Beantwoord

Verhuis


Ik legde enkele weken geleden een afspraak vast op 30 maart voor de verhuis naar onze nieuwbouwwoning. Ik werd vanochtend gebeld dat deze geannuleerd wordt ivm de Corona maatregelen. Dit is voor ons zeer problematisch aangezien we moeten verhuizen op het einde van de maand en we beiden van thuis uit moeten werken als gevolg van de maatregelen rond het Coronavirus. Nu las ik onmiddellijk na dit telefoontje op de website dat verhuizen wel prioritair blijven en dat deze afspraken dus WEL zouden doorgaan.

 

Sindsdien probeer ik de klantendienst te pakken te krijgen. Ik hang nu reeds 2u15 aan de lijn om te wachten tot er opgenomen wordt door de dienst afspraakbeheer  naarwaar ze mij doorverbinden na deze voormiddag ook reeds meer dan 2u in de wacht te hebben gehangen waarna de lijn wegviel terwijl de helpdeskmedewerker even wilde overleggen met een collega.

 

Zou iemand van het Proximus team me duidelijk kunnen verschaffen over wat de situatie momenteel is? Gezien we moeten verhuizen (huurcontract opgezegd en volgende huurder moet kunnen verhuizen) en we internet nodig hebben om te kunnen werken is dit voor ons echt een gigantisch probleem.

icon

Beste antwoord door Martin 21 March 2020, 14:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Ondertussen een ticket aangemaakt door een chat medewerker. Hopelijk kan het alsnog in orde komen.

 

Veel sterkte aan alle forumbezoekers en proximus medewerkers 

Mijn ene zoon, die al proximus heeft, is verhuisd maar moet zeker al tot 21 april wachten voor aansluiting.

Mijn andere zoon is ook net verhuisd maar is van telenet moeten  overschakelen naar proximus. Geen probleem alles van op afstand geregeld.

Waarom kan dit bij nieuwe klanten en niet bij reeds bestaande klanten?

Ze  volgen ergens het corona criterium van het meest dringende,
maar voor meer uitleg van iemand die van proximus zelf is, zal je moeten wachten tot maandag als ze hier terug op het forum langskomen.

Eventueel kun je wel bellen naar 0800 22 800 in het weekend maar of ze je hiermee zullen kunnen verder helpen en info geven over de planning dat is niet zeker, dus mss best wachten tot maandag.

Louter nog ter bijkomende info:

zie communicatie op > https://www.proximus.be/nl/personal/
daar staat o.a :
 
- Formulier voor dringende aanvraag:
https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_fmb_pack_corona/particulieren/r-orphans/forms/pack.html
 
- Proximus zal de interventies bij zijn klanten beperken tot de essentiële activiteiten voor het herstellen van hun telecommunicatiediensten,
voor verhuizingen of "dringende" aansluitingen tot 20 april. Indien deze maatregel op jou van toepassing is, word je hiervan persoonlijk verwittigd.

Eventueel kan de aan een mobiel abo gekoppelde bijkomende *(gratis) 10 GB u ondertussen ietwat verder helpen 
door uw toestel als hotspot in te stellen.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mob_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-4g-of-3g/uw-gsm-of-tablet-als-mobiele-hotspot-instellen.html
 
*(10 GB gratis > https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximus_helps/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/proximus-helpt.html)

Ik zit ook met een verhuizing. De aanvraag ingevuld met het formulier, maar er komt geen bevestiging of niets. Op facebook in de chat wordt je ook niet goed van die antwoordrobot. Die blijft constant dezelfde vragen stellen en stuurt het uiteindelijk niet door naar een medewerker.

Bellen doe ik niet, want ik heb geen zin om 2 uur aan de telefoon te hangen. 2 uur aan de lijn is gemakkelijk geld verdienen voor Proximus.

 

Ik moet ook vanaf thuis werken. Ik ben nu al aan het nadenken wat ik moet doen op het moment dat ik geen internet zou hebben. Ik denk een mobiel abonnement van de baas als hotspot instellen, zodat ik toch met de computer op internet kan.

Een monteur kan toch perfect in zijn eentje het werk doen? Een kastje aansluiten en programmeren zonder nabijheid van andere mensen.

 

Het wordt voor mij waarschijnlijk mijn abonnement in de huidige woning opzeggen en een nieuw abonnement afsluiten in de nieuwe woning. Maar dat is dan uit principe geen Proximus als de service echt zo slecht is. Wel elk jaar schaamteloos de maandelijkse premie met €2,- omhoog gooien voor exact hetzelfde pakket. Belachelijk gewoon. De Belgische staat moest zich schamen dat ze deze monopolie positive van 2 bedrijven toelaten op deze manier. (Proximus en Telenet)

Een nieuwe klant betaald even veel voor het aansluiten als een bestaande klant die verhuist. En een nieuwe klant krijgt zelfs nog extra korting. Een bestaande klant zou eigenlijk gratis verhuisd moeten worden als ze service bij Proximus belangrijk zouden vinden. Het is vooral nieuwe klanten binnen laten en daarna…...

louter nog ter info tot iemand van Proximus je verder helpt,
mss ook in afwachting eens kijken of je de proximus wifi hotspot, met SSID = “ Proximus Public Wi-fii”, van dichte buren kunt ontvangen en zo kun je dan ook op het internet.

Reputatie 7
Badge +4

@Rensjm Wanneer heb je de aanvraag doorgegeven? Want ik kan momenteel geen aanvraag verhuis vinden of een ingevuld formulier?
Als je via uw profiel een contactnummer ingeeft kan ik altijd een collega je laten bellen.
Deze kan dan alles voor je in orde brengen.
Mvg, Koen

Info i.v.m. invullen van je forum profiel:
Als je ingelogd bent op het forum
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor Proæimus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

@Rensjm Wanneer heb je de aanvraag doorgegeven? Want ik kan momenteel geen aanvraag verhuis vinden of een ingevuld formulier?
Als je via uw profiel een contactnummer ingeeft kan ik altijd een collega je laten bellen.
Deze kan dan alles voor je in orde brengen.
Mvg, Koen

Dag Koen, ik heb mijn gegevens ingevuld in mijn profiel.

Ik weet niet meer exact wanneer, maar ergens begin vorige week ingevuld.

Ik heb daarna geen bevestiging ontvangen in mijn mailbox. Helaas weet ik niet meer exact welke gewenste datum ik ingevuld heb. 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Rensjm we bellen je op! Grt, Heidi

Dag @Rensjm we bellen je op! Grt, Heidi

Dag Heidi, dat zou top zijn. Met vriendelijke groeten, Rens