13th street en Syfy stoppen ook in Vlaanderen, bron Totaal TV


Reputatie 6
Badge +1
Dit bericht staat op Totaal TV : NBC Universal stopt niet alleen in Nederland maar ook in Vlaanderen op 1 juli met de tv-zenders 13TH Street en Syfy. E! Entertainment en NBC Europe blijven wel voor aanbieders in de Benelux beschikbaar. Dat stelt Jonathan Willmann namens NBC Universal tegen Totaal TV.

Totaal TV maakte vorige week al bekend dat 13TH Street en Syfy in Nederland op 1 juli gaan stoppen. NBC Universal bevestigde het stoppen van de zenders op dat moment wel maar wilde op dat moment nog geen reden geven. Nu stelt het mediabedrijf dat men vanwege strategische redenen met de zenders in Nederland en Vlaanderen stopt. Bronnen melden Totaal TV echter dat het stoppen van de distributie in het gehele verzorgingsgebied van Ziggo aanleiding is geweest om de activiteiten van 13TH Street en Syfy te heroverwegen en naar nu blijkt de herstructureren. Ook de rol van Telenet – dat in Ziggo-eigenaar Liberty Global een meerderheidsaandeelhouder heeft – is hierbij van belang. De kans is aanwezig dat NBCUniversal de lineaire uitzendrechten van series die op 13TH Street en Syfy worden uitgezonden in Nederland en Vlaanderen aan andere tv-zenders te verkopen. Tevens bestaat de mogelijkheid dat de series via video on demand-platformen van aanbieders als Ziggo, KPN, Telenet en Proximus te bekijken blijven.
VLAAMSE AANBIEDERS STOPPEN OOK
In Vlaanderen moeten de aanbieders Telenet, Proximus en TV Vlaanderen door het besluit van NBCUniversal noodgedwongen met de doorgifte van 13TH Street en Syfy stoppen. In Nederland zijn de eerste aanbieders al begonnen met het informeren van abonnees over het stoppen van de twee zenders. Ziggo deed dit vrijdag al. KPN meldde via twitter dat de zenders gingen stoppen en ook kleinere aanbieders als Sparql melden op de internetsite dat abonnees het na 1 juli het zonder 13TH Street en Syfy moeten doen.

61 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Gevonden en zijn inderdaad off topic aan gaan.

Had graag een antwoord gehad van PX wat er gaat gebeuren zakt de prijs van het abonnement of komen er andere zenders bij?


Jeetje, Patrick, daarvoor hoef je niet van Proximus te zijn: NEEN en NEEN (voorlopig)!
Reputatie 6
Badge +1
Er komt waarschijnlijk weer helemaal niks, of anders weer zo'n prul zender die niemand eigenlijk wil. Droevig de laatste tijd.
Reputatie 7
Badge +6
Ik weet toch ook niet goed meer wat men met Proximus TV op die manier denkt te bereiken. Men lijkt meer interesse te hebben voor de 'verpakking' nieuwe interface, apps etc. dan voor de inhoud en men is meer bezig met het downscalen van HD naar SD dan met het upscalen naar HD. Toch een rare manier om Proximus TV te promoten.
Spijtig.
Wat hier echt opvalt op het forum is dat plots al de medewerkers in stilzwijgen vallen met lastige vragen. Lezen de medewerkers dagelijks maar zoals dit topic zwijgen ze.

En wat Marleen zegt klopt ons aanbod verminderd met de dag op tv gebied.

Het is toch geen moeilijke vraag hoe het zit in de toekomst met de zenders? Wat zijn jullie plannen?
Reputatie 7
Badge +6
Wanneer gaat men trouwens de klanten op de hoogte brengen dat die twee zenders uit hun boeket gaan verdwijnen a.u.b.?.
Op het Info kanaal is er in elk geval nog niks van te zien
Reputatie 6
Badge +1
Het info kanaal geeft eigenlijk altijd heel weinig info.
Reputatie 3
Badge
Hallo,

Vanaf 1 juli verdwijnen de zenders 13th Street NL en SyFy NL, die respectievelijk op kanaalnummer 192 en 193 uitgezonden worden. 13th Street NL en SyFy NL zitten in de boeketten Multi NL en Entertainment NL.

