13th street en Syfy stoppen ook in Vlaanderen, bron Totaal TV


Reputatie 6
Badge +1
Dit bericht staat op Totaal TV : NBC Universal stopt niet alleen in Nederland maar ook in Vlaanderen op 1 juli met de tv-zenders 13TH Street en Syfy. E! Entertainment en NBC Europe blijven wel voor aanbieders in de Benelux beschikbaar. Dat stelt Jonathan Willmann namens NBC Universal tegen Totaal TV.

Totaal TV maakte vorige week al bekend dat 13TH Street en Syfy in Nederland op 1 juli gaan stoppen. NBC Universal bevestigde het stoppen van de zenders op dat moment wel maar wilde op dat moment nog geen reden geven. Nu stelt het mediabedrijf dat men vanwege strategische redenen met de zenders in Nederland en Vlaanderen stopt. Bronnen melden Totaal TV echter dat het stoppen van de distributie in het gehele verzorgingsgebied van Ziggo aanleiding is geweest om de activiteiten van 13TH Street en Syfy te heroverwegen en naar nu blijkt de herstructureren. Ook de rol van Telenet – dat in Ziggo-eigenaar Liberty Global een meerderheidsaandeelhouder heeft – is hierbij van belang. De kans is aanwezig dat NBCUniversal de lineaire uitzendrechten van series die op 13TH Street en Syfy worden uitgezonden in Nederland en Vlaanderen aan andere tv-zenders te verkopen. Tevens bestaat de mogelijkheid dat de series via video on demand-platformen van aanbieders als Ziggo, KPN, Telenet en Proximus te bekijken blijven.
VLAAMSE AANBIEDERS STOPPEN OOK
In Vlaanderen moeten de aanbieders Telenet, Proximus en TV Vlaanderen door het besluit van NBCUniversal noodgedwongen met de doorgifte van 13TH Street en Syfy stoppen. In Nederland zijn de eerste aanbieders al begonnen met het informeren van abonnees over het stoppen van de twee zenders. Ziggo deed dit vrijdag al. KPN meldde via twitter dat de zenders gingen stoppen en ook kleinere aanbieders als Sparql melden op de internetsite dat abonnees het na 1 juli het zonder 13TH Street en Syfy moeten doen.

61 reacties

Reputatie 2
@Gert5
Ik ben niet echt uit op het goedkoopste, dan had ik Scarlet genomen.
Ik ben er echter tegen dat ik moet betalen voor zaken die mij niet interesseren en daar heeft TN een handje van weg.
Zij groeperen verschillende producten, vereenvoudigen zo hun beheer en ik moet meer betalen én ik zou dan nog moeten tevreden zijn want voor die verzameling moet ik minder betalen dan vroeger voor de afzonderlijke producten. Die vlieger gaat bij mij moeilijk op.
Anderzijds is het zo dat PX mijn niet echt meevalt en omdat de prijs niet echt bepalend is, begin ik weer te twijfelen.
In verband met je plannen om TV-Vlaanderen te nemen met Telenet: ik had al lang een schotel voor de komst van TV-VL en was er in het begin ook heel tevreden mee.
Zij hebben nu nog altijd afgetekend het beste aanbod zowel naar beeldkwaliteit, verscheidenheid en prijs. Ze hebben echter geen belgisch voetbal.
Wat mij tegen ging waren de voortdurende veranderingen (satelliet, transponder, codering...) samen met het steeds minder rekening houden met klanten die niet "hun" hardware gebruiken (zoals ik) en het feit dat zij maar een kleine speler zijn in hun groep, zodat als er iets specifiek vlaams moest gebeuren (vb 2be HD), we daar heel lang konden op wachten. Als je aan TV-VL wil beginnen zou ik toch hun hardware nemen tenzij je er heel wat tijd voor over hebt.
Reputatie 7
Badge +2
bedankt, geeft echter enkel de globale nieuwsmeldingen...
Het is de zender van mijn vrouw; ik ben zelf niet zo vertrouwd met hun programma's...
Ik heb dit hier gevonden: http://www.opnetflix.nl/categorie/sci-fi en zal haar mening vragen.


http://unogs.com/

Klik op "Country Details" en vervolgens op Edit Countries links bovenaan. Unselect all countries en selecteer dan opnieuw de vlag van BE. Dan zie je het aanbod in heel BE. Echter, dat aanbod is wel voor heel het land en het kan zijn dat een bepaalde serie alleen met FR ondertitels beschikbaar is. Alles is wel in originele versie.

Daarom heb ik ook twee profielen gemaakt: eentje met als voertaal NL en eentje met als voertaal FR. Zo kan je makkelijk switchen tussen het aanbod van de twee taalgroepen. Zo kanje bv. The Big Bang Theory zien in originele versie in het aanbod voor Wallonië/Franstalig Brussel, maar niet in Vlaanderen. (een rechtenkwestie)
Reputatie 2
bedankt, zal het haar zo laten proberen
Reputatie 4
Badge +1
Bericht uit het laatste Proximus TV News per email ontvangen:

Wijziging in je Multi-boeket

NBCUniversal International Networks, het moederbedrijf van SyFy en 13th Street, heeft onverwachts beslist om deze 2 zenders niet meer aan te bieden in het Nederlandse taalgebied. Vanaf 1 juli 2016 zullen ze dan ook niet meer beschikbaar zijn in je Multi-boeket*. Daarom voegen we vanaf die dag, tot we een waardig alternatief gevonden hebben, de zender "Movies & Series" met non-stop topfilms en -series (drama, actie, familie, …) toe aan je boeket.
Reputatie 7
Badge +2
Bericht uit het laatste Proximus TV News per email ontvangen:

Wijziging in je Multi-boeket

NBCUniversal International Networks, het moederbedrijf van SyFy en 13th Street, heeft onverwachts beslist om deze 2 zenders niet meer aan te bieden in het Nederlandse taalgebied. Vanaf 1 juli 2016 zullen ze dan ook niet meer beschikbaar zijn in je Multi-boeket*. Daarom voegen we vanaf die dag, tot we een waardig alternatief gevonden hebben, de zender "Movies & Series" met non-stop topfilms en -series (drama, actie, familie, …) toe aan je boeket.



