2 opnames na elkaar -> 2de mislukt

  • 13 January 2011
  • 5 reacties
  • 1728 Bekeken

Sinds 3 weken heb ik het volgende probleem: (via PVR en niet met de nPVR)

ik stel via de tv-gids de volgende opnames in ->

Opname 1: 5min voor aanvang en 0min na afloop
Opname 2: 0min voor aanvang en 20min na afloop

Wanneer ik geregeld op de planning kijk, staat bij beide programma's een R. Tenzij enkele uren voor de opnames. Dan staat er steeds bij de 2de een X. Als ik dan alles opnieuw instel wordt alles correct opgenomen. Ik heb de decoder al zonder stroom gezet om de laatste software-update te hebben, maar het probleem blijft. Hebben nog mensen hier problemen mee?

Bv. afgelopen dinsdag -> ik had de zondag de programma's The Mentalist en Life (op VT4) ingesteld zoals hierboven is vermeld. Maandag check ik de planning -> alles ok. Dinsdagmorgen check ik de planning = ok.
Dinsdagavond rond 17u15 check ik de planning -> een X bij de 2de opname.

Voorheen stelde ik alle opnames in voor de hele week, nu moet ik het iedere avond doen voor de opnames van die avond... Is onze decoder stuk?? (Omdat na 3 jaar wachten nog eens 2 jaar extra moeten wachten op VDSL, zitten wij nog steeds opgescheept met een oude Tiglin)

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ze zouden je in afwachting toch al een nieuwe decoder (Scientific Atlantic) mogen geven (neem aan dat je die Tilgin huurt). Heb nu al 17 maanden zo'n decoder (HD) maar heb ook al bijna 2 jaar VDSL2 met b-box 2 modem. Neem aan dat ze dat ROP-netwerk niet op stel en sprong overal tegelijk kunnen uitbreiden, zodat iedereen dan binnen de 400 m van zo'n punt zit....maar hoe ze die planning doen is uiteraard koffiedik kijken. Ik stel overigens sedert enige tijd vast dat, als je een serie hebt ingepland op een bepaalde zender met bv. 5 min. voor en 20 min. nà, en je daarna op dezelfde zender een programma éénmalig inplant dat er vlak voorkomt of vlak achter komt, de tellers voor en nà van de serie niet op 0 komen en de serie toch aansluitend in de planning blijft staan met 5 min. en 20 min. nà zonder conflict te geven en dan ook naadloos wordt opgenomen zonder problemen. De tellers van de eenmalige komen dan resp. wél met 0 voor of na te staan. Waarschijnlijk is dat om de verdere opnames van de serie niet te storen m.a.w. dat je dan die tijden van die serie nà dat eenmalig inplannen voor of na de serie niet telkens terug moet aanpassen.
Ik heb al meerdere malen gevraagd achter een nieuwe decoder (ook voor de grotere harde schijf) maar dit wordt ons steeds geweigerd met als uitleg dat ons adres voor de komende 2 jaar niet op de planning staat voor VDSL( terwijl ze het ons in 2007 al beloofd hebben...)
Waarom krijg ik geen antwoord?
Beste Blaba,

M'n medeleven want wij hebben regelmatig ook dat probleem 🙂

Oplossing manueel programmeren zodat je ze alle beide opneemt in 1 keer.

Geen antwoord van BGC na 12 dagen ? Tja hoe zou dat komen ? -cynish-

Volgens mij gaat het nog minstens 4 jaar duren voor dat die decoders zo goed en gemakkelijk werken als onze oude analoge

Tv's. Gelukkig dat Dankzij onze geliefde regering iedereen MOET overschakelen naar Digitale TV , want het is zoveeeeel beter, ge kunt da nie geloven ! en alles dat ietsjes meer is dan wat je ervoor kon doen, dankuwel extra betalen !!

Trouwens op het huren van filmen en themapakketjes/boeketjes worden die ook maar 6% ipv 21% belast ? Iemand een idee ? (liefst een antwoord binnen de 15 dagen -pun intended )- )
Reputatie 7
Badge +1
IK kan je bevestigen dat boeketten met 12% BTW berekend worden. Toch op mijn factuur. Alleen de decoder wordt tegen 21% gerekend.

Reageer