Groetjes,

Jos
Dit bericht staat op Totaal TV : NBC Universal stopt niet alleen in Nederland maar ook in Vlaanderen op 1 juli met de tv-zenders 13TH Street en Syfy. E! Entertainment en NBC Europe blijven wel voor aanbieders in de Benelux beschikbaar. Dat stelt Jonathan Willmann namens NBC Universal tegen Totaal TV.

Totaal TV maakte vorige week al bekend dat 13TH Street en Syfy in Nederland op 1 juli gaan stoppen. NBC Universal bevestigde het stoppen van de zenders op dat moment wel maar wilde op dat moment nog geen reden geven. Nu stelt het mediabedrijf dat men vanwege strategische redenen met de zenders in Nederland en Vlaanderen stopt. Bronnen melden Totaal TV echter dat het stoppen van de distributie in het gehele verzorgingsgebied van Ziggo aanleiding is geweest om de activiteiten van 13TH Street en Syfy te heroverwegen en naar nu blijkt de herstructureren. Ook de rol van Telenet – dat in Ziggo-eigenaar Liberty Global een meerderheidsaandeelhouder heeft – is hierbij van belang. De kans is aanwezig dat NBCUniversal de lineaire uitzendrechten van series die op 13TH Street en Syfy worden uitgezonden in Nederland en Vlaanderen aan andere tv-zenders te verkopen. Tevens bestaat de mogelijkheid dat de series via video on demand-platformen van aanbieders als Ziggo, KPN, Telenet en Proximus te bekijken blijven.
VLAAMSE AANBIEDERS STOPPEN OOK
In Vlaanderen moeten de aanbieders Telenet, Proximus en TV Vlaanderen door het besluit van NBCUniversal noodgedwongen met de doorgifte van 13TH Street en Syfy stoppen. In Nederland zijn de eerste aanbieders al begonnen met het informeren van abonnees over het stoppen van de twee zenders. Ziggo deed dit vrijdag al. KPN meldde via twitter dat de zenders gingen stoppen en ook kleinere aanbieders als Sparql melden op de internetsite dat abonnees het na 1 juli het zonder 13TH Street en Syfy moeten doen.


Dan wordt het boeket Entertainment zo goed als waardeloos; dat geef ik zeker op per 1 juli 16!
Reputatie 7
Badge +6
@ Patrick
Tiens, nu valt me iets op: een pack Start valt niet te combineren met een Smart 15 abo, dat moet minimum een Smart 25 zijn. Kassa, kassa..
Dat was me toen opgevallen.
Reputatie 7
Badge +6
Vandaag hebben we het armetierige 'boeket' Entertainment NL al maar opgezegd. Er zitten helaas toch nog enkel een paar verlepte bloemen in. :(
Alleen BBC Entertainment zullen we missen.
Proximus is wel helemaal niet verantwoordelijk voor het gebrek aan nieuwe inhoud bij die zenders, laat dat duidelijk zijn.
Vandaag hebben we het armetierige 'boeket' Entertainment NL al maar opgezegd. Er zitten helaas toch nog enkel een paar verlepte bloemen in. :(
Alleen BBC Entertainment zullen we missen.
Proximus is wel helemaal niet verantwoordelijk voor het gebrek aan nieuwe inhoud bij die zenders, laat dat duidelijk zijn.

Heb ik enkele dagen geleden ook stopgezet!
Reputatie 7
Badge +2

Proximus is wel helemaal niet verantwoordelijk voor het gebrek aan nieuwe inhoud bij die zenders, laat dat duidelijk zijn.


Het is inderdaad niet de schuld van Proximus dat deze zenders ermee ophouden. Maar het is wel hun schuld dat ze geen waardige alternatieven vinden voor het verdwijnen van BBC Three, Syfy en 13th Street. En het is ook hun schuld dat ze de prijs van het entertainmentpakket niet laten zakken.

BBC First zou BBc Three kunnen vervangen. De exclusiviteit zit niet meet bij TN van die zender. Men zou een aanbod kunnen bouwen zoals Play bij TN, met extra aandacht voor crime en sciencefiction fiction. On demand aanbod zou men kunnen openstellen voor iedereen die het entertainmentpakket heeft ter vervanging van de verdwenen zenders! Er is echt wel meer creativiteit nodig bij de aankoop en de verpakking van de content.

