Beantwoord

2 dsl routers gebruiken?

  • 28 December 2017
  • 11 reacties
  • 612 Bekeken

Beste

Beneden in de living staat er bij ons een b-box 3 met een dsl aansluiting(input). Momenteel is mijn computer verbonden via powerline adapters met de router. Maar die zou ik graag willen vervangen door een 2e router zodat mijn computer en de bovenverdieping een betere verbinding zou hebben. De 2e router heeft ook een dsl aansluiting(input). Die kan dus niet zomaar worden aangesloten op onze b-box 3. Kan ik dan gewoon het ip-adres van de 2e router aanpassen en zorgen voor een dsl kabel op de bovenverdieping en dan in de router pluggen? Of is er meer nodig dan dat?

Alvast bedankt voor uw begrip!
icon

Beste antwoord door Martin 28 December 2017, 18:37

Bekijk origineel

11 reacties

neen op een dsl aansluiting kan je maar één dsl router aansluiten
je kan wel een tweede router zijn wan poort verbinden met de lan poort van de bbox3
Martin dus moest ik beneden een dsl splitter gebruiken en 1 in de eerste router steken en de 2e in de 2e router gaat het niet gaan
nee dat gaat niet, je kan wel een tweede router zijn wan poort verbinden met de lan poort van de bbox3
Is het mogelijk om van een gewone lan ingang van de 2e router een wan aansluiting te maken
je kan hem ook gewoon als switch gebruiken ipv router dan kan je lan van 2de router verbinden met lan bbox3

zie ook volgen voorbeeld van > router achter bbox3
en kan die switch dan ook een wifi signaal uitzenden
ja aangezien die router een wifi accespoint heeft en het het alleen de routing functie is die je niet meer gebruikt.
Je zal eens in je router documentatie moeten kijken hoe je die als switch kunt instellen via zijn interface als je die op een pc hangt.
Eventueel eens googelen op gebruikshandleiding voor je router als je geen handleiding hebt.
Oké zal ik zeker doen dankuwel
om een voorbeeld te geven van een " apple airport extreme router "
Je kan de Airport Extreme in bridge mode (als "Client") gebruiken op je lokaal netwerk.
bv. Bbox3 als router, met daarachter jouw Airport extreme in bridge als switch/Access point.
In deze opstelling kan je:
Alle voordelen van je Airport blijven gebruiken, bv. snelle Wifi 812.ac,
simultaneous dual-band Wi-Fi, USB voor netwerk printer, USB voor netwerk opslag, ...
alle LAN poorten, zowel deze van de Bbox3 kunnen gebruikt worden,
naast de Gigabit LAN poorten van de Airport
Proximus TV decoders kunnen gewoon op je LAN, zelf achter de Airport
En breidt de switch dan de wifi van router 1 uit of heeft hij zijn eigen signaal
je kan dan in je 2de router het SSID en kanaal en beveiliging wpa2 zelf instellen je kan als ssid ook het zelfde kiezen als die van de bbox3 als je dit wenst en je mobiel toestel doet dan aan roaming.

Reageer