Skip to main content
Hallo,

Terwijl ik dit typ, ben ik tevens reeds sinds 20 na 6 aan het proberen binnen te raken op de telefonische helpdesk. Indien dit gepost raakt, neemt er blijkbaar nog steeds niemand op.

Mijn klantennummer is xxx

Eind december had ik het pack Mobile 10 comfort + internet favorite + digitale tv aangevraagd (53.46 euro per maand ondertussen door de aanpassing bij de jaarwissel), online (waarbij er via een link 'waarom online bestellen?' stond dat er bovenop de gewone maandelijkse actie nog eens een korting van 50 euro kwam op mijn eerste factuur. De maandelijkse korting was toen gratis activering en installatie.

Vanaf 10/01 (blijkbaar, want men had me gezegd dat de sim niet zou worden geactiveerd vooraleer m'n gehele aanvraag in orde was) betaalde ik voor het comfort 10 gedeelte.

23 januari kreeg ik een factuur hiervoor voor Januari en Februari (periode 10/01-28/02): 17 euro. Ok, niettegenstaande de bij de bestelling gegeven info iets anders had beweerd (en alles dus pas vanaf 26/01 in orde zou zijn), betaalde ik dit zonder veel morren. (factuur: xxx)

26/01 werd mijn Internet en Tv geïnstalleerd

Zopas merkte ik online dat m'n 2e factuur binnen was voor de diensten tot eind februari (28/02) (factuur xxx)

Het bedrag hiervan was 58.35 euro: 8.33 voor januari, 50.01 voor februari. Hoe men aan die 50.01 euro komt is me een raadsel (korte maand februari? dank u belgacom) maar.. dit lijkt me nog steeds veel te hoog

50.01 + 10 (reeds betaald als onderdeel van de vorige factuur) is 60.01 euro, een stuk meer dan de geafficeerde 53.46.

Het ligt niet aan m'n verbruik van m'n mobile 10, want dat gebruik ik amper. Enkel voor helpdesks bijna 😉. Het kwam gewoon goedkoper uit om met zo'n mobile abo dan zonder (wat nu niet meer kan, het laagste mobile aanbod is 20 in een pack).

Het te betwisten bedrag is dus volgens mij ook niet duidelijk.

Daarnaast werd de bijkomende korting van 50 euro (die werd vermeld op een website die nu nergens meer te vinden is) ook niet in vermindering gebracht.

Als laatste puntje heb ik nog iets anders: Via mijn werkgever heb ik (volgens een belgacom shop waar ik ben gaan informeren vooraleer tot de aankoop over te gaan, ik heb hun verklaring op papier) recht op een korting van 10% op het gehele pack. Ik moest hiervoor gewoon de klantendienst contacteren na het ontvangen van mijn eerste volledige factuur (cf de dame aan de lijn die m'n online bestelling afwerkte). Hoe gaat dit precies in z'n gang?

Dit is een van de redenen waarom ik Belgacom nam natuurlijk, ik zou per maand slechts 48,11 euro betalen voor m'n pack.

Alvast bedankt om dit na te gaan.

Jammergenoeg ben ik tijdens de kantooruren niet te bereiken (en van zodra ik thuiskom, is het blijkbaar moeilijk om binnen te raken in de klantendienst)

Mvg,

Koen

Beste Goofy,

Kunt u mij via privébericht uw gegevens (klantnr., tel.nr. en contactnr.) bezorgen.

Ik zal uw gegevens dan doorsturen naar de bevoegde dienst.

Zij zullen u dan zo snel mogelijk een antwoord bezorgen.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Dag Eva,

Ik had gisteren reeds deze post (met de ingevulde gegevens ipv x'en) via privebericht gestuurd.

Ik heb daar nu de rest van mijn gegevens aan toegevoegd.

Alvast bedankt voor uw snelle respons.

Mvg,

Koen

Reageer