ruckus)

Inderdaad mijn uitleg van max 3 x HD is niet goed uitgeleg en verwarrend, want zoals je zegt laat bgc geen 3 HD 's terzelfde tijd bekijken toe, maar ik wou eigenlijk zeggen dat de ruckus maar max 3 HD's zou aankunnen indien bgc het zou toelaten.
Ik had beter gezegd de ruckus kan in ieder geval niet meer dan 2xHD + 1xSD overbrengen in het geval van bgc.

mvg,
En Jessica, zie je het nog zitten of heb je de hoop opgeheven!?
In ieder geval als je inlichtingen genomen hebt bij bgc omtrent de mogelijkheid om een derde ruckus ontvanger (eigenlijk ruckus adapter genoemd) aan te sluiten, laat het ons weten want het is voor mij en anderen op het forum interessant om dit te weten.
mvg,
Reputatie 7
Badge +1
Het zal me ook benieuwen Jessica en Ricy ! Ik heb één Ruckuspaar, dus heb ik geen ervaring met een 2e en 3e ontvanger op dezelfde poort. Wat me wél opviel is, dat Jessica nu al met 2 zenders en 2 ontvangers (Ruckus) werkt zonder problemen alhoewel haar modem op zolder staat (is haar 1e aansluitpunt dan op zolder ?).

P.S. off topic: ik heb al ca. 35% van mijn (cypressen) haag kunnen doen (2,20m hoog en bijna 2 m dik), lmaar ben al 3 halve dagen bezig geweest). Met 10 halve dagen kom ik wel toe (is ca. 100m in totaal) Maar nu is een van mijn haagscharen kapot (electr. motor verbrand), vandaag voor een nieuwe gaan zien.
Jessica, hoeveel ruckussen heb van het type zender (linkse foto hieronder) en hoeveel van het type ontvanger (rechtse foto hieronder) ?












Image Image
Ruckus Zender Ruckus Ontvager





@ Sinjoor, zwijg me daar van, ik heb vele jaren juist het zelfde moeten doen. Bij mij ging het om 70 meter en ook zo dik en zo hoog als bij u. Ik heb er al 3 elektrische scharen op kapot gekregen. Ik was het verleden jaar zo beu en heb ze laten afzagen en de wortels laten uitfrezen!
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb nog zender VF7811 en ontvanger VF7111, van september 2009. Media Flex moet ik opzoeken.

PS off topic: ja die haag is soms ook een doorn in mijn oog (op en af die stelling klimmen en in het begin nogal wat pijnlijke schouder- en rugspieren), maar voorlopig doe ik nog voort zolang ik het fysiek nog aankan (is een soort test of het aan het minderen is of niet). Wat heb je dan in de plaats gezet als afscheiding ? houten schotten ?
Reputatie 7
Badge +1
Dat vind ik over de Ruckus 7000 series;

http://www.ruckuswireless.com/products/mediaflex-home-products/7000-series

en dat over de 2800 series:

http://www.ruckuswireless.com/products/mediaflex-home-products/2800-series

daar staat:


Guaranteed – and Proven – Performance.
  • Ensures transmission of 20 Mbps of throughput for streaming video throughout typical 5,000 square foot home
  • Supports up to three simultaneous DVD-quality standard definition (SD) MPEG-2 IPTV video streams, six MPEG-4 SD streams, or one to two HD-quality WMV streams
  • Supports concurrent data and voice applications
hey,

ik ben terugLachen

ik heb 1 zender (die bij de modem staat op zolder)

en 2 ontvangers.

nog niet naar een belgacom winkel geweest dat zal iets voor volgende week zijn denk ik en hoopelijk weten ze het daar wel!

(mijn eenigste probleem is de 3de ruckus te installeren op de modem!)

we zullen zien....
Op de Belgacom help staat duidelijk

ik citeer

Als u 3 tv-toestellen hebt, moet u altijd 2 decoders via PLC-adapter verbinden.

Mvg Jerom


Ok, dit is zo (dat had sinjoor al geciteerd) maar in geval van Jessica die al 2 decoder heeft op Ruckus vraag ik mij af of er dan geen mogelijkhei is van een derde decoder te laten werken via Ruckus.
De reden zou kunnen zijn dat als je met drie decoders op ruckus werkt en tergelijkertijd wilt kijken, dat het dan alleen mogelijk is in 3 maal SD !?

Of de vraag anders gesteld waarom staat er "als u 3 TV's hebt moet u altijd 2 dec via PLC verbinden" ???

Moest ik zelf in deze situatie zitten zou ik het voor mij eigen uittesten maar ik werk niet met ruckus.
Ja Jesicca op den lange duur zal ik je nog moeten gelijk geven, waarom maken ze alles zo moeilijk.Lachen
Je ziet het al gebeuren hé als het zo op hun site staat bij BGC dan zal je waarschijnlijk ook het zelfde antwoord krijgen !
Maar laat het in ieder geval eens weten wat voor antwoord je zal krijgen!
Ik heb nog eens nagedacht omtrent wat op de site staat :


Voor een extra televisietoestel moet u wel een bijkomende decoder hebben.
Een 2de decoder kunt u rechtstreeks aansluiten op de modem of u kunt een PLC-adapter (ethernetadapter via het elektriciteitsnet) gebruiken.
Als u 3 tv-toestellen hebt, moet u altijd 2 decoders via PLC-adapter verbinden.


Die uitleg is zeker niet duiddelijk en onvolledig want ze kunne even goed zeggen :
als je 3 TV's hebt moet u altijd 2 decoders via ruckus-adapters verbinden.

Dan zouden ze beter zeggen :

Als u 3 tv-toestellen hebt, moet u altijd 2 decoders via PLC-adapter of via Ruckus-adapters verbinden.[/b]

En dan komt de vraag als je 3 tv's hebt en je kan alleen maar draadloos werken
wat moet je dan doen in volgende 2 gevallen?

Geval 1: Als je enkel en alleen met ruckus wilt werken?
Geval 2: Als je enkel en alleen met PLC's wilt werken?




Reageer