Vraag

Verhuis met zorgen

  • 3 January 2022
  • 5 reacties
  • 82 Bekeken

Goede avond,

 

Eerst en vooral moet ik vermelden dat ik al een volledig jaar niet 100% gelukkig ben met de diensten van Proximus. Mijn Proximus Pickx en E-press die elke maand op de factuur staan hebben nog nooit gewerkt. Mailverkeer en een bezoek aan de store in Gent hebben helaas geen oplossing kunnen bieden. 

 

Los daarvan was ik van plan om uit gemak wel klant te blijven na de verhuis die binnen 3 weken op de planning staat. Jammergenoeg klopt de slogan Verhuizen zonder zorgen helemaal niet. De voorgestelde uittredingsmeeting - en dus stopzetting internetdiensten - werd voorgesteld op 17 januari, de aanmelding op het nieuwe adres op 28 januari. Dit zou betekenen dat ik 11 dagen geen toegang zou hebben tot het internet. Op vandaag is dit voor de meeste gezinnen een probleem. Niet alleen richting ontspanning, maar vooral richting thuiswerk en online banking. Daarnaast valt deze overstap ook net samen met de opstart van een nieuwe start-up waarvoor internet een absolute must is. 

 

Als er geen oplossing kan gevonden worden om de overgang toch vlot te laten verlopen - zoals aangegeven wordt in de slogan - zal ik me genoodzaakt zien om in plaats van een verhuis een stopzetting van de samenwerking aan te vragen. Daaraan gekoppeld werd me intussen gegarandeerd door de collega’s van Telenet dat de opstart van een nieuw pakket bij hen, inclusief de installatie in het nieuwe pand, kan plaatsvinden voor we in het pand huisvesten. 

 

Hopelijk kan ik met Proximus toch nog tot een andere regeling komen, en kunnen de problemen waar ik het afgelopen jaar met zat opgelost worden. Jammergenoeg kon ik nergens bij een mailformulier komen, misschien kan via deze weg nog een antwoord verkregen worden. 

 

Tot slot wil ik nog even vermelden dat de telefoniste die vandaag belde - genaamd Emmy - uiterst vriendelijk was. Haar valt alvast niets te vermijden. 


5 reacties

Ter info: Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.  

Reputatie 6
Badge +2

Normaal gezien zou Proximus gedurende de internetloze periode tijdelijk onbeperkte mobiele datavolume moeten geven hetzij via een 4G USB stick voor laptops hetzij op de smartphone die dan als WIFI hotspot fungeert.

Toen ik een week zonder internet zat wegens uitval hebben ze dat voor mij ook zo gedaan.

Inderdaad dat wordt nog gedaan, in de hoop dat de mobiele ontvangst en de bezettingsgraad van de  antenne dan voldoende is natuurlijk. De 4G USB modem verloopt dan dikwijls via de technieker.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @WW8800 vul je hier in het klantprofiel de klantgegevens aan, voor nazicht? Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@WW8800  Dag, men zal u contacteren i.v.m. de aansluitingsdatum. Groetjes

Reageer