Vraag

1 van mijn 4 switch poorten op mijn Sagemcom B-Box3 v2.1 blijft op down staan

  • 7 October 2017
  • 7 reacties
  • 278 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3
Beste,

1 van mijn 4 switch poorten op mijn Sagemcom B-Box3 v2.1 blijft op down staan, met firmware versie 8c.82A. Zie afbeelding, zelf een factory reset biedt geen soelaas. Is er een bepaalde reden waarom 1 van de poorten van de ingebouwde switch niet actief is? Dat zou mij straf lijken.Normaal gezien wanneer er niets is aangesloten op 1 van de switch poorten blijft de status op up staan.

Met vriendelijke groeten,
familievandesype

7 reacties

als je daar een decoder op aansluit werkt die dan niet of als je daar een pc ophangt werkt het dan ook niet!
Als je decoder en pc werkt als je deze aansluit op poort 4 dan zou ik mij daar niet veel van aantrekken of die foutief aangeeft op down.
Bij mij staat de bb3/S fw:8c.82A op up daar waar iets aangesloten is en down waar niks aangesloten is
Reputatie 5
Badge +3
De Bbox3 is standard uitgeleverd in "fully routed" mode:
alle poorten zijn te gebruiken zowel voor TV als voor internet.
Dus dat betekent dat je een decoder of pc op alle 4 de poorten kan aansluiten.

Mvg.
ja dat is inderdaad zo, maar het gaat er hem hier om de aanduiding van de ethernet poorten up / down die je in de interface van de bb3 afleest.
Want TS zegt: Normaal gezien wanneer er niets is aangesloten op 1 van de switch poorten blijft de status op up staan.

Bij mij is dit net omgekeerd, maar natuurlijk is die aanduiding maar bijzaak (eventueel een bug) als je geen problemen vaststelt bij het aansluiten van decoder of pc bijvoorbeeld.
mss niet alleen afhankelijk van Sagemcom Software Version maar ook van GUI Version of Hardware Version?
Reputatie 5
Badge +3
Bij mij staan de 4 poorten actief. (getest met decoder)
Wat die aanduiding in de modem interface betreft kan je dit eens vragen via de klantendienst of hier via een privé bericht.
bij mij ook maar 't is al raar dat ik dezelfde sagemcom heb als TS en de aanduidingen verschillend zijn, maar zoals ik al gezegd heb het is ook maar een aanduiding en als de poorten werken is toch het voornaamste, soit dat is toch wat ik er persoonlijk van denk, wat niet wil zeggen dat proximus mag op de hoogte gebracht worden en mss zijn ze dat ook al wie weet ?
TVI:
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩ link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.
Reputatie 6
Badge +3
Sorry, ik heb zelf een fout gemaakt in mijn openingspost, wanneer er iets aangesloten is dan zie ik in de webinterface de poort als up verschijnen en down wanneer er niets aangesloten is net zoals Martin had gezegd. Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie antwoorden.Vandaag heb ik een test gedaan en de ethernetpoort werkt perfect. Sinds de laatste firmware upgrade wordt er ook geen onderscheid gemaakt van aantal aangesloten decoders in combinatie met de andere apparaten.Alle poorten werken perfect, dat is het voornaamste.
Inderdaad zo is dat, als alles maar werkt zoals het moet.

Reageer