Vraag

Veranderen van pack met V5 decoder

  • 26 April 2021
  • 9 reacties
  • 125 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Ik zou veranderen naar  een flex pack, maar ik lees hier zoveel miserie over de V7decoder dat ik blijf twijfelen. Ben ik verplicht de bijgeleverde V7 decoder te installeren of kan ik op mijn verschillende schermen (3) gewoon verder doen met mijn V5 decoder (1 compact en 2 met harde schijf). Wat zijn de voordelen van de V7 decoder? De nadelen heb ik hier al genoeg gelezen.Ik zou dan eventueel de V7 decoder later installeren als de kinderziekten voorbij zijn.


9 reacties

dat is toch wat ik doe verder werken met mijn V5C decoder en  wachten tot de meeste problemen opgelost zijn en je bent uiteraard niet verplicht om een V7 te nemen en je kunt gerust verder werken met je oude decoders en later wanneer je het zelf wenst omruilen naar de V7 decoder. De meesten deze decoder nemen omdat je kunt streamen in UHD en bij de oude decoders is dit HD of SD

Ter info hier kun je wat de stand van zaken zijn ivm de v7 volgen

→ https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/v7-stand-van-zaken-52202

Reputatie 7
Badge +3

@Black rider Meer informatie over de voordelen van de Adroid TV decoder (V7) vind je hier: Android TV decoder | Proximus
Je bent uiteraard niet verplicht om je decoders naar dit model om te ruilen.
Groetjes,
Antonella

Reputatie 4
Badge +2

Mijn pack is ook omgeschakeld naar flex en heb nu de V7 decoder rechtstreeks aangesloten op mijn 4K Samsung TV, de beeldkwaliteit vind ik persoonlijk beter dan met de V5 decoder die aangesloten was via mijn UHD AV receiver.

De beeldresolutie heb ik ingesteld op 3840 x 2160 50p.

Het enige wat ik vaststel is het mindere geluidsniveau  alhoewel het Android niveau op max. staat.

Dit van minder geluid werd hier nog gemeld voor de v7en mss toeval maar als vroeger de nieuwe v5-compact uitkwam was dit ook het geval en werd ook maar pas later bijgewerkt.

Reputatie 4
Badge +2

Iedereen bedankt voor de reactie. 

Reputatie 4
Badge +2

Hallo,

Gisteren dan de beslissing genomen om te veranderen van pack naar flex Netflix . Omdat ik enkele technische vraagjes had, vulde ik het contactformulier in en vroeg om me deze voormiddag te contacteren (telefonisch) wat ook stipt gebeurde om 9u. Vragen werden allemaal beantwoord , prijs klopte ook, en ik besloot dan ook het nieuwe pack te nemen. De persoon aan de telefoon stelde me voor dat hij het zou doen vermits alles op zijn scherm stond. Ik ging daarmee akkoord en dus moest ik niet meer de “winkelwagen vullen” . Ik kreeg ook direct een bevestigingsmail waar het nieuwe pack was vermeld maar geen detail van de dingen die ik niet wenste en wel wenste en ook geen totaal maandelijkse som. Ondertussen werd het nieuwe pack actief. (alles binnen de 30 minuten). Ik wenste zekerheid en belde 080022800. Daar werd alles nog eens overlopen en alles was correct behalve…. Ik kreeg geen gratis jaar disney+ omdat ik niet langs het web heb besteld en de mevrouw kon dat ook niet wijzigen. Ik zal daar niet wakker van liggen maar ik vind het niet correct. Tenslotte heeft die man zelf voorgesteld alles in te vullen terwijl ik de dienst heb gemonteerd om , en ik citeer de tekst van proximus zelf “ alle bijkomende vragen uit te klaren” . Vermits op de promo staat in het rood “Disney + “ inbegrepen, dacht ik dat er geen probleem zou zijn. Ik wou dat toch maar even meedelen. Voor de rest prima service en alles onmiddellijk overgezet, ook de betaling van Netflix. Ik heb ook gekozen voor het behoud van de V5 decoder, wegens toch nog te veel opmerkingen op dit forum over de V7. (Geen chromecast nodig) ik werk met Apple TV.

 

FYI: onderaan deze pagina onder voorwaarden Flex – Internet, tv, gsm-abonnement en vaste lijn | Proximus | Proximus

staan er ook enkele voorwaarden vermeld over disney+

Maar de prox forummedewerkers komen straks ook wel langs hier op het forum.

Reputatie 4
Badge +2

Martin,

Dank voor het snelle antwoord.Je moet blijkbaar de V7 decoder nemen om er van te kunnen genieten en ik behoud de V5 decoder. Discussie gesloten dus.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Black rider Wanneer een klant, die online bestelt, nieuw internet in zijn Flex pack neemt, zal bovenop een korting ook 1 jaar gratis toegang tot Disney+ krijgen, in de vorm van een voucher. Jij had al internet, enkel het pack werd aangepast. Dit betekent dat je ook bij een online bestelling geen voucher voor Disney+ zou hebben ontvangen, mijn excuses. Groetjes, Antonella

Reageer