Vraag

Verhuizen zonder zorgen (website versus winkel)

  • 4 November 2019
  • 7 reacties
  • 150 Bekeken

Zowel telefonisch als via de winkel probeerde ik vandaag extra uitleg te krijgen bij de tekst op de website (https://www.proximus.be/nl/id_cr_move/particulieren/producten/verhuizen-zonder-zorgen.html):

“Verhuis je internet, vaste lijn, tv (en mobiel)

Verwittig ons 2 weken op voorhand. De technicus zorgt voor een pico bello installatie op je nieuwe adres.

Kost van je verhuis: € 59
€ 0 met een bestaand of nieuw Tuttimus- of Familus-pack1”

Aan de telefoon zei men mij dat deze promo niet langer liep. In de winkel kreeg ik het antwoord dat bij een verhuizing steeds € 59 moet betaald worden. Ervan uitgaan dat de tekst op de website klopt, was op eigen risico. Zonder zorgen ben ik jammer genoeg dus niet meer...

In beide gevallen stel ik me de vraag wat die tekst dan op de website staat te doen. 

Stel dat de tekst toch correct zou zijn (wat dus wordt ontkend via twee officiële Proximuskanalen), heb ik hierbij de volgende vragen:

  1. Wat moet er verstaan worden onder een nieuw Tuttimus- of Familus-pack? (ik heb momenteel Minimus)
  2. Hoelang moet je bij de switch van het ene naar het andere pakket het nieuwe pack behouden?

 

 


7 reacties

Staat op de site onder voorwaarden.

  • Gratis verhuis voor
    alle klanten die hun Tuttimus of Familus pack verhuizen
    of
    hun producten wijzigen naar Tuttimus of Familus tijdens de verhuis,
    behalve Minimus-klanten die de normale verhuisprijs betalen (€ 59).
  • Alle andere klanten komen niet in aanmerking.

Wil dit zeggen dat Minimus-klanten die hun producten tijdens de verhuis wijzigen naar Tuttimus of Familus geen € 59 moeten betalen?

Of moeten Minimus-klanten (die switchen naar Tuttimus of Familus) ook € 59 betalen?

tenzij de proximus medewerkers mij tegenspreken, versta ik hieronder dat de minimus klanten ook sowieso de 59€  moeten betalen, anders zouden ze de volgende regel er niet moeten bijzetten “behalve Minimus-klanten die de normale verhuisprijs betalen (€ 59).”

Maar wat ik zeg is natuurlijk niet doorslaggevend en wacht je best een officieel antwoord af van iemand van het proximus forumteam.

Reputatie 7
Badge +3

@Fresco Als je bij je verhuis Minimus-klant blijft, dan betaal je voor de verhuis 59 euro. Als je bij je verhuis tegelijkertijd omschakelt naar Familus/Tuttimus, dan valt de eenmalige kost van 59 euro weg. Groetjes, Antonella

Amai die uitleg is volgens mij toch alles behalve duidelijk, nee ?

Reputatie 7
Badge +4

Het antwoord van @AntonellaD is duidelijk, de website info (in Nl & Fr) is ook duidelijk, vandaar dat het mij aangewezen lijkt het betrokken antwoord bij de hand te houden mocht het later eventueel nodig zijn...

De website info m.b.t. de voorwaarden zou op basis van bovenstaande mijns inziens (inderdaad) best aangepast worden ...

sorry als mijn boodschap verkeerd overkwam, ik bedoelde natuurlijk niet dat de uitleg van AntonellaD onduidelijk was maar wel deze die in de voorwaarden op de site uitgelegd wordt.

Daarom mijn vorige post wat bijgestuurd ☺

Reageer