Ze mogen mij altijd bellen als ze input willen!
Reputatie 7
Badge +6
Blijkbaar gaan zij er van uit dat het overgrote deel van hun Nederlandstalige kijkers toch maar naar de Vlaamse zenders kijkt, dus waarom dan alternatieven gaan zoeken en die andere zenders in HD doorsturen?
Is de TN/Orange enz. kijker dan zo verschillend?
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad zij denken blijkbaar dat iedereen naar VTM of Eén kijkt, getuige daarvan is het zo goed als onbestaande aanbod van buitenlandse HD zenders
Zouden beter bij PX ons zenders aanbieden uit NL in plaats van die domme U.S zenders.
Reputatie 2
Ik heb deze morgen ook de brief met de melding van stopzetting gekregen. Nog altijd geen alternatief.
Ik kan mijn multi-boeket opzeggen, maar dit zit "gratis" in mijn maxi-pack...
Laat SyFy nu net de zender zijn die de doorslag gaf bij mijn twijfel tussen TN en PX: bij TN moest ik daarvoor het dure PLAY MORE nemen...
Ik overweeg ernstig om over te stappen...
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb deze morgen ook de brief met de melding van stopzetting gekregen. Nog altijd geen alternatief.
Ik kan mijn multi-boeket opzeggen, maar dit zit "gratis" in mijn maxi-pack...
Laat SyFy nu net de zender zijn die de doorslag gaf bij mijn twijfel tussen TN en PX: bij TN moest ik daarvoor het dure PLAY MORE nemen...
Ik overweeg ernstig om over te stappen...

Als het qua internet kan, neem anders een Comfort Pack, dan spaar je nog wat uit. (Neem daarbij dan eventueel Netflix, daar is tegenwoordig een aardig scifi aanbod.)
Dat betekent niet dat er geen behoefte is bij Prox aan wat meer aanbod in die richting, want dat is toch bijzonder povertjes.
Reputatie 2
Is dit dan met nederlandstalige onderschriften?
Reputatie 7
Badge +6
Is dit dan met nederlandstalige onderschriften?
Ja hoor, en je kunt dat dan bekijken via je decoder, je PC, tablet, smartphone.
Je kunt trouwens een maand gratis kijken.
Is dit dan met nederlandstalige onderschriften?
Netflix is met Nederlandstalige onderschriften.
Reputatie 2
Dit interesseert mij, temeer daar ik binnenkort toch een UHD-tv ga kopen en Netflix ook een 4k aanbod heeft.
Weet iemand soms waar ik info kan vinden over de programma inhoud.
Anderstalige programma's enkel indien met nederlandstalige onderschriften.
Wat ons hier interesseert zijn de zenders (en hun soort programma's) als SyFy, Discovery Science, Discovery ID, Discovery, NGC, NGC Wild, Animal Planet.
Ik heb een heel ander beeld van Netflix...
Dit interesseert mij, temeer daar ik binnenkort toch een UHD-tv ga kopen en Netflix ook een 4k aanbod heeft.
Weet iemand soms waar ik info kan vinden over de programma inhoud.
Anderstalige programma's enkel indien met nederlandstalige onderschriften.
Wat ons hier interesseert zijn de zenders (en hun soort programma's) als SyFy, Discovery Science, Discovery ID, Discovery, NGC, NGC Wild, Animal Planet.
Ik heb een heel ander beeld van Netflix...

netflixinbelgie.be
Reputatie 2
Ik geef als zoekterm "syfy" in: niets gevonden.
Reputatie 7
Badge +6
Ik geef als zoekterm "syfy" in: niets gevonden.
Probeer sci-fi
Trouwens speciaal abo voor UHD.
Reputatie 2
bedankt, geeft echter enkel de globale nieuwsmeldingen...
Het is de zender van mijn vrouw; ik ben zelf niet zo vertrouwd met hun programma's...
Ik heb dit hier gevonden: http://www.opnetflix.nl/categorie/sci-fi en zal haar mening vragen.

Reageer