Vraag

Zelfinstallatie toch niet mogelijk

  • 24 March 2020
  • 7 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

 

Maanden geleden had ik een afspraak voor een installatie in onze nieuwbouwwoning, deze zou plaatsvinden op 1 april. Wegens alles wat er momenteel gebeurd heb ik vorige week contact opgenomen met de klantendienst met de vraag of dit nog kon doorgaan, toen is er mij gezegd dat enkel verhuzingen voor bestaande klanten nog kon doorgaan. Ik heb toen met de klantendienst afgesproken dat ze alles via de post zouden opsturen en ik alles zelf zou installeren en dat de lijn al gekend was in het systeem.

Plots krijg ik vandaag een mail om een afspraak te maken zodat een technieker kan langskomen (ten vroegste 20 april!). Opnieuw gebeld met de klantendienst en die zeiden dat er voor een nieuwe installatie altijd een technieker moet langskomen en ze niks kunnen opsturen.

Waarom het nu plots niet kan begrijp ik echt niet en daarom mijn vraag of het alsnog niet kan opgestuurd worden of een technieker sneller kan langskomen? Mijn vriendin moet telewerken en aangezien we 1 april verhuizen is het heel lastig als we tot 20 april geen internet hebben.

Alvast bedankt.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @PeterD1 vul je op je profiel deklantgegevens aan voor nazicht? Grt, Heidi

Reputatie 1

Dag @HeidiE Ik heb mijn kantgegevens aangevuld op mijn profiel. Alvast bedankt voor uw antwoord en om alles na te kijken.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @PeterD1 volgens de huidige corona-maatregelen is het niet mogelijk om je afspraak te vervroegen. Onze excuses voor het ongemak. Grt, Heidi

Reputatie 1

@HeidiEBedankt voor uw antwoord. Ik begrijp dat het niet mogelijk is door de huidige maatregelen maar kan de modem en decorder dan alsnog niet opgestuurd worden? De aansluiting aan straat is al gebeurd en de lijn was al gekend volgens de medewerker aan de telefoon. Dus dan zou ik toch in staat moeten zijn om alles zelf te installeren. Heb de handleidingen gelezen en lijkt me zeker mogelijk om dit zelf te doen. Vorige week was het nog perfect mogelijk om alles zelf op te sturen en nu plots niet meer.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @PeterD1 ik kreeg deze info:  ‘bij een nieuwbouw is een technieker nodig voor installatie’.  Misschien heb je de mogelijkheid om je verhuis uit te stellen? Het is een geval van overmacht, tot mijn spijt moeten we bepaalde opgelegde regels volgen. Grt, Heidi  

TUI:Als er vroeger al een connectie gemaakt werd voor  VDSL dan moet het inderdaad mogelijk zijn om de activatie op afstand te doen en zelf de apparatuur aan te sluiten.

Reputatie 1

@HeidiE Dat is helaas niet mogelijk. Wij wonen momenteel in Nl en daar gaan zulke dingen gewoon nog door dus wij moeten 1 april uit ons huidig huis.

@Martin Het is een nieuwbouw dus is de eerste keer dat er een vdsl connectie wordt gemaakt. Volgens de Proximus medewerker stond het adres en lijn wel al in het systeem.

Reageer