Vraag

Wanneer geraak ik aan mijn internet en tv?


03/07: online bestelling nieuw pack met internet en tv in mijn nieuwe woning.
09/07: eindelijk datum voor installatie pack op 23/07
23/07: technieker proximus komt langs rond 12.00u, kijkt enkele seconden naar mijn aansluiting en zegt dat hij terugkomt. Een kwartier nadien kijkt hij opnieuw enkele seconden naar de aansluiting en hij komt binnen een kwartiertje terug, zegt hij. Een uur later telefoon, probleem met "de kast" en ze proberen het zo snel mogelijk op te lossen. Rond 15.00u nog niks maar wel een mail met een nieuwe afspraak voor een installatie op 1 augustus, zelf gebeld naar proximus. Ze gaan de technieker aanmanen me zo snel mogelijk op te bellen en te zeggen wanneer het opgelost raakt. Rond 16.30u laten ze weten dat het niet opgelost raakt, ze zullen me wel eens bellen voor een nieuwe afspraak (wanneer geen idee, waarom geen uitleg). Bel zelf nog eens naar proximus, afsprakendienst gesloten ze zullen me morgenvroeg terugbellen. Kan zelf de afspraak verzetten naar 29 juli.
24/07: In de morgen geen telefoontje terug. Rond 13.00u wordt ik opgebeld. Er zou geen aansluiting zijn binnen (volgens de techniekers), deze moet door een lasser eerst gegraven en geïnstalleerd worden. Maar er is dus wel een aansluiting binnen, zoeken ze op en zien dat er inderdaad een aansluiting moet zijn. Maar nu moet eerst de lasser worden afgezegd en dan zullen ze vandaag nog bellen voor een spoedinstallatie nog deze week. Er is ondertussen ook een klacht tegen de techniekers. Om 16.00u nog steeds geen telefoontje voor een nieuwe afspraak. Lasser moet nog steeds eerst afgezegd worden, want ze zien inderdaad dat er wel een aansluitpunt is binnen, ook al zegt de technieker van niet. Ze zullen mij zo snel mogelijk bellen voor een nieuwe afspraak.

Op 31 juli verhuis ik. Ik werk 4 dagen op 5 van thuis en heb dus mijn internet nodig, is zelfs van levensbelang.

Zie foto: Dit is volgens mij toch een aansluitpunt van proximus binnen in mijn woning?
Waarom kon de installatie dan niet doorgaan?
Wanneer wordt mijn internet nu eindelijk geïnstalleerd?
Hoe moeilijk kan het zijn een technieker te sturen of uberhaupt een afspraak te maken?




14 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo Kim, ik zal dit nakijken
kan je even je klantnummer toevoegen op je profile aub?

Groeten Geert
Hallo Kim, ik zal dit nakijken
kan je even je klantnummer toevoegen op je profile aub?

Groeten Geert

Beste Geert,

Klantnummer toegevoegd.
Reputatie 7
Badge +3
De foto die je laat zien is inderdaad een aansluitpunt of technisch uitgedrukt 'een NTP'. Dit punt moet sowieso in verbinding staan met de verdeelkast. Heeft de technicus op 23/07 dit contactdoosje uitgetest?
Ik zie dat er nu een afspraak voorzien is op 29/03 voor een installatie. De technicus zal dan eerst moeten uittesten of er signaal van buiten (uit de verdeelkast) toekomt om dit invoerdoosje.
Als dit het geval is kan hij hier de modem voor internet en digitale tv op aansluiten.

Groeten Geert
De foto die je laat zien is inderdaad een aansluitpunt of technisch uitgedrukt 'een NTP'. Dit punt moet sowieso in verbinding staan met de verdeelkast. Heeft de technicus op 23/07 dit contactdoosje uitgetest?
Ik zie dat er nu een afspraak voorzien is op 29/03 voor een installatie. De technicus zal dan eerst moeten uittesten of er signaal van buiten (uit de verdeelkast) toekomt om dit invoerdoosje.
Als dit het geval is kan hij hier de modem voor internet en digitale tv op aansluiten.

Groeten Geert

Toen de technicus binnen was (2 keer kort achter elkaar), heeft hij kort iets gedaan aan het aansluitpunt. Een uur later kreeg ik een telefoontje dat er een probleem was met de kast.

Ik vermoed dus dat er geen signaal was op het invoerdoosje en dat zij bedoelen dat er een probleem is in de verdeelkast. Alleen hebben ze blijkbaar aan jullie doorgegeven dat er helemaal geen aansluiting is binnen en dat een lasser deze aansluiting diende te maken.

Wat moet er nu gebeuren? Welk soort ingreep moet er dan uitgevoerd worden? Door wie en wanneer gebeurt dit? Krijg ik de garantie dat bij de afspraak op maandag mijn installatie van internet en telefoon voltooid geraakt?
Reputatie 7
Badge +3
Dat kan enkel de technicus ter plaatse vaststellen op 29/07. Hij moet sowieso signaal krijgen op het invoerdoosje, heeft hij geen signaal zal hij ook naar de verdeelkast moeten gaan om uit te testen of daar het signaal wel op toekomt en zoedoende dat signaal dan tot op het invoerdoosje krijgen, dit is theorie wat ik nu vertel, enkel de technicus kan dit ter plaatse vaststellen op 29/07.
Wordt er dan door de technicus signaal uitgemten op het invoerdoosje dan kan hij verder de installtie uitvoeren (modem + decoder + cloud)

Geert
Als ik het goed begrijp moet er dus contact ontstaan tussen de verdeelkast en mijn invoerdoosje.

