30Mbps ?

  • 24 November 2014
  • 12 reacties
  • 422 Bekeken

/files/a38be55c70/2014-Speed.png.png 849x481

12 reacties

Je zit dus op een 25/2 Mbps VDSL2 profiel en dat is louter en alleen afhankelijk van je afstand en verzwakking van je lijn tot aan de glasvezelstraatkas, dwz dat je bij deze mensen behoort die nog te ver zitten, dus verder dan 400 m, om van deze 30, 50 of zelf 70Mbps te kunnen genieten.


Ik zou niet durven zeggen dat het wel echt bedrieglijk is, aangezien het internetsnelheid tool, die ze op hun site ter beschikking zetten, je wel degelijk inlicht wat je werkelijke haalbare snelheid is.


Soit ieder mag daar natuurlijk het zijne er over denken.
Ter info, hier kan je de snelheden terug vinden in fiunctie van je afstand tot de glasvezelstraatkas (ROP)


surf naar ►vdsl2 profielen
Geloof het of niet, nu 23:30 uur, internetsnelheid (?) 2,7 Mbps download en 407 Kbps upload.


Bellen of zelfs schriftelijke klacht indienen help niet, er wordt zelfs niet gereageerd.


Ik ken de technische uitleg, maar dat maakt mij als klant niets uit. Wel geschenken, kortingen, speciale acties, maar voor iedereen het beloofde minimum dat kan niet. Natuurlijk ook geen HD. Kan iemand mij zeggen welk televisietoestel geen HD kan weergeven.
Je zit duidelijk op een trage ADSL lijn en als Proximus je geen hogere snelheid kan aanbieden via VDSL2 dan is er maar één oplossing en dit is naar de concurrentie stappen ! klinkt misschien cru maar dat is de realiteit !


Heb je al eens gecheckt of VDSL2 mogelijk is bij u , surf eens naar ► http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank


en post eens de resultaten.
Troost u Tjoksken ik ben sinds enkele maanden in Limburg komen wonen en dat gaat hier zo traaaaaaaaaaaaag (12/1 profiel) kom van een profiel waarin ik toch enigszins tevreden was 30/2. We kunnen enkel hopen op beterschap maar het zit mij toch ook een beetje dwars dat ieder evenveel moet betalen alhoewel niet overal een deftige snelheid kan worden gehaald en bij vragen hierover men het antwoord schuldig blijft bij de diensten van Proximus. Maar bij de concurrentie is het dan weer te duur aan het worden.
Ja en dan zit je eigenlijk al op een VDSL2 profiel, maar wel ene van 12/1 (tussen 1000 en 1400m van de glasvezelstraatkast => ROP) ,


maar toch al beter dan Tjoksken ;-)


Er is zelf nog een lager VDSL2 profiel 9,5/1 als tussen 1400 en 1600m van de ROP zit.
Reputatie 4
Badge +1
Heb je al eens gecheckt of VDSL2 mogelijk is bij u , surf eens naar ► http://proximus.be/internetsnelheid" rel="nofollow" target="_blank


  • Test is handig maar werkt NIET meer in de regio's waar er nog GEEN VDSL2 en geen ADSL TV beschikbaar is.
  • Spijts bereidwillig initiatief van de 1ste lijnshelpdesk die het intern doorgaf is er na 2 maand nog geen werkende Test
  • Ik merk dat de lange 'interne hiërarchische weg' naar de programmeur systematisch stropt in de vele handovers.

30 Mbps is de surfsnelheid aangeboden aan het merendeel van onze nieuwe klanten.



Het staat er toch bij: 'het merendeel'. Nergens wordt gezegd dat iedereen minimum 30 kan halen.

Wat moeten ze dan nog meer doen, exacte percentages geven van hoeveel klanten op welke snelheid zitten? Dan zal je zien staan dat (ik zeg zo maar wat, geen idee van de werkelijke percentages) 80% op 30+ Mbps zit, 10% op 20 Mbps, 5% op 10 Mbps en 5% nog lager. En dan zal jij exact dezelfde reactie hebben als deze die je nu hebt.



maar nergens staat vermeld dat sommige lijnen maar 23.1 Mbps aankunnen.



Toch wel, je hebt er zelf een afbeelding van gepost. Je kan dit controleren nog voor je intekent (was vroeger niet het geval).



maar voor iedereen het beloofde minimum dat kan niet.



Er wordt nergens iets beloofd.


Ben je niet tevreden met de snelheid, stap naar de concurrentie. Alle contracten zijn van onbepaalde duur, je kan weg wanneer je wilt (tenzij je u laat vangen aan de 'goedkope' smartphones met een contract van twee jaar natuurlijk, dan ben je gezien). Ik weet dat mijn post misschien wat cru klinkt, maar het is gewoon de realiteit.


Ik heb het geluk van dicht bij een ROP te zitten, anders was ik ook al lang weg.
@Tjoksken,


controleer eerst eens of VDSL2 mogelijk is bij u , surf eens naar ► http://proximus.be/internetsnelheid" rel="nofollow" target="_blank doe het ook eens als nieuwe klant om te zien of beide resultaten overeen komen.


en post eens de resultaten.


Je kan ook eens de beschikbaarheid test eens op een ander manier doen om te vergelijken, surf voor meer uitleg naar ► beschikbaar


als de resultaten laag zijn (adsl snelheden) stuur dan eens een

privé bericht aan 'Onze medewerkers' ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


om te vragen dat ze dit aan de bevoegde personen van de engineering laten nagaan of er al VDSL2 mogelijk is bij u en anders in geval van niet of er al een planning is dat er binnenkort VDSL2 voor u mogelijk wordt.



nb: Test is handig maar werkt NIET meer in de regio's waar er nog GEEN VDSL2 en geen ADSL TV beschikbaar is.


hangt er vanaf hoe je het beziet dan weet je toch dat er geen VDSL2 en ADSL aanwezig is, en daar gaat het hier toch om en op de site heb je daarnaast nog de beschikbaarheidsrest ook.


Ik weet dat mijn post misschien wat cru klinkt, maar het is gewoon de realiteit.



is dit geen plagiaat verrassing
Reputatie 4
Badge +1
Als de 2 maand oude BUG als antwoord een foutmelding geeft weet u inderdaad dat er iets mis is of TV niet beschikbaar


Voorheeen was het antwoord 'Niet beschikbaar' of 'Beschikbaar vanaf dd/mm/jjjjj' wat duidelijker was.


ICT-BUG's sneller oplossen zou ook de mensen van de 'helpdesks en Onze medewerkers' ontlasten van overbodige oproepen.
Ja, we wachten al zo lang op de ideale wereld ;-)

Reageer