Wel dan hebben ze mijn suggestie van een paar dagen geleden toch ten dele uitgevoerd. Alleen VOD gedeelte daarvan zit er niet bij. Dat had de compensatie net iets beter gemaakt.

Kan je opnames maken van die zender?
Reputatie 7
Badge +6
Ik hoop dat hetzelfde aanbod ook geldt voor diegenen die alleen het boeket Entertainment NL hebben, want die betalen er voor (€5,95), terwijl het multiboeket meestal 'gratis' in het maxi pack zit. Ik ga mijn boeket toch niet opnieuw activeren, want ik ben helemaal geen fan van het aanbod in Movies & Series, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Dat neemt niet weg dat ik een mooi gebaar vind van Proximus, hoewel ik blijf hopen op nieuwe zenders in de aard van 13th Street en Syfy, om het Proximus TV aanbod wat te spijzen.
Snel zijn ze niet bij PX vandaag pas brief ontvangen dat de mededeling van de stopzetting van die 2 zenders, weet dat intussen al 2 maand via ander kanalen dat die zenders stoppen. Snel zijn ze niet bij PX op dat gebied en echt droevig dat het zolang duurt.

.Vind het wel grappig dat ze in die brief zeggen dat ze alternatieven gaan aanbieden. De welke PX zoals die Food zender waar wij maand hebben moeten klagen om normale onderschriften te hebben.

Ik snap dat het aanbod op Franstalig gebied veel ruimer is volgens google 230 miljoen mensen wereldwijd met Franstalige taal en als Nederlandstalige enkel met 23 miljoen. Wat ik niet snap is waarom PX ons maar Amerikaanse zenders door onze strot blijven duwen die wij niet willen en waarom geen zenders uit NL.

Zenders genoeg in onze taal
http://www.kadaza.nl/tv-zenders
BV de rtl zenders?
Reputatie 7
Badge +6
Op de Proximus site vind je het aparte boeket Entertainment NL ,geloof ik, niet meer terug, maar je vindt het wel nog terug en kunt het nog wel activeren in MyProximus. Beetje verwarrend ???
Reputatie 6
Badge +2
Bericht uit het laatste Proximus TV News per email ontvangen:

Wijziging in je Multi-boeket

NBCUniversal International Networks, het moederbedrijf van SyFy en 13th Street, heeft onverwachts beslist om deze 2 zenders niet meer aan te bieden in het Nederlandse taalgebied. Vanaf 1 juli 2016 zullen ze dan ook niet meer beschikbaar zijn in je Multi-boeket*. Daarom voegen we vanaf die dag, tot we een waardig alternatief gevonden hebben, de zender "Movies & Series" met non-stop topfilms en -series (drama, actie, familie, …) toe aan je boeket.



Wel dan hebben ze mijn suggestie van een paar dagen geleden toch ten dele uitgevoerd. Alleen VOD gedeelte daarvan zit er niet bij. Dat had de compensatie net iets beter gemaakt.

Kan je opnames maken van die zender?


Natuurlijk kan je van die zender iets opnemen, van het VOD gedeelde echter niet.
Reputatie 7
Badge +2
Snel zijn ze niet bij PX vandaag pas brief ontvangen dat de mededeling van de stopzetting van die 2 zenders, weet dat intussen al 2 maand via ander kanalen dat die zenders stoppen. Snel zijn ze niet bij PX op dat gebied en echt droevig dat het zolang duurt.

Ik snap dat het aanbod op Franstalig gebied veel ruimer is volgens google 230 miljoen mensen wereldwijd met Franstalige taal en als Nederlandstalige enkel met 23 miljoen. Wat ik niet snap is waarom PX ons maar Amerikaanse zenders door onze strot blijven duwen die wij niet willen en waarom geen zenders uit NL.

Zenders genoeg in onze taal
http://www.kadaza.nl/tv-zenders
BV de rtl zenders?


De commerciële zenders uit NL zullen we hier niet te zien krijgen. Dat is vooral een rechtenkwestie omdat veel van die rechten niet per taalgebied maar per land/regio verkocht worden. Dat is ook de reden waarom onze commerciële zenders ook niet in NL te zien zijn. Het zou voor een aanbieder té duur zijn om die rechten te betalen in plaats van de aanbieder, los staand van wat de compensatie is die de rechtenhouder in BE zou moeten krijgen.

De Franstalige commerciële zenders zijn veel machtiger en kopen vaak de rechten voor het hele taalgebied: bv TF1. Die zorgt dan ook voor specifieke reclameblokken in BE, LU en CH. Ook M6 doet dan in FR, LU en CH. Niet in BE omdat M een onderdeel is van de RTL Group die ook al aparte zenders heeft in BE.

Het is een vervelende zaak. Maar goed, als je een beetje zoekt en handig bent met streams kan je eigenlijk de NL zenders via internet op je scherm krijgen. Legaal is dat natuurlijk niet, maar het kan. En stabiel is het ook niet omdat die streams telkens veranderen. Kodi media center is daarvoor wel een fantastische programma.
Reputatie 6
Badge +2
De enige en beste manier om die Nederlandse commerciële zenders in België te ontvangen is een schotelantenne plaatsen en een abonnement bij Canaal Digitaal aangaan, al is het plaatsen van zo'n schotelantenne niet altijd evident.

Reageer