Wat dient er theoretisch te gebeuren als er ook geen signaal is op de verdeelkast? Wat dient er theoretisch te gebeuren als er wel signaal is op de verdeelkast?

Ik ga er effectief vanuit dat er geen signaal is op mijn invoerdoosje en dat de techniekers gisteren in de verdeelkast gaan kijken zijn. Er is me toen enkel meegedeeld dat ze het probleem in de kast niet meteen zelf opgelost kregen en dat ze op een helpdesk aan het wachten waren.

Maar op welke termijn wordt het probleem in de verdeelkast dan opgelost? Wie moet dit doen? Dit moet toch tegen maandag in orde kunnen zijn? Komt er dan maandag een gewone technieker of staat die lasser nog altijd ingepland?
Reputatie 7
Badge +3
Er komt maandag een gewone technicus, geen lasser.
Indien er signaal toekomt op het invoerdoosje kan de voorzien installatie uitgevoerd worden.

Indien er geen signaal toekomt op het invoerdoosje zal de technicus naar de verdeelkast moeten gaan en trachte sinaal op het invoerdoosje te bekoemen lukt dit niet, ook niet na een aanpassing op de bekabeling in de verdeelkast, wil dit zeggen dat er geen verbinding is met de ondergrondse bekabeling. Dan is er sowieso tussenkomst van de lassers nodig.
Ik zeg het nogmaals dit is therorie, dit kan enkel allemaal vastgesteld worden door de technicus die 29/07 langskomt.

Laat ons ervan uitgaan dat hij wel signaal op het invoerdoosje krijgt.


Geert
Er komt maandag een gewone technicus, geen lasser.
Indien er signaal toekomt op het invoerdoosje kan de voorzien installatie uitgevoerd worden.

Indien er geen signaal toekomt op het invoerdoosje zal de technicus naar de verdeelkast moeten gaan en trachte sinaal op het invoerdoosje te bekoemen lukt dit niet, ook niet na een aanpassing op de bekabeling in de verdeelkast, wil dit zeggen dat er geen verbinding is met de ondergrondse bekabeling. Dan is er sowieso tussenkomst van de lassers nodig.
Ik zeg het nogmaals dit is therorie, dit kan enkel allemaal vastgesteld worden door de technicus die 29/07 langskomt.

Laat ons ervan uitgaan dat hij wel signaal op het invoerdoosje krijgt.


Geert


Nu snap ik er al iets meer van. Ik zou alleen graag weten wat de technieker gisteren heeft vastgesteld, waarom hij het niet opgelost kreeg. Is er al duidelijk dat de ondergrondse bekabeling geen connectie heeft en er toch een lasser nodig is?

Als er maandag iemand komt en ik op het einde van de dag weer te horen krijg dat ze het niet in orde krijgen in de verdeelkast, dan is dit een straatje zonder einde.

Ik heb ten laatste op 31 juli internet broodnodig om te kunnen werken. Probleem aan de verdeelkast of aan de ondergrondse bekabeling, dit is toch een verantwoordelijkheid van proximus?

Er komt maandag een gewone technicus, geen lasser.
Indien er signaal toekomt op het invoerdoosje kan de voorzien installatie uitgevoerd worden.

Indien er geen signaal toekomt op het invoerdoosje zal de technicus naar de verdeelkast moeten gaan en trachte sinaal op het invoerdoosje te bekoemen lukt dit niet, ook niet na een aanpassing op de bekabeling in de verdeelkast, wil dit zeggen dat er geen verbinding is met de ondergrondse bekabeling. Dan is er sowieso tussenkomst van de lassers nodig.
Ik zeg het nogmaals dit is therorie, dit kan enkel allemaal vastgesteld worden door de technicus die 29/07 langskomt.

Laat ons ervan uitgaan dat hij wel signaal op het invoerdoosje krijgt.


Geert
Nu snap ik er al iets meer van. Ik zou alleen graag weten wat de technieker gisteren heeft vastgesteld, waarom hij het niet opgelost kreeg.


Hierbij heb ik volgende concrete vragen:
Welk probleem heeft de technieker dinsdag vastgesteld?
Waarom is er geen signaal op mijn invoerdoosje?
Ligt het probleem bij de verdeelkast of bij de ondergrondse bekabeling?
Wat moet er nu gebeuren om het probleem op te lossen?
Wanneer wordt het probleem opgelost en wanneer kan dan de effectieve installatie doorgaan?
Momenteel komt jouw invoer eigenlijk nog binnen bij jouw buur. Dit is een historisch gegeven dat er nu van tussenuit zal moeten gewerkt worden.
Deze werken staan gepland voor 29/07. Normaal gebeurt vlak daarna ook de effectieve binneninstallatie dan.
Momenteel komt jouw invoer eigenlijk nog binnen bij jouw buur. Dit is een historisch gegeven dat er nu van tussenuit zal moeten gewerkt worden.
Deze werken staan gepland voor 29/07. Normaal gebeurt vlak daarna ook de effectieve binneninstallatie dan.

Nu kan ik helemaal niet meer volgen. Moet er iets veranderd worden aan de verdeelkast of aan de ondergrondse bekabeling? Moet ik er rekening mee houden dat er gegraven?
Aan de verdeelkast zullen hoogstens enkele aansluitingen veranderd worden. Werken aan de ondergronde bekabeling zijn mogelijk.
Aan de verdeelkast zullen hoogstens enkele aansluitingen veranderd worden. Werken aan de ondergronde bekabeling zijn mogelijk.
Wat betekend werken aan de ondergrondse bekabeling? Moet er gegraven worden op het eigen terrein?
Dit is afhankelijk van de werkelijke situatie op het terrein. Jammer genoeg kan ik dat nu nog niet voorspellen.

Reageer