>1 week zonder internet en tv en nog minstens 5 zonder enige service!

  • 31 January 2013
  • 0 reacties
  • 368 Bekeken


sinds midden vorige week hadden we regelmatig een wegvallende internetconnectie en even regelmatig 'geen signaal' op onze tv. even later spong deze dan weer actief, om nog wat later gewoon terug weg te vallen.


ik reageer nog niet met een telefoontje naar de technische diensten, omdat een kleine korte storing altijd wel eens kan voorvallen, geen paniek.


sinds maandag 28 januari was on ssignaal geheel dood, niks meer. dat wil zeggen: geen tv, geen internet, uiteraard ook geen wifi ... niks meer! toch maar even gebeld en toen kreeg ik de uitleg te horen dat we een algemene storing in de straat hebben, meerdere lijnen en dus klanten afgesloten van het verdeelpunt.


ook kreeg ik als uitleg dat 'ze' eraan bezig zijn en dat het 'vermoedelijk' tegen donderdag 31 januari om 16u30 hersteld zal zijn.


vandaag zijn we 31 januari en net voor het verstrijken van het door belgacom zelf opgelegde tijdstip, wordt de 'vermoedelijke' herstelling uitgesteld tot 4 februari om 16u30.


op de technische diensten krijg ik alleen nog een bandje te horen dat er zich een storing voordoet, niets meer dan dat. na veel gesukkel toch iemand aan de lijn gekregen, niks aan te doen, afwachten is de boodschap. opnieuw krijg ik te horen dat ze eraan bezig zijn. Wel, beste belgacom, in al die tijd dat jullie er aan 'bezig' zijn, is er hier in de straat gedurende heel de week nog niet 1 belgacomwagen te zien geweest.


ik neem contact op met de facturatie en vraag wat de gebruikelijke compensatie is in dit geval ... in eerste instantie krijg ik te horen dat ze niet verplicht zijn ook maar iets te compenseren als er geen telefoonlijn gestoord is, dus geen compensatie voor internet en tv. Na een beetje gepalaver krijg ik toch te horen dat, indien geen tv en geen internet, er een maximum vergoeding is van 8€ per dag zonder dienstverlening. bitter weinig voor de ongemakken die je er moet bijnemen, niet waar, bovenop een gedeukt klantenimago en achterwege blijven van enige vorm van communicatie of oplossing.


daarna even gebeld met de algemene klantenadministratie, om te informeren hoe lang ik nog vast zit aan belgacom en wat de opzegtermijnen zijn. deze dame was zeer gewillig om onmiddellijk alles op te zeggen, dus enige vorm van retentie (verplicht toe te passen, behalve wanneer er geen supervisor in de buurt is waarschijnlijk) is deze dame geheel vreemd.


beste belgacom, zoals u erin slaagt om telkens op het nippertje de 'vermoedelijke' herstelling ver vooruit te schuiven ... dat verdient een pluim. Stelt u zichzelf tevreden met een vooruitbetaalde dienstverlening die er niet is? een tiental dagen zonder tv en geheel geen internetconnectie (dus ook geen bankverrichtingen en dergelijke) duurt zeer lang. En op het moment dat u er eindelijk 'vermoedelijk' in zal slagen om de storing te verhelpen, kan ik u nu al verwittigen dat ik 'vermoedelijk' geen klant meer zal zijn bij u ... waarschijnlijk nemen we dan 'vermoedelijk' een zware internetconnectie, digitale tv met enkele keuzepakketen en 2 mobiele abonnementen mee naar uw concurrent, 'vermoedelijk' telenet.




0 reacties

Geen reactie

Reageer